2023-11-08, 16:54
Medlem
SeMinMages avatar
Har ni några tips? Är en sån som ofta kör blazer och kavaj så näsduken är en given följeslagare. Tyvärr är jag inte särskilt bra på att variera mig så flera gånger blir det diverse nödlösningar. -Allt i från att klippa sönder gamla kökshanddukar till att vika en servett från restaurangen.

https://www.slipskungen.se/page/vika-brostnasduk.php

Min ful-favorit är nog skithuspappret som skyndssamt viks ihop några gånger och pillas ned framför spegeln så det ser respektabelt ut på nån meters håll.

Hur nödlöser ni er näsdukssituation?
Citera
2023-11-08, 17:00
Medlem
OneTaps avatar
alla mina kostymer har insydd fejk näs duk. ser autentiskt ut o man slipper krånglet :P kostar bara nån hundra lapp o fixa hos skräddare =)
Citera
2023-11-08, 17:15
Medlem
SeMinMages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
alla mina kostymer har insydd fejk näs duk. ser autentiskt ut o man slipper krånglet :P kostar bara nån hundra lapp o fixa hos skräddare =)
Vill du inte kunna variera dig färgmässigt och stilmässigt? Du bryr sig inte om att kunna använda näsduken? 🙂
Citera
2023-11-08, 17:47
Medlem
MatsX666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMinMage
Har ni några tips? Är en sån som ofta kör blazer och kavaj så näsduken är en given följeslagare. Tyvärr är jag inte särskilt bra på att variera mig så flera gånger blir det diverse nödlösningar. -Allt i från att klippa sönder gamla kökshanddukar till att vika en servett från restaurangen.

https://www.slipskungen.se/page/vika-brostnasduk.php

Min ful-favorit är nog skithuspappret som skyndssamt viks ihop några gånger och pillas ned framför spegeln så det ser respektabelt ut på nån meters håll.

Hur nödlöser ni er näsdukssituation?

Skithuspapper och servetter kan aldrig se respektabelt ut. Det är väl bara att gå och köpa några näsdukar.
Citera
2023-11-08, 18:01
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
Irri ter ande att du sär skriver så myck et i ditt in lägg....
Citera
2023-11-08, 18:06
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMinMage
Vill du inte kunna variera dig färgmässigt och stilmässigt? Du bryr sig inte om att kunna använda näsduken? 🙂
de e en näs duk wallah ja behöver inte variera den :P ja sätter en snygg passande färg så får den sitta kvar =)
Citera
2023-11-08, 18:15
Medlem
pn222jws avatar
Dubbelvik eller vik en i vit bomull och hårdpressa med strykjärn.
Citera
2023-11-08, 19:22
Medlem
SeMinMages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Dubbelvik eller vik en i vit bomull och hårdpressa med strykjärn.
En apa kan köpa en näsduk och pressa den.

Här snackar vi ful-vik.
Citera
2023-11-09, 19:00
Medlem
SeMinMages avatar
Körde en ultimat fulvik idag. 😄 Var på möte hos kriminalvården - körde klassikern, vika 3 handservetter på mitten.

Det dräggigaste av det dräggiga. Men fortfarande aningen respektabelt.

https://pasteboard.co/wZErZHefXn0z.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in