2023-11-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Låt oss vara ärliga..

Har "idioterna" några val ? Med tvångsrekryterade ifrån de fattigaste regionerna blandat med fängelsekunder.., lägg till folk som inte vet bättre..innan sanningen börjar gå upp för de. Är ju säkert ett brutalt uppvaknande desto närmare fronten man kommer.., och man börjar genomskåda propagandan...

..och sedan kan det ju bli svårt att vända på klacken.., när tex Kadyrovs snubbar är redo att nacka en.

Glöm inte den nya rekryteringspoolen av de 50% som i Ryssland hamnat efter med lånen.

Konstigt att folk inte har råd att betala lånen när deras ekonomi blomstrar.
Citera
2023-11-08, 15:18
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Trumps 24h och sedan fred är inget som kommer gynna Ukraina, den saker är säker. Förhoppningsvis kan nästa sommar utnötning av trupper och material göra ryssen ännu svagare och få token att ändra ståndpunkt. Han lär vinna om de inte kan hitta något olagligt hos clownen
Den pajasen kan inte stoppa ett krig hur mycket han vill. Svinet vill bli polare med Puuutin som han beundrar. Puutin kommer aldrig att ta ett steg tillbaka oavsett vad nollan säger och hoppas att den nollan ska vinna valet.

Clownen kommer inte vinna valet för han kommer sitta i domstol hela Mars och April 2024.

Sedan kan jag säga att svinet som omfamnade olika MAGA drägg förlorade flera val i olika delstater pga honom....
Citera
2023-11-08, 15:37
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Spoken like a true Putinist.......

Nu är liksom problemet att det inte längre råder någon som helst tvekan om att Ryssland fått storhetsvansinne och försöker återskapa ett "Storryssland". De hotar omvärlden med kärnvapen, intrigerar och smider ränker i många andra länder vilket skapar oro och faktiskt är ett reellt hot mot världsfreden. De har begått krigsbrott och folkmord och förstört sitt eget lands rykte för lång tid. Makalöst egentligen.

Alla fattar numer vad som är Rysslands mål. De har valt väg och lever i en illusion om att det kan skapas "en ny världsordning" där diverse skurkstater, bl a de själva, och diktaturer ska ha samma status/ respekt som världens fria länder. Kommer aldrig hända. Uteslutet. Respekt kan inte krävas, den måste förtjänas. Och den fria världen (där merparten av innovation och utveckling sker) respekterar inte dessa skurkstater. Man vill inte vara samarbetspartners med dessa instabila länder eftersom det inte går att lita på dem. Det är inte svårare än så. Och givetvis ska inte Ryssland ha en kvadratcentimeter av land de illegalt ockuperat. Vi kan inte ha en sådan ordning i världen att länder med våld tar andras mark. Ryssland får inse att de helt gjort bort sig och efter att ha återlämnat stulet land kan de påbörja den långa och mödosamma resan att reparera den oerhörda skada de gjort mot sitt land och mot Ukraina.

Och på riktigt, din USA-noja är så utdaterad. Utan USA skulle världen hamna i kaos. Det är inte schysst mot USA att vi fortfarande behöver dem som skydd för den fria världen. Vi övriga fria länder måste steppa upp vårt game och ta mer ansvar. Tills vi har den styrkan får vi tacka högre makter för USA:s skydd.

Ryssland har varken hotat med kärnvapen eller på annat sätt indikerat att de är ute efter andra länder. Det där är bara skrämselpropaganda från väst för att med hjälp av rädsla mobilisera oss och vårt stöd.

Jag håller absolut inte med din syn om USA. Jag har dock tidigare haft exakt samma naiva grundsyn på USA som du. Lätt att hjärntvättad av all Hollywood-producerad skit som tryck ner i halsen på oss. Hoppas du vid någon punkt är beredd att öppna ögonen.
Citera
2023-11-08, 15:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Känns som sanktionerna drabbar oss mest i eu, kolla hur dyrt allt blivit.
Till stor del beror det på vår svaga krona.
1 Euro kostar 11,7 kronor en dollar kostar 10,9 kronor.
Så nej, kriget kostar oss inte så mycket som man kan tro.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-11-08 kl. 15:40.
Citera
2023-11-08, 15:42
Avstängd
smaug20017s avatar
Jag har sett ett mönster med dessa mongoliska halvapor i striderna om Avdiivka och Vuhledar. Jag pratar om slaget om Kursk 1943. Stalin ville gå till attack men Zjukov sa nej. Låt dem attackera oss och sedan går vi till motanfall. I detta Ukrainska kriget så är det tvärtom, skicka in allt du har och skit i om de dör.

Ukraina väntar ut dem så de får så stora förluster att de måste inställa alla offensiver pga deras stora förluster som innefattar mer än 200 fordon.
Citera
2023-11-08, 15:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ryssland har varken hotat med kärnvapen eller på annat sätt indikerat att de är ute efter andra länder. Det där är bara skrämselpropaganda från väst för att med hjälp av rädsla mobilisera oss och vårt stöd.

Jag håller absolut inte med din syn om USA. Jag har dock tidigare haft exakt samma naiva grundsyn på USA som du. Lätt att hjärntvättad av all Hollywood-producerad skit som tryck ner i halsen på oss. Hoppas du vid någon punkt är beredd att öppna ögonen.

Ja det har jag gjort sedan länge och man inser direkt att den onde är Ryssland!

Vår gamla fiende som aldrig lärt sig nått annat är att det enda som fungerar är våld och mer våld. Håller aldrig någonsin några avtal eller överenskommelser. En diktatur när den är som värst!

Att någon överhuvudtaget kan stå på Rysslands sida är bortom mitt förstånd! Väldigt förvånad att inget attackerat ryska ambassaden eller all ryska spioncentraler som finns runt riket.

Bara på Lidingö finns det två spioncentraler dels ryska handelsfederationen lokaler (spioncentral) och ett flerbostadshus som de annekterar trots att de inte ens äger huset!

Sverige gör ingenting åt detta vilket är helt sjukt!
Citera
2023-11-08, 15:55
Medlem
Citat:
Allt det du säger är säkert rätt. Problemet är att de är inte sämst i klassen. Om du ser till vilka som främst orsakat lidande i världen och ägnat sig åt både militär och ekonomisk imperialism så har du ett land som i särklass utmärker sig och det är verkligen varken Ryssland eller Kina utan USA. Jag hör till dem som absolut ser problemen du ser med Ryssland men ser att problemet med USA och vad de är beredda att göra för att försvara dollarn och för att kontrollera naturresurser är tiopotenser större än Ryssland. Ryssland gör också massa dåligt men konflikten i Ukraina är inget annat än en CIA-operation gone bad… USA synade Ryssland… kriget är ett resultat av det. Nu synar Ryssland USA… det enda skamliga med detta krig är alla korkade människor som vägrar tänka självständigt och som fortsätter underblåsa detta krig.

Trump kan lätt få slut på kriget på 24 timmar (det kan jag med).
1. NATO garanterar (detta kan USA garantera själv) att inte fortsätta expandera österut.
2. Krim erkänns som Ryskt. (Det här kan inte ens vara en fråga längre)
3. Ryssland lämnar övriga 4 områden de annekterat och lämnar över kontrollen till en neutral internationell styrka. Folk som bott i området men flytt tillåts återvända från både Ukraina och Ryssland. Folkomröstningar hålls om man ska bli självständiga, eller tillhöra Ukraina eller Ryssland. Alla länder går med på att respektera folkets vilja. Om området är extremt segregerat så övervägs delning.
4. Både Ukraina och Ryssland går med på att respektive lands krigsbrott utreds och döms av en ny internationell domstol som varken innehåller ledamöter från väst eller Ryssland (eller med Ryssland allierad)

Men detta går ju inte Ukraina eller EU med på. Så lätt var det.
Citera
2023-11-08, 15:58
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Su-27 kan göra cobralandningar. Inga amerikanska plan gör det vad jag vet.

Piruetten efter med reversering av hela planet har jag inte sett förut.

Sök på videosekvensen. Det kommet upp en del träffar. De jag såg ansåg inte att det var spel.
Ha ha 😂😂😂

Vilken funktion har luftballongen och fullriggarna?
Citera
2023-11-08, 16:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Allt det du säger är säkert rätt. Problemet är att de är inte sämst i klassen. Om du ser till vilka som främst orsakat lidande i världen och ägnat sig åt både militär och ekonomisk imperialism så har du ett land som i särklass utmärker sig och det är verkligen varken Ryssland eller Kina utan USA. Jag hör till dem som absolut ser problemen du ser med Ryssland men ser att problemet med USA och vad de är beredda att göra för att försvara dollarn och för att kontrollera naturresurser är tiopotenser större än Ryssland. Ryssland gör också massa dåligt men konflikten i Ukraina är inget annat än en CIA-operation gone bad… USA synade Ryssland… kriget är ett resultat av det. Nu synar Ryssland USA… det enda skamliga med detta krig är alla korkade människor som vägrar tänka självständigt och som fortsätter underblåsa detta krig.

Trump kan lätt få slut på kriget på 24 timmar (det kan jag med).
1. NATO garanterar (detta kan USA garantera själv) att inte fortsätta expandera österut.
2. Krim erkänns som Ryskt. (Det här kan inte ens vara en fråga längre)
3. Ryssland lämnar övriga 4 områden de annekterat och lämnar över kontrollen till en neutral internationell styrka. Folk som bott i området men flytt tillåts återvända från både Ukraina och Ryssland. Folkomröstningar hålls om man ska bli självständiga, eller tillhöra Ukraina eller Ryssland. Alla länder går med på att respektera folkets vilja. Om området är extremt segregerat så övervägs delning.
4. Både Ukraina och Ryssland går med på att respektive lands krigsbrott utreds och döms av en ny internationell domstol som varken innehåller ledamöter från väst eller Ryssland (eller med Ryssland allierad)
Nu blir jag nyfiken. Hur tänker du dig att du eller Trump (på 24h!) skulle få Putin att gå med på punkt (3), dvs att avträda de 4 oblast Ryssland annekterade hösten 2022?
Citera
2023-11-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Skall man verkligen tro på antalet döda ryssar per dygn när det rapporteras ex. "700 döda ryssar" ett dygn ?

Jag tänker mig att det till slut borde bli ramaskri bland civil befolkning när så många stryker med ?

Är det propagadan, eller masspsykos ? Kanske är vanliga ryssar helt enkelt obrydda över att deras landsmän dör som flugor ?

OM siffrorna stämmer, när når ryssland en gräns där så pass många män/unga män dött att landets BNP börjar ta stryk ?
700 är ju löjligt lite under första världskriget dog det ibland på västfronten ca.40-50000 per dag.Har för mig en Fransk general sa något i stil med 40000 döda idag inte så farligt lol! på östfronten ww2 så dog det ca 5000 ryska soldater varje dag.
Citera
2023-11-08, 16:20
Medlem
Taggads avatar
Citat:

Det var det värsta! Inget hot??
Ska man tolka det som du tar tillbaka citatet om dom upprepade ryska kärvapenhoten : "Det är deras jobb att hota" för det är väl inte så att John "minnesförlusten" Clark skriver vad rappakalja du för stunden kommer på.

Du är en inte tillräknelig lögnhals.
Senast redigerad av Taggad 2023-11-08 kl. 16:22.
Citera
2023-11-08, 16:20
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nu blir jag nyfiken. Hur tänker du dig att du eller Trump (på 24h!) skulle få Putin att gå med på punkt (3), dvs att avträda de 4 oblast Ryssland annekterade hösten 2022?

Jag tror att det främst handlat om att garantera ryssars säkerhet i dessa områden. Tror faktiskt inte att de egentligen är ute efter nytt territorium att ”härska över”. De har så det räcker och blir över. Problemet är ju främst att de tidigare försöken med Minskavtalen inte fungerat. Därför behövs en internationell styrka som är neutral (väst kan inte anses neutrala i denna konflikt).

I min mening har ryssen visat sig mycket mer förhandlingsvillig i detta än Ukraina/väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in