2023-11-06, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Kör du med dina infantila smileys, det visar bara på att du kämpar för din icketrovärdighet.
Det är min första smiley så här långt och ja, den syftar till att förmedla det smått absurda i det du argumenterar för.

Att det i USA under 60-talet fanns ca 5 miljoner autister utan att en enda kotte märkte något.

Citat:
Diagnostiska kriterier för autism har förändrats avsevärt sedan 1960-talet.
Kvantifiera "avsevärt", tack.

Citat:
Autism som en diagnos blev mer definierad och erkänd efter att den infördes i Diagnostiska och Statistiska Manualen för Psykiska Störningar (DSM) i dess tredje upplaga 1980. Innan dess var förståelsen och kategoriseringen av autism mycket annorlunda. Medvetenheten om autism och relaterade tillstånd har ökat dramatiskt. På 1960-talet var kunskapen om autism begränsad, och många fall kan ha missförståtts eller diagnostiserats som andra tillstånd.
Då har du naturligtvis en förklaring till hur det såg ut avseende dina ca 5 miljoner 'osynliga' autister?

Glöm ej att referera till ditt underlag.

Citat:
Metoder för att screena och utvärdera autism har förbättrats och blivit mer sofistikerade. På 1960-talet fanns det inte samma verktyg eller protokoll för att identifiera autism som det gör idag.
Igen, inte en enda kotte i USA under 60-talet märkte att det fanns ca 5 miljoner autister i landet?

Citat:
Det är möjligt att faktiska förändringar i prevalensen av autism har inträffat över tid på grund av en mängd olika faktorer, inklusive miljömässiga [min fetning]
Det är inte bara "möjligt", det är den enda möjliga förklaringen.

Citat:
och genetiska.
Evolution i ultrarapid?

Har du konsulterat självaste Lamarck, här?

Citat:
Samhälleliga och kulturella attityder till funktionsvariationer och psykiska tillstånd har förändrats, vilket kan påverka hur och när diagnoser ställs.
Då förklarar du hur amerikanska "kulturella attityder" har förändrats på sätt som förklarar hur ca 5 miljoner autister under 60-talet levde sina liv utan att en enda kotte märkte något.

Citat:
Jag har definitivt mer kunskap än dig (om an läser på forumet) om autismspektrat.
Ja, du rättade även dina matteprov i grundskolan?
Citera
2023-11-06, 10:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
testats mot placebo för utredning av biverkningar, kan vi då konstatera att du inte har så mycket att komma med.

din besatthet av frireligiösitet är förbryllande och kanske något du behöver ta tag i, snarare än att bara projicera.
Nej, det är korrekt, inget läkemedel genomgår några kliniska försök där den primära utkomsten är att undersöka hur mycket biverkningar (eller "skadeverkningar" som det populärt kallas i antivaxxar-kretsar) som ett läkemedel ger.

Det är inte så branschen arbetar, men det har jag redan förklarat så det hoppas jag att jag slipper ta ett varv till.
Citera
2023-11-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är min första smiley så här långt och ja, den syftar till att förmedla det smått absurda i det du argumenterar för.

Att det i USA under 60-talet fanns ca 5 miljoner autister utan att en enda kotte märkte något.

Kvantifiera "avsevärt", tack.

Då har du naturligtvis en förklaring till hur det såg ut avseende dina ca 5 miljoner 'osynliga' autister?

Igen, inte en enda kotte i USA under 60-talet märkte att det fanns ca 5 miljoner autister i landet?

Det är inte bara "möjligt", det är den enda möjliga förklaringen.

Evolution i ultrarapid?

Har du konsulterat självaste Lamarck, här?

Då förklarar du hur amerikanska "kulturella attityder" har förändrats på sätt som förklarar hur ca 5 miljoner autister under 60-talet levde sina liv utan att en enda kotte märkte något.

Ja, du rättade även dina matteprov i grundskolan?

När du slutar fjanta dig så får du svar.
Samtliga data jag hänvisat till finns att läsa om.
Citera
2023-11-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Va? Jag förstår inte vad du menar.

ja en säkerhetsstudie för att undersöka ett vaccins biverkningar där man använder sig av en kontrollgrupp som får riktigt placebo, och inte ett annat giftigt vaccin.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Min besatthet har jag förklarat tidigare - jag ser inte vitsen med att diskutera med personer som baserar sin livsbild på tro. Det går inte att diskutera rationellt med någon som ignorerar vetenskap för tro.

du baserar din livsbild på (illa underbyggd) tro. själv behöver jag god anledning för att tro på något. jag efterfrågar vetenskapliga underlag för vacciners säkerhet, samt för den påstådda viruspartikelns existens.
Citera
2023-11-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det är korrekt, inget läkemedel genomgår några kliniska försök där den primära utkomsten är att undersöka hur mycket biverkningar (eller "skadeverkningar" som det populärt kallas i antivaxxar-kretsar) som ett läkemedel ger.

Det är inte så branschen arbetar, men det har jag redan förklarat så det hoppas jag att jag slipper ta ett varv till.

eller hur, anledningen är naturligtvis att man inte vill visa öppet hur skadliga vaccinerna är. branschen är korrupt och arbetar genom att göra folk sjuka i smyg, fuska så mycket man bara kan (och har råd med när man blir påkommen) och tjäna enorma summor pengar på folks dåliga hälsa och okunskap.

eller hade du en annan uppfattning?
Citera
2023-11-08, 09:44
Avstängd
Citat:
När du slutar fjanta dig så får du svar.
Samtliga data jag hänvisat till finns att läsa om.
Struntprat.

Nämn EN studie som visar att explosionen av ASD-diagnoser sedan 40-talet bygger på:
1. Substitution av äldre diagnoser?

2. Expansion av ASD-diagnoser?

3. Ökad medvetenhet om ASD-varianter?
Jag har i en annan tråd refererat till en studie i Kalifornien (kontrollerat för möjliga demografiska faktorer) som visar att max ca 20% av ökningen av diagnoser kan förklaras med sagda tre faktorer.

Här har du andra vetenskapligt framtagna uppgifter?
Citera
2023-11-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Struntprat.

Nämn EN studie som visar att explosionen av ASD-diagnoser sedan 40-talet bygger på:
1. Substitution av äldre diagnoser?

2. Expansion av ASD-diagnoser?

3. Ökad medvetenhet om ASD-varianter?
Jag har i en annan tråd refererat till en studie i Kalifornien (kontrollerat för möjliga demografiska faktorer) som visar att max ca 20% av ökningen av diagnoser kan förklaras med sagda tre faktorer.

Här har du andra vetenskapligt framtagna uppgifter?

Finns massor av rapporter, hur många ska jag plocka fram till dig?
Ska de tas från konspiratoriska sidor så att de pekar åt ditt tyckande eller är de ok att de faktiskt använder vetenskapliga metoder?
Citera
2023-11-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Dags att tala klarspråk och avslöja läkemedelsbranschens enorma korruption som år efter år tillåts skada människor och barn till det grövsta.

Kalla inte det här en konspirations-teori, för studierna nedan talar sitt klara språk. Det är ingen teori, det är bevisad fakta. En avslöjad konspiration att skada oss. En såkallad medicinsk skandal. Skjut heller inte budbäraren och bemöt "the message" sakligt.

Vetenskapliga bevis att vaccin är skadligt

Fokus brukar ligga på det övriga innehållet utöver det virala innehållet när man kritiserar vaccin. Alltså istället för att kritisera själva viruset vaccinen innehåller brukar man kritisera resten av innehållet i "vanliga vaccin".

Låt oss kika vad det övriga innehållet är...

Vaccin innehåller bland annat:

Mercury, MSG, Formaldehyde and Aluminum. Dessa räknas som gifter för kroppen av läkemedelsverket. Man påstår såklart från läkemedelsbolagens sida att det är så små mängder att det inte är farligt.. Men kan ett läkemedelsbolag vara korrupt? Kan man manipulera statistik?

Källa: Det amerikanska läkemedelsmyndigheten i princip (CDC - Centers for Disease Control and Prevention)

https://www.publichealth.org/public-awareness/understanding-vaccines/goes-vaccine/
https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/additives.htm

Låt oss ser vad studierna säger om människors hälsa om de är vaccinerade eller ej (med klassiska "riktiga vaccin").

När det kommer till sjukdom verkar vaccinen funka ibland, som väntat då utsatthet för virus som sagt bygger immunförsvaret. Dock verkar inte alla vaccinen funka..

Men problemet är ju de övriga innehållet... Det skapar andra symptom i kroppen.

Låt oss kika statistiken på andra symptom och funktionsnedsättningar etc. (som ju ofta sägs kunna orsakas av det övriga innehållet i vaccinen.)

https://www.oatext.com/Pilot-compara...S-children.php

VI kan alltså se att vaccinerade barn i högre utstreckning får allergier, ADHD, eksem, inlärningssvårigheter, utvecklingsstörningar av olika slag.

Forskare har börjat studera vad dessa sammanband kan bero på och vad man kommit fram till är att det har att göra med förgiftningar av just dessa gifter, främst mercury, som alltså betyder kvicksilver på svenska.

Det har gjorts olika studier men en framträdande är gjord i Egyptien. Man såg att barn med ASD (Autism spektrum diagnos) hade ett starkt sammanband med höga nivåer av kvicksilver i deras kroppar. Jämfört med barn med lägre nivåer. Läs gärna hela studierna om du betvivlar dessa fynd.

Kom ihåg Hg är en förkortning för kvicksilver som alltså är bekräftat giftigt för människor.

Ytterligare studier som bekräftar att kvicksilverförgiftning skapar autism hos barn.

Studier har även sätt kopplingar till mödrar med amalgamlagningar (som ju gjordes olagligt för man insåg hur farligt kvicksilvret var)

Tänk då.. Kaka på kaka på kaka osv osv. När ett barn föds, hur många vaccin får egentligen det? Plus kvicksilver från moderns blodomlopp etc... Dom attackerar våra barn medvetet och skapar autism och diverse störningar. Varför? För läkemedelsindustrin är ägd av onda hemska varelser... Det är korruption på en annan nivå, som är svår att inse och acceptera. Du och samhället har blivit grundlurade helt enkelt. Även om vi kom på dom med amalgamfyllningarna. Så tillåter vi fortfarande dessa skadliga vaccin. Kan man inte utsätta kroppen för det virala utan dessa metalliska gifter? Givetvis kan man det. Bättre om någon spottar dig i ansiktet vid det här laget.

Hur kommer det sig att läkemedelsverket tillåts att fortsätta denna skandalen? Hur kommer det sig att trots alla dessa studier som pekar åt ett enda håll blundar myndigheter för farorna? Det verkar onekligen som det är enorm korruption, även i sverige när det kommer till medicin och läkning.

I Chile bannade man använding av kvicksilver redan 2012. (https://www.fiercepharma.com/vaccines/chile-stops-use-of-mercury-vaccines) Men poängen är ju inte att haka upp sig på kvicksilver. Man måste ändra erkänna vid det här laget att vaccin verkar användas som ett "dolt vapen" för att göra befolknigen sjuka. För sanningen att det är skadligt är bevisad. Vi vet redan att dessa injektioner gör våra barn utvecklingsstörda! Räcker inte det för att läkemedelsverket ska sätta stopp för dessa redan igår?

Det räcker nu.

CDC har haft visselblåsare t.ex. Att de förvränger och mörkar data, allt för att kunna sälja på oss dessa biovapen som de ändå måste få kallas, då de uppenbarligen destabliserar hela samhället och kostar miljarder åter miljarder i vårdpengar..

Hur ska vi gå vidare?
Man sprider ordet. Bra jobbat ts.
Läkemedelsmaffian förtjänar att avslöjas.
Citera
2023-11-08, 18:15
Avstängd
Citat:
Finns massor av rapporter, hur många ska jag plocka fram till dig?
Det räcker med EN till att börja med.
Citera
2023-11-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Man sprider ordet. Bra jobbat ts.
Läkemedelsmaffian förtjänar att avslöjas.
Eller så söker man efter sanningen. Ts är inte så bra på det, han gillar sensationssiter som far med osanning.
Citera
2023-11-08, 22:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Eller så söker man efter sanningen. Ts är inte så bra på det, han gillar sensationssiter som far med osanning.

Tydligen råkade jag löka en studie som dragits tillbaka.

Men det sagt car fortfarande deras fynd verkliga.

Sen denna. Vad är det för fel på resten av länkarna?

Autistiska har höga halter av aluminium i hjärnan

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3546773/
Citera
2023-11-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

Vi börjar med en som testat att det INTE beror på vaccin.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0264410X14006367
Citat:
There has been enormous debate regarding the possibility of a link between childhood vaccinations and the subsequent development of autism. This has in recent times become a major public health issue with vaccine preventable diseases increasing in the community due to the fear of a ‘link’ between vaccinations and autism. We performed a meta-analysis to summarise available evidence from case-control and cohort studies on this topic (MEDLINE, PubMed, EMBASE, Google Scholar up to April, 2014). Eligible studies assessed the relationship between vaccine administration and the subsequent development of autism or autism spectrum disorders (ASD). Two reviewers extracted data on study characteristics, methods, and outcomes. Disagreement was resolved by consensus with another author. Five cohort studies involving 1,256,407 children, and five case-control studies involving 9,920 children were included in this analysis. The cohort data revealed no relationship between vaccination and autism (OR: 0.99; 95% CI: 0.92 to 1.06) or ASD (OR: 0.91; 95% CI: 0.68 to 1.20), nor was there a relationship between autism and MMR (OR: 0.84; 95% CI: 0.70 to 1.01), or thimerosal (OR: 1.00; 95% CI: 0.77 to 1.31), or mercury (Hg) (OR: 1.00; 95% CI: 0.93 to 1.07). Similarly the case-control data found no evidence for increased risk of developing autism or ASD following MMR, Hg, or thimerosal exposure when grouped by condition (OR: 0.90, 95% CI: 0.83 to 0.98; p = 0.02) or grouped by exposure type (OR: 0.85, 95% CI: 0.76 to 0.95; p = 0.01). Findings of this meta-analysis suggest that vaccinations are not associated with the development of autism or autism spectrum disorder. Furthermore, the components of the vaccines (thimerosal or mercury) or multiple vaccines (MMR) are not associated with the development of autism or autism spectrum disorder.

Så slipper du studsa tillbaka till det.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1651-2227.2005.tb01779.x

Citat:
The main aims of this paper are: 1) to use published empirical findings to consider whether the rise reflects a true increase in incidence, as distinct from the consequences of better ascertainment and a broadening of the diagnostic concept; and 2) to consider how epidemiological data may be used to test hypotheses about possible causal influences, using MMR and thimerosal as examples. Methods: Search of the literature for studies with a large epidemiological base population, systematic standardized screening, a focus on an age group for which diagnostic assessments are reliable and valid, and diagnosis by trained professionals using high-quality research assessments. Also, search of a broader literature to consider the evidence from all epidemiological studies with respect to the hypothesized causal effect of MMR and thimerosal on autism spectrum disorders. Results: The true incidence of autism spectrum disorders is likely to be within the range of 30–60 cases per 10 000, a huge increase over the original estimate 40 years ago of 4 per 10 000. The increase is largely a consequence of improved ascertainment and a considerable broadening of the diagnostic concept.

Kan börja där för att du ska förstå hur kriterierna ändrats drastiskt över tid.
Större delen av autism diagnoser är dessutom i övre skiktet utan vare sig utvecklingsstörning eller andra synliga svårigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in