2023-11-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej det trorjag inte att du tror.

SvT valde att inte vinkla experternas uppfattning utan redovisa den rakt av oavsett reaktionerna på Flashback.

Så SVT har ingen möjlighet att vinkla åsikter så det passar deras politiska agenda?
Citera
2023-11-09, 20:52
Medlem
Korv-Bajss avatar
Nu har jag också börjat titta, och noterat:

01:00 På den tiden man gjorde båtar av urholkade trädstammar hade man tillgång till planhyvlat virke att såga till paddlarna av.

05:00 Den globala uppvärmningen startade för 14 500 år sedan.

08:37 Man eldade med maskinsågad ved för 10 000+ år sedan.

Hud och hårvårdsprodukterna man använde på stenåldern gick inte av för hackor.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-11-09 kl. 21:16.
Citera
2023-11-09, 20:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Norrmännen som folk är det yngsta i norden.

Vad menar du när du säger det?

Helt klart fanns det folk i Norge ungefär lika tidigt som i Sverige.

Österödskvinnan tillhör förmodligen Fosna-Hensbackakulturen, som också fanns i Norge.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fosna-Hensbackakulturen

När kusten blev isfri spred de sig ganska snabbt norrut.
Citera
2023-11-09, 20:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu var de blåögda och mörka och de säger forskarna att de var. De sa inget annat. Sen om skådespelarna kom från Tanzania eller någon annan stans spelar ingen roll. De var mörka och blåögda.

Haha, det är väl klart att det spelar stor jävla roll? Hur tänker du?
Du säger ju då i princip att alla personer med mörkare hudton har samma ansiktsdrag och samma mörka hudfärg som afrikaner.

Nej, nu orkar jag inte med dig längre.
Citera
2023-11-09, 20:54
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Nu var de blåögda och mörka och de säger forskarna att de var. De sa inget annat. Sen om skådespelarna kom från Tanzania eller någon annan stans spelar ingen roll. De var mörka och blåögda.
Man är inte blåögd om man kommer från Tanzania. Hade det varit ok om man tagit blåögda svenskar och sminkat dem bruna? Bara nyfiken.
Citera
2023-11-09, 20:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Förklara pucko, varför DÖDSVIKTIGT?

Jag vet inte heller riktigt, men att döma av inläggen är judar, folkutbyte och konspirationsteorier orsaken.

Fler än en här klarar inte ens av out of Africa-teorin, för negrars är ju så korkade.
Citera
2023-11-09, 20:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Man är inte blåögd om man kommer från Tanzania. Hade det varit ok om man tagit blåögda svenskar och sminkat dem bruna? Bara nyfiken.

Det är väl klart.
Citera
2023-11-09, 21:02
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Om man läser lite vad forskaren säger om den mörka huden så säger att det är troligen arvet från afrika. Vi alla härstammar från afrika.

Nja...
https://www.nature.com/articles/d41586-023-01664-z
https://www.science.org/content/article/asian-origin-human-ancestors
Citat:
Researchers agree that our immediate ancestors, the upright walking apes, arose in Africa. But the discovery of a new primate that lived about 37 million years ago in the ancient swamplands of Myanmar bolsters the idea that the deep primate family tree that gave rise to humans is rooted in Asia. If true, the discovery suggests that the ancestors of all monkeys, apes, and humans—known as the anthropoids—arose in Asia and made the arduous journey to the island continent of Africa almost 40 million years ago.
Senast redigerad av vanartad 2023-11-09 kl. 21:26.
Citera
2023-11-09, 21:09
Medlem
haha....dokumentären fortsätter att hånas på nätet av andra europeer....dom undrar hurdet har blivit så fel i huvudet på oss svenskar....ja de kan man undra

titta bara på denna tråd....hur många som helst som försvarar svt och deras neger-show
Citera
2023-11-09, 21:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tror världen skulle må bättre av att sluta läsa historia. Det ger en irrationell identifikation med en i stort konstruerad historik som bäddar för konflikter Historia är omöjligt att studera objektivt, vilket denna dokumentär såklart är ett exempel på.

Jag ger fan i vilken hudfärg folk hade i Sverige för 15000 år sedan. Jag lever nu, är schysst mot mina grannar och oroar mig över matpriser.

Det är som med alla grupp- och stamkänslor. Man kan bli stolt över något trots att man inte har ett skit med det att göra. Fotbollsfans kan vara superbra på att hata andra lag, trots att det på ett sätt mest är tröjfärgerna som är annorlunda.

Som sociala varelser måste vi nog ändå alltid ha någon form av gemenskap och sammanhang. Återstår att uppfostra och utbilda så att folk inte blir så trångsynta.
Citera
2023-11-09, 21:11
Medlem
Jag tror SVT fantiserar ihop en story, för att kränka oss etniska svenskar. Varför visar och informerar de inte att araber, kurder, syrianer, tyskar, Iranier, judar, Indier osv. är samma folkslag och kommer från de mörkhyade i Afrika???
Så varför bråkar de mot varandra för dessa araber och judar, de är ju mörkhyade afrikaner allihop.
Sedan är filmerna lite Tarzan och Jane med sin klädsel och det visades inga kalla och vintriga scener och deras boende i bl.a grottor. Sedan sköt de inte med pilbåge, det kommer ju från Indianerna som också har sitt ursprung från de mörkhyade från Afrika.
Citera
2023-11-09, 21:20
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är väl klart.
Ok. Men funderar du inte då varför man inte sminkade upp några svenskar istället för att casta afrikaner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in