2023-11-09, 14:28
Medlem
TomteBlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon visar sig ivf inte i intervjun, hur hon beslöjar sig fö framgår inte mer än att hon beslöjar sig. På vilket sätt är hon hotad?

"Samira är medveten om att hon sticker ut med sin huvudduk, men har aldrig tidigare upplevt att den stört vare sig barn, kollegor eller föräldrar."

Citat:
Huvudduk (huvudkläde) är en huvudbonad, oftast buren av kvinnor, som täcker håret, en varierande del av huvudet och ibland halsen, men inte ansiktet.

"Den bild som föräldern använt var ett klassfoto, där alla utom Samira och förälderns eget barn målats över med en penna.

– Jag har arbetat på skolan sedan i juni och har aldrig träffat den här föräldern."

Låter ganska hotfullt att något psyko man aldrig träffat sitter och målar över alla på skolfotot utom just henne och den egna ungen för att hon har slöja. Vem fan beter sig så?
Citera
2023-11-09, 14:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomteBlitz
"Samira är medveten om att hon sticker ut med sin huvudduk, men har aldrig tidigare upplevt att den stört vare sig barn, kollegor eller föräldrar."

"Den bild som föräldern använt var ett klassfoto, där alla utom Samira och förälderns eget barn målats över med en penna.

– Jag har arbetat på skolan sedan i juni och har aldrig träffat den här föräldern."

Låter ganska hotfullt att något psyko man aldrig träffat sitter och målar över alla på skolfotot utom just henne och den egna ungen för att hon har slöja. Vem fan beter sig så?
Varför är det hotfullt?
Vill du visa klassfoto på ditt barn så bör du ju endera fråga övriga föräldrar om det är okej att lägga ut eller täcka över övriga barns ansikten.
Lärare är däremot tjänstemän och skall inte vara ett dugg hemliga.
Citera
2023-11-09, 14:37
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomteBlitz

Vill man lägga ut en bild på sociala medier så är det väl klokt att blurra övriga barn? Jag hade inte velat att någon lade ut en klassbild där mitt barn är med utan mitt godkännande. Det finns ju barn som lever i skyddade boenden etc.
Citera
2023-11-09, 14:38
Bannlyst
Har nån inlägget ellet vem den här oförskämda horungen är som postat detta?
Citera
2023-11-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Fråga någon som har blivit våldtagen, eller har ramlat ner från en balkong, om hon håller med.

Frågan är väl om man ska leva efter kusingiften och sharia lagar om man kommer till Sverige? Man kommer väl fan hit av en anledning. Hoppas jag i alla fall, alla kan ju inte vara så jävla korkade att dom tror att dom kommer ta över landet och göra det muslimskt.
Citera
2023-11-09, 14:48
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Äckligt cyniskt av ännu en kebabryttare att utnyttja vårat system och försöka sätta dit icke-muslimer.

Stannar hemma och får samtidigt betalt, för att någon har skrivit något på internet, det borde vara skäl för uppsägning istället för att suggan ska polisanmäla någon som uttrycker sina åsikter.

Hoppas hon blir av med jobbet.

Edit: Om/när hon läser denna tråd, kommer hon bli fulltidssjukskriven?
Citera
2023-11-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Från Hallandsposten......

För övrigt så kan jag ju bara undra hur man öht kan anställa en religiös person om det nu ska vara en vanlig skola?

Om läraren bär hatt, slöja,röd jacka, är gay eller annat ska föräldrar, barn, kolleger, rektor skita i.
Mind your own fucking business!!!!!
Citera
2023-11-09, 15:55
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Hon döjer sig inte för eleverna, dvs hon beslöjar sig inte. Hon bär hijab, dvs. vanlig sjal.
Sedan har hon all rätt att sjukskriva sig för att hon har blivit hotad och överfallen av förälder.
Hon har inte blivit varken hotad eller överfallen. Jo hon är beslöjad. Jag har aldrig accepterat religiösa kläder framför mina barn. Hon är inte sjuk och ska jobba. Försäkrings fusk. Lättkränkthet är ingen sjukdom. Vad fan heter hon? Ska anmäla bidrags fusk. Hur fan ska det gå om alla skulle vara hemma för att andra säger saker man inte gillar. FÖRBJUD HUCKLEN SÅ ÄR PROBLEMET BORTA. VI ÄR I SVERIGE.
Citera
2023-11-09, 16:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Vad kommer att ske härnäst? Blir det förhör, åtal, rättegång, böter, fängelse?

Antagligen. Han har ju trots allt kritiserat den nya adeln och det gör man inte ostraffat i dagens Sverige.
Citera
2023-11-09, 16:29
Medlem
flashmaners avatar
Jösses vilken lättkränkt kärring, och detta göra SVT ett reportage om. Det säger mest om SVT, tyvärr.
Citera
2023-11-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Från Hallandsposten......

För övrigt så kan jag ju bara undra hur man öht kan anställa en religiös person om det nu ska vara en vanlig skola?

Egentligen borde det inte vara några problem så länge den anställde inte på något sätt utövar sin religion under arbetstid på något sätt, utan håller en neutral position och gör sitt jobb.
Citera
2023-11-09, 17:34
Medlem
Klart man får påpeka att man inte är bekväm med religiösa symboler kring sina barn i skolan.

Det är knappast något ofredande.

Däremot lär hon fortsätta välja att bära slöja. Stör han sig på det får han väl byta skola åt ungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in