Cb9

2023-11-08, 18:43
Medlem
Kommit in en ny cannabinoid som heter CB9 och ska tydligen vara som HHC nån som hunnit testa denna?
Citera
2024-01-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Kommit in en ny cannabinoid som heter CB9 och ska tydligen vara som HHC nån som hunnit testa denna?

Verkar inte finnas så mycket info om den(t.ex. så finns inte strukturen), den finns på upgrade natural. En bekant ska kanske prova den, gör hen detta så rapporterar jag. Jag håller mig nog till mer beprövade medicinska sorter. Men vem vet, kanske är detta nya hhc-alternativet.

Köper dock inte att det skulle vara en syntetisk cannabinoid som fanns i rökmixar förr i tiden. En vendor som har ett bra rykte som upgrade hade aldrig tagit sådant felsteg, dom vet att det hade varit förödande för firman. Mest troligen är den så ny att det inte finns så mycket info ännu.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-24 kl. 01:18.
Citera
2024-01-26, 19:49
Medlem
Hoppas mod kan sammanfoga denna post med mitt förra inlägg:

Edit:
Enligt säkra källor så ska denna vara riktigt bra. Mycket euforisk, satt i länge o.s.v. Liknade hhc en del.
Den liknar inte syntetiska cannabinoider enligt den som prövade så köper inte att det är något sådant och den kommer bli en stor hit när fler människor prövar den mest troligen. Butiken som har det till salu är helt pålitliga och skulle inte sålt en produkt som är kass & förstört sitt varumärke för en produkt. Har prövat flera av deras andra produkter och alla var legit, alltid det som annonserats och väldigt bra kvalité.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-26 kl. 19:56.
Citera
2024-01-26, 22:20
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Hoppas mod kan sammanfoga denna post med mitt förra inlägg:

Edit:
Enligt säkra källor så ska denna vara riktigt bra. Mycket euforisk, satt i länge o.s.v. Liknade hhc en del.
Den liknar inte syntetiska cannabinoider enligt den som prövade så köper inte att det är något sådant och den kommer bli en stor hit när fler människor prövar den mest troligen. Butiken som har det till salu är helt pålitliga och skulle inte sålt en produkt som är kass & förstört sitt varumärke för en produkt. Har prövat flera av deras andra produkter och alla var legit, alltid det som annonserats och väldigt bra kvalité.

Va?
Enligt alla säkra källor är det här ju den cannabinoid som är mest fuffens av alla nya.

Sammanfattning: ""CB9 is claimed to be a psychoactive CBD analog, it is claimed to be developed by 2 manufacturers. However, they are refusing to say what CB9 actually is, and are refusing to show what the structure of CB9 may look like because they "don't want it to get banned" (doesn't make sense) and they "don't want competitors to copy them" (doesn't make sense). They are claiming they're "only distributing it in Europe" (very abnormal for US based).

It's been suspected by some that CB9 is a stand in for a synthetic noid structurally unrelated to cannabinoids like THC/CBD, which are sadly semi-common in Europe even rarely being marked as analogs of natural noids. It's possible CB9 is a cover so some other drug can be sold in it's place temporarily and then switch to another cannabinoid at a later date similar to how DiamondCBD sold synthetic indazole noids mismarketed as CBD blends in the past.

Manufactures have released a claimed lab test from "Food & environment safety analytical lab" which is a lab that appears to have been made out of the blue a year ago for the specific purpose of playing ball with vendors. The lab does not list what drug it's claimed to be but strangely notes "A semi-qualitative analysis of a novel compound synthesized from 97% precursor (hemp-derived). Result of CB9 is an assumption of 100% consumption and conversion of precursor. Precursor was found to be completely consumed. Range is based off of qualitative analysis using molar absorptivity of precursor molecules."

The situation surrounding claimed CB9 is extremely sketchy and abnormal. It may be some random drug or nothing unique. Please do not buy from people trying to take advantage of your passion, unwilling to tell you what drug they're selling for you to consume and put in your body, their response is "don't buy it then".""
Citera
2024-01-27, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Va?
Enligt alla säkra källor är det här ju den cannabinoid som är mest fuffens av alla nya.

Sammanfattning: ""CB9 is claimed to be a psychoactive CBD analog, it is claimed to be developed by 2 manufacturers. However, they are refusing to say what CB9 actually is, and are refusing to show what the structure of CB9 may look like because they "don't want it to get banned" (doesn't make sense) and they "don't want competitors to copy them" (doesn't make sense). They are claiming they're "only distributing it in Europe" (very abnormal for US based).

It's been suspected by some that CB9 is a stand in for a synthetic noid structurally unrelated to cannabinoids like THC/CBD, which are sadly semi-common in Europe even rarely being marked as analogs of natural noids. It's possible CB9 is a cover so some other drug can be sold in it's place temporarily and then switch to another cannabinoid at a later date similar to how DiamondCBD sold synthetic indazole noids mismarketed as CBD blends in the past.

Manufactures have released a claimed lab test from "Food & environment safety analytical lab" which is a lab that appears to have been made out of the blue a year ago for the specific purpose of playing ball with vendors. The lab does not list what drug it's claimed to be but strangely notes "A semi-qualitative analysis of a novel compound synthesized from 97% precursor (hemp-derived). Result of CB9 is an assumption of 100% consumption and conversion of precursor. Precursor was found to be completely consumed. Range is based off of qualitative analysis using molar absorptivity of precursor molecules."

The situation surrounding claimed CB9 is extremely sketchy and abnormal. It may be some random drug or nothing unique. Please do not buy from people trying to take advantage of your passion, unwilling to tell you what drug they're selling for you to consume and put in your body, their response is "don't buy it then".""

Ja alltså det är sketchy givetvis, därför jag skrev att det kan visa sig att vara bra eller dåligt men det UN sålde var iaf ingen dålig produkt och upplevdes verkligen inte som syntetisk. Om det var en syntetisk cannabinoid så var det väl en väldigt bra en som liknade bra cannabis, kändes inte alls som något sådant enligt den som prövade den.

Det behöver inte vara något dåligt, vi vet inte ännu vad det är så det är svårt att spekulera. Men det ska iaf vara en cannabinoid som liknar phytocannabinoider, eller snarare ska vara just det.

Alltså man finner nya ämnen hela tiden samt så kan nya ämnen skapas via att man ändrar liten del i dom, det behöver inte betyda att det är giftigt t.ex.

Tänker att det finns så många exotiska cannabisvarianter att nya ämnen kan ha uppstått vid rätt förhållanden t.ex.

Visar det sig att denna inte är naturlig eller åtminstone semi-naturlig som H4CBD så är det extremt trist. Men jag tror inte att UN hade sålt den om det vore en klassisk syntetisk cannabinoid, alltså det låter bara galet, dom vet att detta skulle vara katastrofalt. Eftersom butiken har enbart haft legit produkter så ser jag väldigt osannolikt att dom för någon dum anledning börjar kränga något kasst helt plötsligt.
Citera
2024-01-30, 14:17
Medlem
Nu har jag provat THCH, HHCH och CB9. Den här var inte lika bra som THCH.
Citera
2024-02-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodonit
Nu har jag provat THCH, HHCH och CB9. Den här var inte lika bra som THCH.

Afaik så är den inte extremt stark utan är mer på hhcs styrka, kanske snäppet svagare men starkare än H4CBD.
Krävs lite högre doser också har jag hört. Ska vara mer av en funktionell dagsnoid. Bara lite skumt att vi inte får strukturen o.s.v.
Citera
2024-02-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Afaik så är den inte extremt stark utan är mer på hhcs styrka, kanske snäppet svagare men starkare än H4CBD.
Krävs lite högre doser också har jag hört. Ska vara mer av en funktionell dagsnoid. Bara lite skumt att vi inte får strukturen o.s.v.
Jag tycker att det är en kass dagsnoid då man blir trött och tråkig på den.
Dagen efter känner man sig dessutom tung och slö i kroppen. Styrkan var fine dock.

En bra dagsnoid tycker jag är THCV med CGB OCH CBN. Fast den är nästan på gränsen till för svag.
Citera
2024-02-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodonit
Jag tycker att det är en kass dagsnoid då man blir trött och tråkig på den.
Dagen efter känner man sig dessutom tung och slö i kroppen. Styrkan var fine dock.

En bra dagsnoid tycker jag är THCV med CGB OCH CBN. Fast den är nästan på gränsen till för svag.

Den ska givetvis kombineras i med cbg cbd + terpener som är mer lämpade för dagtid. Isolerade cannabinoider ger alltid en upplevelse som inte känns hel. Även thc isolerat hade känts endimensionellt.

Läste att du prövade den efter du hade prövat mycket starkare noider så du hade tolerans, då blir noider rätt annorlunda. Så pröva den någon kväll då du haft lite uppehåll, ihop med andra medicinska noider o.s.v.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-02-08 kl. 22:54.
Citera
2024-05-21, 16:09
Medlem
Nån som testat gummiesarna som finns med THCH/CB9?
Citera
2024-06-05, 18:37
Medlem
oggethedoggs avatar
Kan detta stämma ?

Eftersom cbg9 är ett derivat av Cbd (inte som HHC är härlett från Cbd) som H4cbd är. Jag har gjort lite forskning och drogtester tror jag när jag klarar drogtester från H4cbd, därför antar jag att jag kommer att klara drogtestet på cb9.
Citera
2024-06-05, 18:46
Medlem
oggethedoggs avatar
Här är CB9 (CBG9) formel Sverige C17H20N2O6S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto