Citat:
Ursprungligen postat av
Zigge1234
Bra artikel. Tack för länken.
Detaljerna avslöjade Felix stalker: ”Sviken”
SKELLEFTEÅ Publicerad 9 nov 2023 kl 12.03, uppdaterad kl 12.12
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/detaljerna-avslojade-felix-stalker-sviken/
Citerar lite från en lång artikel.
Han fick höra att hans liv skulle förstöras.
Senare skulle det visa sig att sms:en kom från en person närmare än han någonsin anat.
Sms:en till Felix Åkerlund från det okända 072-numret var till en början ganska harmlösa.
– De första meddelanden som kom, de var väldigt oskyldiga. Det fanns inget vettigt i dem. Typ ”du såg bra ut på krogen i kväll”, berättar han i SVT:s ”Dokument inifrån: Stalker”.
Sedan eskalerade meddelandena – och fyra år av terror skulle följa. Varje dag.
– Paranoian som uppstår, alla är ju en potentiell motståndare på något sätt, säger Felix i SVT-dokumentären.
072-numret kontaktade flera personer i Felix Åkerlunds närhet, men det var främst en av hans vänner som sa att hon trakasserades av ständiga sms. Felix och den kvinnliga vännen kom att bli nära, eftersom de delade problemet. I förhör säger vännen att hon och Felix aldrig varit ett par.
Personer i Felix Åkerlunds flickväns närhet kontaktas också av en person som varnade för Felix. Personen visar sig senare vara vännen, enligt personerna.
– Så sviken och bedragen som jag kände mig då, det går inte att beskriva med ord. Hur djupt och ont den kniven har träffat i ryggen. Utöver det kände jag mig så fruktansvärt korkad – hur kunde jag tro på det här? säger Felix Åkerlund i SVT-dokumentären.