Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Vad nedtonad du låter helt plötsligt, vill du inte framstå som könsnazist längre? Bara för att du eller andra män tycker att kvinnor är parasiter som är mindre värda och som aldrig tillfört världshistorien något, så är det inte fakta, det är åsikter. Kvinnor har fullvärdigt människovärde, oavsett hur många män som hatar kvinnor.
Nu ska jag försöka tänka ut hur mycket av världens krig, lidande, ondska och död som orsakats av kvinnor. Hitler, Stalin, krigsherrar, erövrare och folkmördare genom historien var visst alla kvinnor enligt dig.
Men är det åsikter?
Kolla hur skolans historieböcker sett ut genom tiderna. Hur många kvinnor nämns? Jämfört med hur många män?
På min tid fick man ju förklaringen att det berodde på att det inte fanns så många kvinnor förr, och de som fanns uträttade inget som var värt att nämna. Jag minns stt en tjej i klassen frågade vad människorna kom ifrån då om det inte fanns så många mammor, och att läraren blev väldigt arg över den frågan.
Nu vet vi ju att det visst fanns många kvinnor förr, kanske uppemot 50% ungefär som det var i mitten av 1900-talet.
(Nu har andelen män ökat och är i majoritet pga möjligheterna att välja kön på sitt barn, och det är väl helt och hållet mitt fel enligt dig)
Men av någon anledning är kvinnorna inte med i historieskrivningen, och det kanske programmet kan hjälpa oss att förstå.