Ja karma is the bitch!
Härligt att Tove gav honom immuniteten.
Charlie som jag gillar men samtidigt kallar han Tove för girig vilket inte passar ihop att hon verkligen räddade Emilio.
Känns på klippet i slutet som Charlie gått över gränsen. Så tråkigt att varje säsong ryker någon som säger något olämpligt.
Tove ger den givetvis bara för att hon har en hemlig immunitet och vill tjäna godhetspoäng genom sin handling. Tove är en falsk fan.
Fan vad jag börjar ogilla lappynglingen William, en svag och usel person rakt igenom.
Vad kan Charlie ha gjort i senaste spoilern? Har han råkat säga ett icke PK ord och blir hemskickad lovar jag att inte titta en minut till på Robinson.
Robinson del 29:
Lågt gjort av Johan, Wilmer, Ken och Karlina att lägga sig i en lagtävling, de är inga värdiga vinnare om någon av de skulle vinna 500k.
Trodde aldrig att Johan skulle skunka så lågt, jag gillade honom förut men nu hamnar han på min ogilla lista.
Gränslandet:
Riktigt dåligt att Frans vann med fusk, han justerade klossen med fingrarna.
Robinson del 30:
Mina spekuationer att det skulle bli en twist eller att något förändras, antingen på immunitetstävlingen eller örådet. Kul att jag var inne på rätt spår.
När förstod vad immunitetstävlingen gick ut på, då kunde räkna ut att Emilo skulle få flera vikter på sin "stång".
Flera av deras miner när lag Nord kom till örådedvar var olagbar, när de fick veta att de också skulle rösta.
Skönt att Karolina vart utröstad.
Johan sjunker ännu mer, han är som Titanic = på väg ner till havsbotten. Att ens Johan kan klaga på amulletten som Emilo fick, Johan har haft tre immuniteter, han borde inte gnälla. Johan sa att han aldrig skulle ta emot en amullet om han skulle få någon, då var det onödigt att han vann immunitetstävlingen.
Johan tog emot Therese immunitet. Utan den hade han rykt istället för Maria.
Japp på Johan och Wilmer visar sina rätta sidor nu, Johans logik makes no sense för slumpen avgjorde att Emilio hamna i ett lag där han är ensam mot alla dem som hängt ihop innan och för att alla då ville ha ut han av dem så är han ju absolut ingen värdig vinnare? Haha helt jävla efterblivet asså då kan man säga samma sak om Els-Marie som hade rykt snabbt som fan ifall nya nord gick till öråd men nej dem skulle lägga sig i en tävling för att rädda kvar henne alltså Intelligensen Samtidigt är det en natt kvar till sammanslagningen och de andra laget vill ju obviously inte ha ut Emilio men såklart är "alla" Johan, Wilmer, Ken, Karoline och Els-Marie.. tror enbart Emilia rösta på Emilio pga grupptrycket och hon är så rädd för att ryka men känns som hon kommer skifta bort från den grupperingen sedan. Emilia vart även den enda som stod upp lite för Emilio när den vällde ut skit när han var iväg och sa något i stil med att det inte var konstigt han skulle bli utröstad av alla iom han hade oturen att hamna som var ensam med 5gamla lagnordare
OBS handlar om dagens avsnitt! Läs inte om du inte vill veta.
Johan har jävligt mkt dubbelmoral. Har haft han som favorit men han sjunker djupare och djupare.
Han påstår att han inte skulle ta emot en immunitet (han tog emot Thereses och utan den hade han rykt). Utan den immuniteten eller om den spelats efter röstningen hade han haft flest röster.
Han förstår inte varför Emilio inte bryr sig om laget- konstigt när de visar från första stund att han ska ut?
Han påstår att det är orättvist att Emilio fick en immunitet när han själv fått till skänks.
Han påstår att Emilio kunde vunnit tävlingar istället (lät när laget lägger sig eller lägger all vikt på en person).
Johan förespåkar att man ska vinna tävlingar för å va värdig, men göra en läggmatch för o rädda Els Marie som aldrig vunnit nåt? Är det värdighet?
Johan är dessutom sist i sin näringskedjan som Främst består av EM Ken och Vilmer. De kommer ju rösta ut han först av de fyra.
Jag hoppas Emilia och Dani går in som vågmästare nu och inte bara spelar med Vilmer o co
Senast redigerad av Foxinsox 2023-11-09 kl. 11:25.
Å där tappade Johan hela favoritskapet. Tog själv emot en immunitet som höll honom kvar. Har han glömt det? Och man ger väl inte upp och lägger sig även om alla vill ha ut en, man tar väl alla chanser att vara kvar? Det tyder väl på mer kämparanda? Kompetent person, synd att han gjorde bort sig så grovt.
Skämtet Charlie orkar jag inte se en sekund mer av, hoppas de plockar bort honom. Som en sur jävla tonåring som alla får tassa på tå för. Helt socialt inkompetent och aggressiv. Hur kan han fungera överhuvudtaget i den riktiga världen eller han kanske fortfarande bor hemma, är helt utan socialt nätverk, kanske är en incel? Att vara rak och ärlig är inte detsamma som att vara aggressiv och otrevlig.
Skönt att hamburgaren åkte ut, underbart och se när en säker plan bara går åt helvete. Hoppas hon den andra köttbullen åker nästa gång.
Tycker Tove spelar bra, listig, vinner tävlingar. Underbart att se hur hon retar gallfeber på Charlie och Pelle.
OBS handlar om dagens avsnitt! Läs inte om du inte vill veta.
Johan har jävligt mkt dubbelmoral. Har haft han som favorit men han sjunker djupare och djupare.
Han påstår att han inte skulle ta emot en immunitet (han tog emot Thereses och utan den hade han rykt). Utan den immuniteten eller om den spelats efter röstningen hade han haft flest röster.
Han förstår inte varför Emilio inte bryr sig om laget- konstigt när de visar från första stund att han ska ut?
Han påstår att det är orättvist att Emilio fick en immunitet när han själv fått till skänks.
Han påstår att Emilio kunde vunnit tävlingar istället (lät när laget lägger sig eller lägger all vikt på en person).
Johan förespåkar att man ska vinna tävlingar för å va värdig, men göra en läggmatch för o rädda Els Marie som aldrig vunnit nåt? Är det värdighet?
Johan är dessutom sist i sin näringskedjan som Främst består av EM Ken och Vilmer. De kommer ju rösta ut han först av de fyra.
Jag hoppas Emilia och Dani går in som vågmästare nu och inte bara spelar med Vilmer o co
Ja johan har sjunkit på min lista med. Har har gått från plus listan, direkt in på minus listan. Av flera skäl.
Jag är glad att Emilio fick en immunitet. Så det ruskade om lite i resten av laget. Så de fattar att de inte är "odödliga".
Det ska bli lite spännande nästa vecka och se vad det blir för konstellationer.
Jag vill att forna lag syd (visst var det syd som var Emilio, ylva, charlie mm?)ska slå sig samman. Jag tror de kan bli starka och förmodligen få med sig lite fler på sin sida. Så de hamnar i majoritet.
IQ fiskmås på Johan. Fuskar och lägger sig i en tävling och sen tycker det inte är värdigt att ta emot en immunitet. Men värdigt att lägga sig i en tävling... Vinn tävlingen istället idioter så hade Carro varit kvar. Det är värdigt
Ja, fy fan vilken man! Under Franz på hatlistan nu. Han hade fan girigt tagit emot en erbjuden immunitet. Vilken jävla skitsnackare!
Jag har aldrig sett nån bli så besviken över att få en immunitet. Herregud låt grabben få avsluta sitt lidande.
Men Tove tror att han är skyldig henne allt nu och att hon har skaffat sig en ny Chihuahua som hon kan ha i sin gucci väska. Det roliga är att Emilio är en sån person som skulle kunna betala tillbaka för "tjänsten" trots att han inte vill ha den.
Efterblivna och konservativa människor är alltid rädda för att bli lurade. De vet att de inte har en tillräckligt bra grepp på verkligheten därför är de allt på sin vakt. "Staten försöker lura i mig vaccin" "PK-Maffian försöker lura mig att bete mig anständigt mot folk" osv osv
Därför gör det ont för dem att se en annan människa bli lurad. Sånt upprör ofta i tråden. De identifierar sig alltid med den lurade.
Någorlunda normalt beteende som Johan och Wilmer blir uppmålad som satans värsta beteende men den uppenbart efterblivna, diagnosungen Charlie är bra, normal, cool och ärlig.
Senast redigerad av Beijbom 2023-11-09 kl. 12:28.
Robinson del 29:
Lågt gjort av Johan, Wilmer, Ken och Karlina att lägga sig i en lagtävling, de är inga värdiga vinnare om någon av de skulle vinna 500k.
Trodde aldrig att Johan skulle skunka så lågt, jag gillade honom förut men nu hamnar han på min ogilla lista.
Gränslandet:
Riktigt dåligt att Frans vann med fusk, han justerade klossen med fingrarna.
Robinson del 30:
Mina spekuationer att det skulle bli en twist eller att något förändras, antingen på immunitetstävlingen eller örådet. Kul att jag var inne på rätt spår.
När förstod vad immunitetstävlingen gick ut på, då kunde räkna ut att Emilo skulle få flera vikter på sin "stång".
Flera av deras miner när lag Nord kom till örådedvar var olagbar, när de fick veta att de också skulle rösta.
Skönt att Karolina vart utröstad.
Johan sjunker ännu mer, han är som Titanic = på väg ner till havsbotten. Att ens Johan kan klaga på amulletten som Emilo fick, Johan har haft tre immuniteter, han borde inte gnälla. Johan sa att han aldrig skulle ta emot en amullet om han skulle få någon, då var det onödigt att han vann immunitetstävlingen.
Jag såg internt Frans gjorde det, måste kolla igen bara för det. Då borde han blivit diskad direkt.
Vilken lyckokänsla efter dagens Robinson avsnitt. Emilio ❤️ otrolig människa som jag hoppas tar sig långt.
Är glad att Charlie och Biffen från gränslandet, minns inte vad han heter, gick in för att rädda sin lagkamrat. Kan tänka mig att Charlie är en sån som många har svårt för men jag gillar honom mer och mer. Han är dålig på att filtrera det som kommer ur hans mun och ibland kanske det är klokast att han bara väljer att inte säga något. Han är en lojal lagkamrat samtidigt som han är tydlig med att han är där för sig själv. Bra spelare.
Det var nog det mest ruttna beteende jag sett på länge, både i tävligen där de lämnade Emilio med flit och allt annat de gjort mot honom. Emilio är smart och fullt medveten om vad som händer och ingen vill skapa ännu mer dålig stämning.. inte konstigt att han drar sig undan ännu mer. Sen har de mage att lägga skulden på att Emilio är den som är problemet.
Jag gillade Johan innan, han var en av mina favoriter, fram tills hans rätta jag kom fram. Samma med Wilmer. Trots att det är en tävling så beter man sig inte så mot andra människor.
Ken däremot, han har jag aldrig gillat. ”Emilio sviker sitt lag”, bevisar att han är alldeles för dum i huvudet för att begripa hans del. Riktigt falskt kräk som jag hoppas de röstar ut snabbt.
Johan sitter och snackar om att Emilio borde åkt hem ändå, för han är inte värdig och ingen ville ha kvar honom.
”Man ska vinna tävlingar och inte glida på ett bananskal”, ja precis, det var ju exakt det Emilio gjorde också, han sprang som aldrig förr när Johan själv, la sig i tävligen med de andra i laget. Det är långt ifrån värdigt dessutom gled inte Emilio på något skal, hans lag räddade honom.
Samma äckliga dubbelmoral hos Wilmer! Sitter och snackar skit om en person som sitter en bit bort.
Trodde dessa två män hade lite vett innanför pannbenet, men jag hade fel. Antagligen är det enklare behålla den falska bild de fabricerade ihop om Emilio, nu när de torskade så hårt. De gör sig ovänner med honom för att rättfärdiga deras beteende.
Hoppas det gänget får det hett om öronen.
Skönt att Karro rök
Els-Marie löste sin situation väldigt klokt i det nya laget. Hon visste att de i nya nord skulle göra allt som krävdes för Emilio och gick inte emot dem, för då hade hon hamnat i skottläget nästa gång. Hade ”gänget ” i Els-Maries gamla lag varit så viktigt för henne, som hon verkar vara för dem, ja då hade hon lagt sin röst på Emilio, trots att hon ”visste om” immuniteten Tove gett honom. Daniela däremot, vilken idiot. Wilmer och det hänger skiter fullständigt i henne, hon borde ha röstat med resten av hennes lag, på på Karro eller Wilmer. Hon är körd nu.