2023-11-08, 16:24
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Men detta går ju inte Ukraina eller EU med på. Så lätt var det.

Nä, jag vet, faktum är att det enda Ukraina/väst går med på är att Ryssland helt drar sig ur. Putin avgår. Skickar alla ledande ryssar i fängelse. Ryssland får betala för alla uppbyggnad. Och allt detta helt oaktat Rysslands framgångar på slagfältet. Rätt ultimativt kan tyckas…
I mina öron är detta krav från någon som inte vill diskutera eller förhandla.
Citera
2023-11-08, 16:27
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det var det värsta! Inget hot??
Ska man tolka det som du tar tillbaka citatet om dom upprepade ryska kärvapenhoten : "Det är deras jobb att hota" för det är väl inte så att John "minnesförlusten" Clark skriver vad rappakalja du för stunden kommer på.

Du är en inte tillräknelig lögnhals.

Ordklyveri på högsta nivå… att tala om för omvärlden i vilka lägen man kan komma att använda sina kärnvapen är ju inte ett ”direkt hot” utan endast ett reellt hot om vi själva verkligen planerar att utplåna Ryssland. Gör dig inte dummare än du är… tramsigt som fan av dig!
Citera
2023-11-08, 16:32
Medlem
Jag killgissar att Trump drar tillbaka allt USA-stöd han kan och sedan får Ukraina lita på Europas stöd. Vilket troligtvis inte räcker. Ukraina tvingas till fred, Trump slickar Putins röv till max och lovar att de inte ska med i Nato samt att alla ockuperade områden blir ryska. Det kreaturet tror att han blir sedd som frälsare medan Putin blir än mer poppis på hemmaplan för en tid åtminstone. Ryssland kommer haverera, utländskt kapital kommer inte flöda in bara för att det blir slut på krig. Men Trump ger ryssarna chansen att bygga upp sina vapenlager igen. Trumpclownen kommer göra saker värre på lång sikt. Hoppas jag har fel. Bästa vore om de kunde hitta någon megaskit på token så han inte blir vald.
Citera
2023-11-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Känns som sanktionerna drabbar oss mest i eu, kolla hur dyrt allt blivit.

Om du är pro-ryzz hoppas jag det drabbar dig.
Citera
2023-11-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jag tror att det främst handlat om att garantera ryssars säkerhet i dessa områden. Tror faktiskt inte att de egentligen är ute efter nytt territorium att ”härska över”. De har så det räcker och blir över. Problemet är ju främst att de tidigare försöken med Minskavtalen inte fungerat. Därför behövs en internationell styrka som är neutral (väst kan inte anses neutrala i denna konflikt).

I min mening har ryssen visat sig mycket mer förhandlingsvillig i detta än Ukraina/väst.

Du får tacka Putler och Gurkan med anhang för att det strök med civila i Donbass på bägge sidor samt ett nedskjutet passagerarflyg som de ansvariga redan blivit dömda för och själva erkänt att de låg bakom. Ni kommer aldrig med något nytt utan det är konstanta lögner. Fejkade videoklipp till höger o vänster.

Rysk ledning har hotat med kärnvapen från och till men det har ju lugnat ned sig när de insåg att ingen bryr sig om deras trams längre. Om du tror att någon litar på homofederationen i fråga om eldupphör/fredsförhandlingar så kommer du få vänta länge. Inget på slagfältet tyder på Ryssland har någon styrkeposition gällande förhandlingar för övrigt.
Citera
2023-11-08, 16:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag tror att det främst handlat om att garantera ryssars säkerhet i dessa områden. Tror faktiskt inte att de egentligen är ute efter nytt territorium att ”härska över”. De har så det räcker och blir över. Problemet är ju främst att de tidigare försöken med Minskavtalen inte fungerat. Därför behövs en internationell styrka som är neutral (väst kan inte anses neutrala i denna konflikt).

I min mening har ryssen visat sig mycket mer förhandlingsvillig i detta än Ukraina/väst.
Jo, men du skrev ju att det skulle vara "lätt" att få slut på kriget och gav fyra punkter.
Eftersom Ryssland annekterat dessa 4 oblast som en del av Ryssland så är det väl helt uppenbart att de vill "härska över dem". Att då bara anta att Ryssland skulle avträda det enda de uppnått efter snart 2 års krig, låter inte det lite naivt?
Citera
2023-11-08, 16:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nä, jag vet, faktum är att det enda Ukraina/väst går med på är att Ryssland helt drar sig ur. Putin avgår. Skickar alla ledande ryssar i fängelse. Ryssland får betala för alla uppbyggnad. Och allt detta helt oaktat Rysslands framgångar på slagfältet. Rätt ultimativt kan tyckas…

Rätt rimlig ingång i en ev förhandling från ukrainsk sida, måste man hålla med om.

Sen kommer ukrainska överlöpare och ansvariga för krigsbrott på rysk sida jagas i evigheter av ukrainsk säkerhetstjänst - oavsett hur kriget slutar.
Citera
2023-11-08, 16:37
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Jag killgissar att Trump drar tillbaka allt USA-stöd han kan och sedan får Ukraina lita på Europas stöd. Vilket troligtvis inte räcker. Ukraina tvingas till fred, Trump slickar Putins röv till max och lovar att de inte ska med i Nato samt att alla ockuperade områden blir ryska. Det kreaturet tror att han blir sedd som frälsare medan Putin blir än mer poppis på hemmaplan för en tid åtminstone. Ryssland kommer haverera, utländskt kapital kommer inte flöda in bara för att det blir slut på krig. Men Trump ger ryssarna chansen att bygga upp sina vapenlager igen. Trumpclownen kommer göra saker värre på lång sikt. Hoppas jag har fel. Bästa vore om de kunde hitta någon megaskit på token så han inte blir vald.

Nu kan Trump inte göra så tack och lov Det skulle sätta ett farligt prejudikat vilket skulle påverka USAs relation till Kina och Taiwan .

Det är ogörbart inom en 10års period då det handlar om att flytta världens mest komplicerade tillverkningsindustri samt kompetens .
Citera
2023-11-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nu kan Trump inte göra så tack och lov Det skulle sätta ett farligt prejudikat vilket skulle påverka USAs relation till Kina och Taiwan .

Det är ogörbart inom en 10års period då det handlar om att flytta världens mest komplicerade tillverkningsindustri samt kompetens .

Hoppas du har rätt.
Citera
2023-11-08, 16:40
Medlem
Citat:

Det är väl ett självklart minimikrav att ryssråttorna ska retirera från de områden som de inte har rätt till. Det kanske en rysshora som du själv har svårt att förstå?
Senast redigerad av Leland1979 2023-11-08 kl. 16:42.
Citera
2023-11-08, 17:01
Medlem
Citat:
Allt det du säger är säkert rätt. Problemet är att de är inte sämst i klassen. Om du ser till vilka som främst orsakat lidande i världen och ägnat sig åt både militär och ekonomisk imperialism så har du ett land som i särklass utmärker sig och det är verkligen varken Ryssland eller Kina utan USA. Jag hör till dem som absolut ser problemen du ser med Ryssland men ser att problemet med USA och vad de är beredda att göra för att försvara dollarn och för att kontrollera naturresurser är tiopotenser större än Ryssland. Ryssland gör också massa dåligt men konflikten i Ukraina är inget annat än en CIA-operation gone bad… USA synade Ryssland… kriget är ett resultat av det. Nu synar Ryssland USA… det enda skamliga med detta krig är alla korkade människor som vägrar tänka självständigt och som fortsätter underblåsa detta krig.

Trump kan lätt få slut på kriget på 24 timmar (det kan jag med).
1. NATO garanterar (detta kan USA garantera själv) att inte fortsätta expandera österut.
2. Krim erkänns som Ryskt. (Det här kan inte ens vara en fråga längre)
3. Ryssland lämnar övriga 4 områden de annekterat och lämnar över kontrollen till en neutral internationell styrka. Folk som bott i området men flytt tillåts återvända från både Ukraina och Ryssland. Folkomröstningar hålls om man ska bli självständiga, eller tillhöra Ukraina eller Ryssland. Alla länder går med på att respektera folkets vilja. Om området är extremt segregerat så övervägs delning.
4. Både Ukraina och Ryssland går med på att respektive lands krigsbrott utreds och döms av en ny internationell domstol som varken innehåller ledamöter från väst eller Ryssland (eller med Ryssland allierad)

1. Ja, om USA säger så, så blir det så. En amerikansk president har sådan makt, faktiskt.
2. Krim kommer med all sannolikhet bli ryskt ja.
3. Den här är svår.. om ett års tid vet vi mer.
4. Kommer inte hända, när utredde man USA’s krigsbrott senast? Endast om Ryssland kollapsar totalt och besegras av Ukraina kommer det bli så. Enda kan vara att Putin offrar några stackare för att snabbast möjligt öppna för gas och olja till Europa igen.
Citera
2023-11-08, 17:03
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:

Ah ja fredsinitiativet igen när ni åker på däng. Ni mongoler valde detta och nu får ni stå för det. Det blir ingen fred med er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in