2023-11-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Och sedan kommer lögnen, det rena påhittet, det alla vet inte är sant, eftersom polisen redan klart och tydligt berättat motsatsen. Ändå kommer lögnen.

Vi vet att du och Anedin ljuger.
Du och Anedin vet att vi vet att ni ljuger
Vi vet att du och Anedin vet att vi vet att ni ljuger.
Ändå ljuger ni.

Varför skulle jag ljuga?

-Jag skriver bara precis hur det verkligen kan ha gått till i verkligheten. Att mordet skulle ha hänt i badrummet är bara för bra för att det ska vara sant. Varför hörde inte grannarna några skrik?

Och sedan så vet jag inte om Anedin ljuger eller inte ljuger. Så var vänlig att inte blanda in Anedin i dina svar till mig tack.
Citera
2023-11-08, 17:53
Medlem
Citat:
Sanningen är den att domstolen har friat Maja från mord.
Sanningen är den att Majas mobiltelefon har registrerat sin position i Johannas lägenhet. Vi vet alla att den var där, och att den var där under dumpningen. Vi vet alla när den kom dit, strax efter Nöjets stängning, och vi vet alla när den åkte därifrån, på morgonkvisten. Vi vet alla att telefonen var helt oanvänd under hela den perioden. Vi vet alla att telefonen bara rört sig vid ett fåtal tillfällen under tiden i Johannas lägenhet.

Maja har ingen del i Toves död. Maja är oskyldig.

Johanna mördade Tove. Det är sanningen.

Att Hovrätten har friat Maja från mord behöver inte betyda att hon i verkligheten är oskyldig, så enkelt är det. Maja blev friad därför att det var i brist på bevis dvs bevisen var otillräckliga. Det som Majas telefon har registrerat är bara två stegserier och en väckning av skärmen. På vilket sätt vet vi hur Maja hade sin telefon inställd då det gäller platsåkomst?

Att Maja inte skulle ha någon del i Toves död får nog stå skrivit i stjärnorna de som i så fall tror på det.

Att Johanna mördade Tove är sanningen, men med Majas hjälp. Det är helt otänkbart att Johanna skulle ha gjort detta själv utifrån de skador som obduktionsutlåtandet visar.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-11-08 kl. 18:04.
Citera
2023-11-08, 18:21
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ingen av dem har nämnt att M gick emellan i lgh.

Det är egalt om hon ljög om att hon sov eller ej, att ljuga som åtalad är inte brottsligt ej heller att vara vaken.
Lögn väcker misstankar om delaktighet men det kan även vara att komma undan följdfrågor.

Frågan är inte om hon sov utan om hon befann sig i badrummet hållande Ts händer.

Eftersom rätten inte fann ett långvarit stryptag bevisat utan att T blivit medvetslös efter 10 s, som J uppgav, föll frågan om motvärnsskador och behovet av fasthållning.

Åtminstone rättsläkarna Brita Zilg. A.Lazarovitj och J.Berge menade att det inte alls tog 10 sekunder.

Dessa 10 sekunder är något som Johanna och hennes advokat har riggat och baserar sitt försvar på (och spyorna förstås). Men obduktionen tyder på ett mycket längre och dessutom väldigt hårt och djupt strypgrepp och inga spyor i luftvägarna..
Senast redigerad av Nonitotta 2023-11-08 kl. 18:38.
Citera
2023-11-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fängelse ? För vad då ?
Maja är fruktansvärt sårad inombords för vad Johanna gjort.

NU - är Maja helt ensam - glädjen hon haft med Johanna (säkert underbar kärlek)
Men - Johanna verkar skitit i det fina Maja försökt bygga upp.

Riktigt tragiskt för Maja - hemskt ..

Istället vänder Johanna på allt - drogerna hon stoppat på Maja - allt blev ett kaos för Maja ..

(Läste att Maja bakade (gjorde smet) för kakor - men Johanna var där och pillade i droger )

Så sent som den 20:e Augusti 2022 använde Fröken Hellm*n drogen cannabis i kombination med alkoholhaltig dryck.

Fröken Hellm*n gjorde då detta av egen fri vilja utan, att ha blivit påtvingad av sin kamrat Fröken Janss*n.

Du har tidigare ställt frågan till mig beträffande (Pazuzu) och om vem, denna (Pazuzu) är ... svaret på den frågan är, att (Pazuzu) ... är Demonernas Konunga-Gud och av Mesopotámiskt ursprung han är därtill sagt tillika stormvindens Gud samt bevingade och med full erektion.

Enligt ovan skrivet och i konnektion med Demonen (Pazuzu) samt med Fröken Hellm*n.

Fröken Hellm*n har vid flera tidigare tillfällen och i samband med intag av alkoholhaltiga drycker samt i kombination med droger upplevt hallucinationer och då i form av kommenterande röster med nedvärderande innehåll.

Då Fröken Hellm*n vid flera tidigare tillfällen intagit drogen cannabis och, i kombination med alkoholhaltiga drycker hade hon då, och vid sådana tillfällen, upplevt hallucinationer och vaneföreställningar av bisarr och paranoid karaktär då Fröken Hellm*n trott att det funnits demonener inom den lägenheten där hon då befann sig.

Fröken Hellm*n har enligt det ovan skrivna och i sitt då så kallade drog-berusnings-tillstånd trott sig veta, genom upplevelser, att det funnits demoner i hennes närhet.

Enligt det ovan skrivna är detta anledningen till att jag tidigare kopplat ihop namnet på Demon-Guden (Pazuzu) med Fröken Hellm*n i mina skrivna inlägg. Sedan om Fröken Hellm*n använder en så kallad "Ouija-Board" för att sålunda komma i kontakt med Demon-Guden (Pazuzu) låter jag vara osagt, men otänkbart är det ju inte, det vill säga, man vet aldrig vad en sådan individ som Fröken Hellm*n kan hitta på.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-11-08 kl. 18:53.
Citera
2023-11-08, 19:19
Medlem
Citat:

➡ Ja, är huvudet dumt får kroppen lida.

Missbrukar man drogen som till exempel: cannabis kan man bli dum inom sitt huvud och sålunda får kroppen lida.

Fröken Hellm*n kan❗ha råkat ut för en kortslutning i sin hjärna under natten den 16:e Oktober 2022 då den 21-åriga flickan T*ve T*nnies bringades om livet.

Den enigmatiska frågan i just detta fallet är.

Var Fröken Hellm*n påverkad av drogen cannabis vid det aktuella tillfället ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Åtminstone rättsläkarna Brita Zilg. A.Lazarovitj och J.Berge menade att det inte alls tog 10 sekunder.

Dessa 10 sekunder är något som Johanna och hennes advokat har riggat och baserar sitt försvar på (och spyorna förstås). Men obduktionen tyder på ett mycket längre och dessutom väldigt hårt och djupt strypgrepp och inga spyor i luftvägarna..

Den mikroskopí-undersökningen som vid det aktuella tillfället utfördes gällande den avlidna flickan T*ve T*nnieś lungor, talar sitt eget klarspråk.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-08, 19:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta

Jag tycker också att det är något uppseendeväckande att rätten inte tog fasta på resultatet som de som gjorde oduktionen kom fram till när deras slutsats dessutom verifierades av Zilg som gått igenom ALLT material, utan dömde efter käbblet om tveksamhet från de som endast läst utlåtandet.
Var det månne endast tillägget som Zilg uppmanades göra som tippade lasset?

De tveksamma 10 s låg sedan som grund för både Js och Ms dom, vilket synes något märkligt.

Det skulle kunna vara en fråga för HD, med prejudikat på hur dylika tveksamheter ska bedömas och vilka som ska anses mest kompetenta, en professor med digert CV som uttrycker sig allmänt eller experter som gått igenom aktuellt fall minutiöst.
Citera
2023-11-08, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Så sent som den 20:e Augusti 2022 använde Fröken Hellm*n drogen cannabis i kombination med alkoholhaltig dryck.

Fröken Hellm*n gjorde då detta av egen fri vilja utan, att ha blivit påtvingad av sin kamrat Fröken Janss*n.

Du har tidigare ställt frågan till mig beträffande (Pazuzu) och om vem, denna (Pazuzu) är ... svaret på den frågan är, att (Pazuzu) ... är Demonernas Konunga-Gud och av Mesopotámiskt ursprung han är därtill sagt tillika stormvindens Gud samt bevingade och med full erektion.

Enligt ovan skrivet och i konnektion med Demonen (Pazuzu) samt med Fröken Hellm*n.

Fröken Hellm*n har vid flera tidigare tillfällen och i samband med intag av alkoholhaltiga drycker samt i kombination med droger upplevt hallucinationer och då i form av kommenterande röster med nedvärderande innehåll.

Då Fröken Hellm*n vid flera tidigare tillfällen intagit drogen cannabis och, i kombination med alkoholhaltiga drycker hade hon då, och vid sådana tillfällen, upplevt hallucinationer och vaneföreställningar av bisarr och paranoid karaktär då Fröken Hellm*n trott att det funnits demonener inom den lägenheten där hon då befann sig.

Fröken Hellm*n har enligt det ovan skrivna och i sitt då så kallade drog-berusnings-tillstånd trott sig veta, genom upplevelser, att det funnits demoner i hennes närhet.

Enligt det ovan skrivna är detta anledningen till att jag tidigare kopplat ihop namnet på Demon-Guden (Pazuzu) med Fröken Hellm*n i mina skrivna inlägg. Sedan om Fröken Hellm*n använder en så kallad "Ouija-Board" för att sålunda komma i kontakt med Demon-Guden (Pazuzu) låter jag vara osagt, men otänkbart är det ju inte, det vill säga, man vet aldrig vad en sådan individ som Fröken Hellm*n kan hitta på.

Mvh/
@JokerMannen/

Maja är 19 år - hon har möjligtvis provat hasch någon gång (men inbilla mig inte att detta pågått flera år)
Vad beträffar din förklaring av Quija brädor och häxkonst - demoner och röster - njaaaa Maja kommer att komma över det - fast det är viktigt att Maja får nya vänner nu när hon är fri - gå ut på fik .. hitta vänner som är bra för henne.
Hon har säkert kontakt fortfarande med sjukvård ... allt blir bra , Maja bestämmer såklart om hon vill ha hjälp med sina bekymmer.

För övrigt relativt vanliga tonårs problem..
Det finaste vi kan göra är att visa att vi älskar Maja - för vad hon är. Just det där med demoner och skit är troligen bara en image som faktiskt bevisar en ängslig ung kvinna - som verkligen råkat ut för grupptryck i en gemenskap.
Tyvärr inte så bra vänner.
Senast redigerad av Massonite 2023-11-08 kl. 20:31.
Citera
2023-11-08, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Varför skulle jag ljuga?

-Jag skriver bara precis hur det verkligen kan ha gått till i verkligheten. Att mordet skulle ha hänt i badrummet är bara för bra för att det ska vara sant. Varför hörde inte grannarna några skrik?

Och sedan så vet jag inte om Anedin ljuger eller inte ljuger. Så var vänlig att inte blanda in Anedin i dina svar till mig tack.
Det är just det där lilla "kan" som ställer till det.
Fortsätt tro, men sluta klanka ner på andra som framför sin åsikt.

Jag förstår inte varför inte mördaren Johanna synas mer.
Vad har hon gjort genom åren?
Hur var det innanför väggarna?
Hur behandlades barnen Leshem?
Citera
2023-11-08, 19:46
Medlem
Citat:
Det syns på polisens bilder
Att något flyttat på ryggsäcken och andra saker i Johannas lägenhet.
Vem har nyckel dit ? lixom .. om det varit avspärrat ?

Vad fanns det i ryggsäcken ? - eller var det Maja's ryggsäck ?

Det kanske är någon anhörig till J som har fått tillåtelse att hämta saker till J?
Citera
2023-11-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är just det där lilla "kan" som ställer till det.
Fortsätt tro, men sluta klanka ner på andra som framför sin åsikt.

Jag förstår inte varför inte mördaren Johanna synas mer.
Vad har hon gjort genom åren?
Hur var det innanför väggarna?
Hur behandlades barnen Leshem?
Att J har typ psykopatdrag är nog vi alla överens om
Men hennes föräldrar har tagit ansvar och visat Toves föräldrar respekt med att flytta
Hur J haft det som barn vet ingen men hennes föräldrar har nog acepterat att J får ta sitt straff
och J blir inlåst många år till skillnad fr Maja som slapp undan med lögner som visar tydligt att hennes föräldrar tycker är rätt
eftersom de inte har flyttat och visat respekt till Toves anhöriga
Citera
2023-11-08, 21:47
Medlem
Citat:
Maja är 19 år - hon har möjligtvis provat hasch någon gång (men inbilla mig inte att detta pågått flera år)
Vad beträffar din förklaring av Quija brädor och häxkonst - demoner och röster - njaaaa Maja kommer att komma över det - fast det är viktigt att Maja får nya vänner nu när hon är fri - gå ut på fik .. hitta vänner som är bra för henne.
Hon har säkert kontakt fortfarande med sjukvård ... allt blir bra , Maja bestämmer såklart om hon vill ha hjälp med sina bekymmer.

För övrigt relativt vanliga tonårs problem..
Det finaste vi kan göra är att visa att vi älskar Maja - för vad hon är. Just det där med demoner och skit är troligen bara en image som faktiskt bevisar en ängslig ung kvinna - som verkligen råkat ut för grupptryck i en gemenskap.
Tyvärr inte så bra vänner.

Hej snickaren 🤣 har du lyckats bygga en innervägg ännu 😁

Det kanske svider lite för några här som håller på med sina "rädda Maja" kampanjer men det finns några här som har väldigt initierad information om Maja och hennes förehavanden.

Maja är frikänd för mord alternativt medverkan till mord i HR men dömd för grovt gravfridsbrott!

Men för de som bor i Vetlanda vet mycket väl vem och vad Maja är oavsett.

Det var någon som skrev om att bli dömd av pöbeln och visar vad det är för personer. Har du en granne som knarkar och är våldsam behövs det inte en Dom i någon rättegång för att fastställa det, man vet det ändå!

Mvh
Maja hatare and proud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in