2023-11-08, 09:49
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 08.11.23 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 307,640 (+780) persons / persons,
tanks ‒ 5301 (+8) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 9996 (+22) units,
artillery systems – 7439 (+29) units,
RSZV / MLRS – 872 (+3) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 572 (+2) units,
aircraft – 322 (+0) units,
helicopters – 324 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5567 (+10),
cruise missiles ‒ 1556 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 9814 (+47) units,
special equipment / special equipment ‒ 1054 (+5)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-11-08, 09:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det verkar vara i huvudsak två ingredienser som dessa individer (rysstroll) delar eller bekänner sig till var för sig nämligen hat mot judar och/ eller hat mot USA.
Glöm även inte föraktet mot vårt egna samhälle och hatet mot HBTQ. Den genomsyrar många pro-ryssars åsikter också.
Citera
2023-11-08, 10:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Ni har tagit blygsamt med territorium och det är väl känt att man förlorar mer vid anfall än försvar. Cope harder imperialistsvin

Om det är allmänt känt så torde Ukraina förlorat enorma förluster vid motoffensiven som pågått 6 månader. Agree?
Citera
2023-11-08, 10:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är bra siffror för alla människor i fria länder runt omkring. Ryssland är av med det användbara ur sovjetlagret, mycket av det nybyggda, delar av flottan (mot ett land utan flotta) och står inför några fattiga decennier. Så fort dom bara slutar döda folk i grannlandet kommer många korka upp champagnen och fira det.

Hur vet du vad Ryssen har för kapacitet eller vapenlager? Har det redovisats någonstans jag missat?
Jag tror det finns bra med resurser kvar (tyvärr). Däremot så verkar det vackla en del i väst eller hur?
Citera
2023-11-08, 10:28
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det är inte bra siffror.

Om fienden förlorar mycket mer så är det ju i alla fall jämförbart? Vad anser du vara bra siffror?
Citera
2023-11-08, 10:33
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Om det är allmänt känt så torde Ukraina förlorat enorma förluster vid motoffensiven som pågått 6 månader. Agree?

Absolut!

Har du några siffror på Ukrainas förluster?
Jag är nyfiken.
Jag förlitar mig på de källor som löpande presenteras här.
Men dina siffor i denna fråga saknar jag helt.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det beror väl på sättet man angriper på misstänker jag.

Vid misslyckade ukrainska offensiver så har vi sett 5-6 förstörda fordon max under några timmar. Vid den första ryska offensiven vid Avdiika så efterlämnade ryssarna 100 vrak efter några timmar.

Kan du svara mig på varför inte ryska soldater avbryter misslyckade anfall?
Citera
Medlem
Citat:
Om fienden förlorar mycket mer så är det ju i alla fall jämförbart? Vad anser du vara bra siffror?
Att förlora många soldater är inte bra.

Att förlora många soldater är dessutom en vanlig anledning till att hemmaopinionen vänder sig emot en.

Usa har tex fått opinion mot sina krig även om fienden har förlorat mångdubbelt fler soldater.

De flesta tycker inte att det är bra att döda så många som möjligt, inte ens av fienden. Målet är oftast inte att döda så många som möjligt. Inte officiellt iallafall.

Vad är det som är bra är väl snarare frågan.
Citera
2023-11-08, 10:35
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Hur vet du vad Ryssen har för kapacitet eller vapenlager? Har det redovisats någonstans jag missat?
Jag tror det finns bra med resurser kvar (tyvärr). Däremot så verkar det vackla en del i väst eller hur?

Tror gör man i kyrkan!
Varför tror du här i denna tråden om något helt annat än vad som visar sig på slagfältet?
Var är alla T-90 eller ännu bättre T-14.
Varför behöver man köpa artilleri och ammunition från Nord-Korea? Om man har stora lager.

Vad TROR du om det?

Amen.
Citera
2023-11-08, 10:37
Avslutad
Citat:
Inte en chans att väst backar nu. Det har gått för långt och vore närmast en politisk omöjlighet. Tror inte ens Trumpen skulle dra in stödet helt.

Däremot lite intressant hur han skulle få stopp på kriget på 24 timmar som han påstår.
Citera
2023-11-08, 10:52
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ja, helt otroligt. Men inte oväntat kanske? Om hela landet är genomkorrupt sedan typ 90-talet och underhåll av material och vapensystem inte skett såsom det ska så är det att räkna med allvarliga misslyckanden då dessa ska användas.

Detta leder in på tanken att hela nuvarande Ryssland, liksom dåvarande Sovjetunionen, är en Potemkinkuliss som kan rasa ihop när som helst. Få trodde att Sovjet skulle falla, särskilt inte den revolutionsromantiska vänstern, och på samma sätt tror woke-vänstern idag att Ryssland är ett land som andra. Det är djupt tragikomiskt att höra vänsterfolk uttala "Man måste se båda sidor..." eller "NATO har ju expanderat ju så då känner sig Ryssland hotade....." osv. Nej, Ryssland har aldrig gett upp sin imperialism eller sitt storhetsvansinne. De har absolut INGET att erbjuda världen (förutom några dammiga tjocka böcker ingen numer orkar läsa, en habil balett om svanar samt bladguldsbelagda paneler i överklassens palats) men tror sig vara en gyllene stormakt. Skämsigt på riktigt. Ju snabbare Ukraina tar hål på denna ballong desto snabbare kan världen börja rehabilitera sig från det elände Ryssland ställt till med. Slava Ukraini!

Mycket klokt skrivit. Sätter ord på vad många upplever. Nu har jag levt och verkat i Ryssland en del. Så fort du börjar prata om politik så är det munkavle på.

Du lär dig rätt fort att hålla dig utanför sådana ämnen
Citera
2023-11-08, 12:36
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Inte en chans att väst backar nu. Det har gått för långt och vore närmast en politisk omöjlighet. Tror inte ens Trumpen skulle dra in stödet helt.

Däremot lite intressant hur han skulle få stopp på kriget på 24 timmar som han påstår.

Det oroväckande med Trumps nyckfulla beteende är att han faktiskt är fullt kapabel att svänga åt bägge hållen . Antingen " ge bort " Ukraina och skapa ett farligt prejudikat där det lönar sig att bråka. Eller att han helt enkelt startar WW3 .

Sedan är det lite roande också " Build back better " och människorna som går på det . Vilka var det egentligen som outsourcade jobben till Kina och Indien osv ?

USA är fullt av överraskningar både positivt och negativt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in