Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Nej det har han inte, han hatar bara kvinnor. Vilken annan grupp människor tycker du det är ok att kalla parasiter och oönskade element? Skulle du säga ”han har en poäng” om han sa så om judar, om svarta, om svenska män? Han dömer ut halva jordens befolkning, den del av befolkningen som sätter er män till världen, som oönskad och totalt värdelös.
En sådan människosyn är så makaber att man undrar vad som ligger bakom. Män tål inte avvisande så bra. Det är vad som ligger bakom att kvinnor blir ihjälslagna eller nerkastade i gruvhål av män. Så jag gissar på att någon kvinna han ansåg vara hans ägodel tröttnade på att leva med en kvinnohatare och lämnade honom, därav hans nu helt ofiltrerade hat.
Han har en poäng i att män troligen styrde och ställde mer eller mindre då också. Läser du diskussionen han och jag haft så ser du mina synpunkter. Klart att de fyllde en viktig funktion i samhället, precis som de gjort i andra tider. Det är ju inte förens i moderna tider kvinnor har kunnat klara sig något vidare bra utan en man i deras liv(far, bror eller make). Ganska grovt att kalla kvinnor parasiter svar ja, men det var inte det jag tyckte han hade poänger om.
Men jag tror att även du verkar drivas av nån agenda, när du så lätt låter dig provoceras.
Nutida mäns(i ditt exempel med gruvhål en afghansk sådan) våld mot kvinnor har väl inte så mycket med dem här tråden att göra, men det var garanterat värre på jägarstenåldern. Just nu lär det väl vara absolut minst våld mot kvinnor i världen någonsin eftersom minst folk någonsin just nu dör i konflikter. Du kan ta 1900-talet som många kallar var blodigt, det påstås ha varit det århundrade då minst procent av befolkningen dog pga mänskliga konflikter.
Just nu är det höjdpunkten att vara en människa på de flesta plan oavsett om man är en man eller en kvinna.