Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jodå, visst har jag det - dels har jag presenterat bevis för att poliovaccinet testades mot placebo - vilket är exakt vad jag syftade till att bevisa. Dels har jag visat från vilken studie det kommer, samt att den studien även dokumenterade biverkningar vilket du felaktigt hävdade att den inte gjorde - och dels har jag citerat författaren till studien som på presskonferensen om studien beskrev frekvensen biverkningar så här: For one thing what was feared turned out to be unfounded -- the vaccine proved incredibly safe. Reactions were nearly negligible. Only 0.4 percent of the vaccinated children suffered minor reactions. An even smaller percent (0.004-0.006) suffered so-called "major reactions."https://sph.umich.edu/polio/
Om du tror att detta är lögner och inte redovisas i studien - och att ingen annan än den listige flashbackskribenten justformybaby har upptäckt detta bedrägeri rörande en av de största vaccinstudienrna någonsin, på de 70 år som gått sedan den presenterades - ja då är det upp till dig att bevisa detta. Jag är som sagt varken speciellt intresserad av vilka kortsiktiga biverkningar du tror att man missade eller ljuger om - tråden vi är i handlar för övrigt huvudsakligen om långsiktiga biverkningar - sådana som inte skulle ha upptäckts i den studie du ifrågasätter... Du tramsar helt enkelt om irrelevanta fakta och det du påstår att jag inte har bevisat har ingenting med det jag försökte - och lyckades - bevisa att göra.
Men du tror ju inte ens att virus finns så en diskussion baserad på vetenskap är väl ändå dödfödd så länge du håller fast vid religiöst sektbeteende.
om det är långsiktiga biverkningar som är relevanta för diskussionen om vacciners säkerhet så är ju studien du hänvisar till irrelevant i sammanhanget.
anledningen till att jag inte tror på patogena virus är för att jag vet hur virologin går till väga för att (påstå sig) hitta dessa, samt hur man demonstrerar deras patogenicitet (man har ihjäl en cellkultur) och smittosamhet (i fallet polio injicerades pulvriserad puré från en sjuk hjärna direkt in i två friska apors hjärnor, för att bevisa att sjukdomen smittar via ett virus).
jag vet också att virologerna aldrig lyckats hitta något skadligt virus i verkligheten, utan endast pusslat ihop vad man menar är virusets genom, från ett stort antal nukleinsyror/gensekvenser i den döende cellkulturen. dock har man fräckheten att påstå att man isolerat samt fotograferat partiklarna. att försvara sådan verksamhet, med eller utan kunskap om dess brister, tycker jag snarast är att uppvisa (dumdristigt) sektbeteende.