2023-11-09, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hur skulle det hjälpa henne med att få en kontaktperson inom polisen, hon kommer att få en handläggare inom frivården som kommer att följa upp Maja i två år.
Det var fint att höra/läsa , se till att låta Maja vara glad i detta .. ge henne även en kontakt person inom polisen.
Citera
2023-11-09, 20:54
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmmm . Det är viktigt att Maja fångas upp nu , ge Maja ett ordentligt samhällsuppdrag som ett jobb.
Finns garanterat flera olika alternativ. Fråga Maja t.ex vad hon vill arbeta med. Var mera öppna för henne.

Du får inte glömma bort att M fick fängelse för grovt gravfridsbrott.
Citera
2023-11-09, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Du får inte glömma bort att M fick fängelse för grovt gravfridsbrott. Samhället håller koll på individer som begått ett så allvarligt brott.
Jag är medveten om vad samhället även kan erbjuda Maja i hennes nuvarande situation.
Hon har avtjänat straffet - Vad underbart om polisen hämtade henne på måndag morgon - för att ge henne ett upplyft.
En bil ... En kanal enbart för Maja. (Med 2 poliser avsatta för henne också såklart tillsammans med Maja .. ingen infiltratör utan mer låta Maja berätta vad hon vet om de kriminella i Vetlanda - Borås kanske ännu mer.
Senast redigerad av Massonite 2023-11-09 kl. 21:58.
Citera
2023-11-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är väl bara 5-10 pingstvänner som skriver i tråden och jag fattar inte syftet. Vem är det man vill övertyga? Hela landets befolkning betraktar Maja som en mördare och det kommer aldrig gå att ändra på. Har dock inga höga tankar om religiösa fanatiker som denna sekt består av. Usch!

🤣 jag har samma intryck, vore bättre att försöka påverka Vetlandaborna med inlägg i Vetlanda-posten.

Maja må ha blivit frikänd för mord alternativt delaktig till mord i HR.

Men de som bor i Vetlanda vet vem Maja är och vilken hemsk människa hon är.

Risk för en överdos är nog överhängande för Maja, inget som den stora massan kommer att sörja.
Citera
2023-11-09, 21:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
🤣 jag har samma intryck, vore bättre att försöka påverka Vetlandaborna med inlägg i Vetlanda-posten.

Maja må ha blivit frikänd för mord alternativt delaktig till mord i HR.

Men de som bor i Vetlanda vet vem Maja är och vilken hemsk människa hon är.

Risk för en överdos är nog överhängande för Maja, inget som den stora massan kommer att sörja.
Om det finns någon i Vetlanda som försvarar och tror på mördaren Maja så är den/dom lika tokiga. Har svårt att tro hur en hel ort skulle blunda för Majas lögner och speciellt med tanke på hur hon försökt att elda upp folk innan. Allt hon gjort är vidrigt. Ingen skulle sörja om Maja tog en överdos.
Citera
2023-11-09, 22:35
Medlem
Citat:
Mmmm . Det är viktigt att Maja fångas upp nu , ge Maja ett ordentligt samhällsuppdrag som ett jobb.
Finns garanterat flera olika alternativ. Fråga Maja t.ex vad hon vill arbeta med. Var mera öppna för henne.

Är du dum i huvudet på riktigt? Det finns mängder med arbetslösa ungdomar som dessutom gått klart skolan som får kämpa för att ens få ett jobb på McDonalds, men Maja som är dömd för ett vidrigt brott ska få VÄLJA vilket jobb hon vill ha? Herregud!
Citera
2023-11-09, 22:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Är du dum i huvudet på riktigt? Det finns mängder med arbetslösa ungdomar som dessutom gått klart skolan som får kämpa för att ens få ett jobb på McDonalds, men Maja som är dömd för ett vidrigt brott ska få VÄLJA vilket jobb hon vill ha? Herregud!

Nu har ju inte de ungdomarna som är så korkade att de inte ens kan få ett jobb på donken blivit falskeligen anklagade för mord och inte heller blivit oskyldigt utpekade och uthängda som mördare i radio, tv och tidningar.

Självklart skall Maja få välja vilket jobb hon vill ha. Det är det minsta hon kan få för alla falska anklagelser som hon utsatts för under lång tid.
Citera
2023-11-09, 22:45
Medlem
Citat:

Maja får väl börja med att avsluta sin utbildning. Om inte jag minns fel började hon gymnasiet förra året men gick bara två månader innan hon blev häktad. Innan dess gick hon väl ett år på individuellt program för att läsa in behörighet. Tror detta stod i FUP.
Citera
2023-11-09, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja - jag förstår att du blir arg och besviken - det är ett gott omdöme jag har för Maja ..
Hon behöver all den stöttning samhället kan ge henne. Jag vet att Maja kan komma på glädjens bana med samhällets hjälp. - Det är viktigt för Maja.
Citera
2023-11-09, 23:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nu har ju inte de ungdomarna som är så korkade att de inte ens kan få ett jobb på donken blivit falskeligen anklagade för mord och inte heller blivit oskyldigt utpekade och uthängda som mördare i radio, tv och tidningar.

Självklart skall Maja få välja vilket jobb hon vill ha. Det är det minsta hon kan få för alla falska anklagelser som hon utsatts för under lång tid.
Hon kommer aldrig få en anställning. Ingen glömmer hennes groteska utseende och vad hon gjorde mot Tove. Din Maja kommer få sin livstidsdom fast på utsidan.
Citera
2023-11-09, 23:01
Medlem
Citat:
Jag är medveten om vad samhället även kan erbjuda Maja i hennes nuvarande situation.
Hon har avtjänat straffet - Vad underbart om polisen hämtade henne på måndag morgon - för att ge henne ett upplyft.
En bil ... En kanal enbart för Maja. (Med 2 poliser avsatta för henne också såklart tillsammans med Maja .. ingen infiltratör utan mer låta Maja berätta vad hon vet om de kriminella i Vetlanda - Borås kanske ännu mer.
Helt perfekt, låt Maja bli en golbög, efter det kommer ingen se Maja ute i samhället.

Har Maja inte haft eld i baken tidigare, så kan jag garantera att hon får det efter hon goat ner massa folk.
Lycka till 😁
Citera
2023-11-09, 23:08
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Maja får väl börja med att avsluta sin utbildning. Om inte jag minns fel började hon gymnasiet förra året men gick bara två månader innan hon blev häktad. Innan dess gick hon väl ett år på individuellt program för att läsa in behörighet. Tror detta stod i FUP.
Haha..var tror du att mördaren skulle bli accepterad i någon skola? Hela Sverige vet vad hon gjort och känner igen människan. Er kyrka får väl ordna en bibelkurs möjligen. Glöm det där du skrev för det kommer aldrig hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in