2023-11-09, 17:38
Medlem
Mycket bra! Rassen ska veta sin plats.
Citera
2023-11-09, 17:44
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Mycket bra! Rassen ska veta sin plats.

Hade hon gjort några uttalanden om judar eller varför säger du så?
Citera
2023-11-09, 17:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
WHAT THE FUCKING FUCK????

För det första:
* hets mot folkgrupp
Muslimer är inte en folkgrupp. En folkgrupp är exempelvis araber eller semiter, perser kanske. Men muslimer - Nej! De är troende. That's it.

För det andra:
* Vad gör en sån här lärare i en svensk skola?
Är hennes våta dröm att sprida islam i Sverige? För det gör hon ju bara, genom sitt huvuddok.

Kan bara hålla med.
Muslimer ska inte tillåtas sprida sin skit varken i skolor, affärer, vården mm skulle inte acceptera att mina barn hade en muslim som iklädd förtryckare attribut som lärare.
Personligen skulle jag önska att man kan kasta ut dessa personer från Sverige
Sverige ska vara fritt från islamister
Citera
2023-11-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Klart man får påpeka att man inte är bekväm med religiösa symboler kring sina barn i skolan.

Det är knappast något ofredande.

Däremot lär hon fortsätta välja att bära slöja. Stör han sig på det får han väl byta skola åt ungen.
Jag förstår ditt tänk, som förälder är man skolans kund.
Eftersom jag bor på Södermalm, Stockholm, kan jag välja.

Självklart ska inga skolor med sjalbärande kvinnor få skolpeng.
Citera
2023-11-09, 17:55
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Givetvis vill man som förälder som värnar om sitt barns framtid inte att det ska få influenser av en kvinnohatande religion som tvingar kvinnor bära kvinnoförnedrande kläder.

Kvinnohatande religion? Vad fan snackar du om människa? Varför skulle hon isåfall vilja bära slöja? Menar du att alla som bär slöja är tvingade till det?
Citera
2023-11-09, 17:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Stannade snöflingan hemma i 5 dagar för att en förälder kritiserade henne? Ska hycklet bestämma hur man ska vara klädd inför barnen i Sverige?

Hon ska väl bestämma hur hon ska vara klädd. Inte hur ”man” ska vara klädd. Vad som framgår är att diskussionen handlar om hennes huvudbonad, och den enda som haft synpunkter på en annans klädsel är föräldern. Lite otur när du tänkte?

Jag vet inte om det är ofredande, men kanske. Förståelse och sympati för att hon polisanmäler. Störande jävla förälder - vad tror han ska hända? Att hon säger upp sig? Tar av sig slöjan?
Citera
2023-11-09, 18:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jösses vilken lättkränkt kärring, och detta göra SVT ett reportage om. Det säger mest om SVT, tyvärr.

Oavsett vad man tycker om själva sakfrågan är det väl en relevant story?
Citera
2023-11-09, 18:07
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Oavsett vad man tycker om själva sakfrågan är det väl en relevant story?

För SVT att göra ett helt ensidigt reportage om? Nej, det tycker jag verkligen inte.
Ska de göra reportage om varenda skärmytsling i landet härnäst eller?
Tramsigt men också, tyvärr, en tydlig indikation från SVT hur biaserade de är.
Citera
2023-11-09, 18:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon ska väl bestämma hur hon ska vara klädd. Inte hur ”man” ska vara klädd. Vad som framgår är att diskussionen handlar om hennes huvudbonad, och den enda som haft synpunkter på en annans klädsel är föräldern. Lite otur när du tänkte?

Jag vet inte om det är ofredande, men kanske. Förståelse och sympati för att hon polisanmäler. Störande jävla förälder - vad tror han ska hända? Att hon säger upp sig? Tar av sig slöjan?

Man måste väl inte ha ett syfte med att yttra en åsikt om skolan och de som verkar där?

Mannen behöver väl inte tro något om vad hans åsiktsyttring eventuellt leder till?

Föräldern tycker att muslimkvinnans hijab är ett kvitto på islamisering i skolan och uttrycker det på sitt sätt.

Går det här fallet till åtal och dessutom fällande dom blir jag förvånad och jäkligt rädd för vart vi är på väg.
Citera
2023-11-09, 18:15
Medlem
Skolplikten är obligatorisk i Sverige. Visst man kanske kan välja privat skola o dyl men det kanske inte passar rent geografiskt mm. Att ha ideologiska atribut på sig i den situationen är tveksamt enligt mig (skilnad på matkäringarna tex). Även sjukvård och polis bör ha neutrala kläder. Hennes privata preferenser bör inte blandas in i den kontexten.
Citera
2023-11-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man måste väl inte ha ett syfte med att yttra en åsikt om skolan och de som verkar där?

Mannen behöver väl inte tro något om vad hans åsiktsyttring eventuellt leder till?

Föräldern tycker att muslimkvinnans hijab är ett kvitto på islamisering i skolan och uttrycker det på sitt sätt.

Går det här fallet till åtal och dessutom fällande dom blir jag förvånad och jäkligt rädd för vart vi är på väg.

Inte bara hijaben även det faktum att så många skolar kör med kycklingkörv (på bekostnad av originalet) o dyl är ett resultat av muslimimporten ju.
Citera
2023-11-09, 18:20
Medlem
Tycker det är något ångest framkallande när man ser en grupp helt maskerad. Slöja nJa burka Nej. Vi borde få rösta om sånt hade det varit 1942 och vi tyckt att det var OK med bruna hängslen och vit skjorta med en swastiska på armen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in