Citat:
Sluta hitta på vad jag tror. Du gör bara bort dig. Det måpte vara jobbigt att i samma inlägg vara invandringshatare och skriva "alla svenskar kommer från invandrare för 4000 år sedan"?
Jag tror ditt problem är att du är fixerad på dina grannar 2023, medans vi andra diskuterar 1000-tals år av svensk historia. Du vet troligen inte ens varifrån din farfarsfar kom för 100 år sedan.
Här en kul lista med mångkultur. Svenskens DNA, säkerligen även din.
Finland och nordvästra Ryssland 8,7%
Västeuropa 7,1
Storbritannien 6,8
Östeuropa 4,3
Irland 2,6
Europeisk judisk 1,0
Italien och Grekland 0,9
Iberiska halvön 0,9
Kaukasus 0,4
Mellanöstern 0,3
Södra Asien 0,3
Östra Asien 0,2
Nordafrika 0,1
Indian 0,1
Centralasien 0,1
Polynesien 0,1
Andra regioner 1,2
Jag tror ditt problem är att du är fixerad på dina grannar 2023, medans vi andra diskuterar 1000-tals år av svensk historia. Du vet troligen inte ens varifrån din farfarsfar kom för 100 år sedan.
Här en kul lista med mångkultur. Svenskens DNA, säkerligen även din.
Finland och nordvästra Ryssland 8,7%
Västeuropa 7,1
Storbritannien 6,8
Östeuropa 4,3
Irland 2,6
Europeisk judisk 1,0
Italien och Grekland 0,9
Iberiska halvön 0,9
Kaukasus 0,4
Mellanöstern 0,3
Södra Asien 0,3
Östra Asien 0,2
Nordafrika 0,1
Indian 0,1
Centralasien 0,1
Polynesien 0,1
Andra regioner 1,2
Så du har hittat en lista, grattis. Vet inte var du fått den från men det brukar vara gentestföretagen som publicerar dem, för att deras kunder tycker de är roliga. För en något mer insatt är de gallimatias. Västeuropa skiljt från Irland, Storbritannien, Italien etc? 0,1 % polynesiskt arv?? Den precisionen på autosomalt arv finns inte.
Jag vet var min farfars far föddes, levde och dog. Och hans far, och farfar, och farfars far. Precis som de flesta svenskar. Han hette för övrigt Anders.
Jag tycker inte det är det minsta jobbigt att vi har haft 4900 år av kontinuerlig och relativt ostörd utveckling av vårt folk och kultur. För nutida mångkultursromantiker och antirasister verkar det däremot vara rena giftet.