Citat:
Ursprungligen postat av
arboristjavisst
Fast det är det ju inte så många som gör. De flesta har inget intresse av kvinnor som personer. Bara att kolla sina kontakter o telefonen, hur många är kvinnor? Bortsett från morsan, dottern, sambon?
Jag har några enstaka kvinnliga kontakter som inte är mor, sambo, syster, svägerska eller svärmor och dessa är fruar/sambos till mina kamrater. Så det stämmer exakt på mig.
Tycker faktiskt att alla dessa jag har som tillhör de närmaste fyller en väldigt viktig funktion och det gjorde de nog också på stenåldern. För då tillhörde nog alla i ens grupp exakt de kategorier. Fanns knappast någon sk "självständig stark kvinna" då efteråt det knappt gör det nu idag.
Tycker du har många bra poänger men det är nog inget man ska prata om på fest för att få brudar på fall direkt😂. Det jag vänder mig emot är dock att de dvs kvinnorna skulle ha varit obetydliga, det tex kan man ju inte ens säga idag när man behöver två löner för att få ett ok liv i de flestas ögon.
PS. Såg att du skrivit i ett annat inlägg och frågade när detta ändrades och vissa hävdar att det var när stäppfolken spred hästen och hjulet över världen.