2023-11-09, 00:41
Medlem
Alltså Sara och Patrik ska inte hålla på med det här. Det är bara en tidsfråga innan dom leder någon oskyldig anhörig till självmord.

I en av dom senaste publiceringar påtalar mannen att han är rädd att hans partner kommer ta sitt liv, något han nämner om och om igen och inte nog med att Dumpen publicerar uthängningen, sambons psykiska problem hängs ut totalt för alla att höra. Hur oseriösa och korkade är dessa dårar egentligen?
Citera
2023-11-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Alltså Sara och Patrik ska inte hålla på med det här. Det är bara en tidsfråga innan dom leder någon oskyldig anhörig till självmord.

I en av dom senaste publiceringar påtalar mannen att han är rädd att hans partner kommer ta sitt liv, något han nämner om och om igen och inte nog med att Dumpen publicerar uthängningen, sambons psykiska problem hängs ut totalt för alla att höra. Hur oseriösa och korkade är dessa dårar egentligen?

Så pass oseriösa och korkade att de kan inte kan se andra sätt att hjälpa barn på än på det sätt de gör. En människa som inte är lika snedknullad i huvudet som dom fattar så klart att det i grunden inte handlar om att hjälpa barn. De är båda mediakåta, desperata på pengar, mår skit och är lika perverterade som valfri gädda. Ja, det finns starka sexuella undertoner i deras beteende som gör att vart fall jag inte skulle anlita dem som barnvakt. Särskilt inte Sara, hon lever i enda barnporrfantasi. Snusktant de luxe! Effektsökeriet och besattheten talar för sig själv. Utan gäddor går hon under! Utan familjer att slå sönder har hon ingenstans att riktiga sin egna projektioner av dysfunktion någonstans. Om en anhörig tar livet av sig skiter hon i. Det är ju bara nästa nivå hon vill upp till. Cyniskt tänkt och sagt, men så är det.
Senast redigerad av Ersatz 2023-11-09 kl. 02:17.
Citera
2023-11-09, 01:57
Medlem
1754s avatar
Dom frågar ofta varför gäddorna inte söker folk i deras egna ålder. Men mig veterligen så har väll Patrik en ganska så ung tjej själv ( dock laglig ålder )?

Vilken gädda var det som det hittades en jäkla massa knark hos förresten?
Citera
2023-11-09, 10:13
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Dom frågar ofta varför gäddorna inte söker folk i deras egna ålder. Men mig veterligen så har väll Patrik en ganska så ung tjej själv ( dock laglig ålder )?

Vilken gädda var det som det hittades en jäkla massa knark hos förresten?

En gädda som int e publicerad än pga man int vill förstöra förundersökningen
Citera
2023-11-09, 10:53
Medlem
BigFloppaFlippers avatar
Jag är genuint intresserad över hur dumpen kan läcka nakenbilderna på gäddorna och inte bli anmälda för det? Det måste väl finnas någon lag mot att dela nakenbilder på andra personer? Det känns som att det borde falla under förtal eller någon lag som har med hämndporr att göra?

Men jag är glad att det läggs ut ändå, ibland så är bilderna och videorna så sjukt absurda att man gapskrattar och gör annars tråkiga ointressanta gäddor helt hysteriskt roliga (Roland)
Citera
2023-11-09, 11:24
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Hmmm ok. Hur vet folk om det redan då? Eller har dom lagt ut nått kryptiskt?
Citera
2023-11-09, 11:40
Medlem
Citat:

Dom nämnde det i senaste podden samt att det stått om detta i tidningen han hotade dom och polisen åkte hem och hörde en massa knark
Citera
2023-11-09, 11:55
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

För att det både står i tidningen och att dom själva har skrivit om det
Citera
2023-11-09, 12:25
Avslutad
Citat:

Citat:

Citat:
För att det både står i tidningen och att dom själva har skrivit om det
Precis, här finns mer info:

https://dumpen.se/2023/11/02/vi-skulle-bara-traffa-en-gadda/

https://www.tv4.se/artikel/2y68NLZhMkKbMiMaIH9iqn/uppgifter-hot-mot-pedofilgranskare-ledde-till-omfattande-knarkbeslag
Senast redigerad av KanotklubbenKermit 2023-11-09 kl. 12:29.
Citera
2023-11-09, 12:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är samma grej som hände med "To catch a predator" i USA där bisarra incels på nätet får sig perversa besatthetskänslor kring dessa män. I den amerikanska versionen av Dumpen som sändes på TV för drygt 20 år sedan så startades en kult mer eller mindre av märkliga män som fick som hobby att stalka dom uthängda männen. Än idag finns ett forum med dagliga inlägg om dessa män online.

Riktigt udda människor som fixerar sig kring dessa män.
Tack för ett bra inlägg. Håller med, men det finns fler grupper än incels som sysslar med peddojakt av diverse skäl som inte handlar om omsorg om så kallade barn. Kriminella, så kallade bonuspappor, white trash, m.fl. Den grupp som du beskriver är dock intressant med tanke på fixeringen. Utveckla gärna ditt resonemang, till exempel genom att länka till exempel på fixerade incels.
Citera
2023-11-09, 16:01
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFloppaFlipper
Jag är genuint intresserad över hur dumpen kan läcka nakenbilderna på gäddorna och inte bli anmälda för det? Det måste väl finnas någon lag mot att dela nakenbilder på andra personer? Det känns som att det borde falla under förtal eller någon lag som har med hämndporr att göra?

Men jag är glad att det läggs ut ändå, ibland så är bilderna och videorna så sjukt absurda att man gapskrattar och gör annars tråkiga ointressanta gäddor helt hysteriskt roliga (Roland)

Hämndporr som fenomen var ett av motiven bakom införandet av brottet olaga integritetsintrång för några år sedan. I det omfattas alltså spridning av nakenbild. Detta brott finns emellertid inte med i yttrandefrihetsgrundlagen, utan endast i brottsbalken.

Om du bedriver publicistik som skyddas av yttrandefrihetsgrundlagen (har utgivningsbevis), som Dumpen gör, kan du aldrig begå olaga integritetsintrång, eftersom det inte är ett yttrandefrihetsbrott. Bara de brott som anges uttryckligen i yttrandefrihetsgrundlagen är sådana brott, som exempelvis förtal. Det är poängen med det förstärka grundlagsskyddet; yttrandefrihetsgrundlagen är exklusiv och ”står över” brottsbalken.

Dumpens publicering av nakenbilderna är nog den mest kritiska delen vad gäller förtal, det vill säga här löper sannolikt Dumpen störst risk att fällas för förtal om någon gädda stämmer.
Citera
2023-11-09, 16:12
Medlem
Megadolmes avatar
Med reservation att bli kallad pedofil o liknande. Missförstå mig inte, jag var endast lite kritisk till en konfrontation, är för Dumpen annars. Men jag undrar en grej till.....

Har någon hört polisen uttala sig om Dumpen? Eller vet vad polisen tycker om Dumpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in