Citat:
Ursprungligen postat av
HassanVonEssen
Gäddgalan 2023
För första gången är det dags att summera gäddåret som gått i form av en liten gala. Jag kommer skapa pollar i följande kategorier någon vecka in på 2024, så hjälps vi åt att rösta fram gäddor som utmärkt sig i följande priskategorier. Information om hur man nominerar en gädda till någon av kategorierna finns längst ner i detta inlägg.
Guldgäddan - Årets gädda helt enkelt, hur man än vill definiera det.
Årets Gäddflykt - Vem flydde från konfrontationen på det mest spektakulära sättet?
Årets Pervogädda - Vem var sjukast i huvet, vidrigast, knäppast eller snuskigast?
Årets Bortförklaring - Vem hade den sämsta, roligaste, mest löjeväckande eller efterblivna bortförklaringen?
Årets Farligaste Gädda - Vilken gädda var absolut farligast för barn?
Årets Chatgädda - Vem hade den längsta, knäppaste eller mest utstuderade chatloggen? Det här bör ses lite som gäddornas motsvarighet till Augustpriset.
Årets Gäddbild - Roligast nakenbild, gräsligast pussmun, eller kanske mest efterbliven dickpic? Nominera en bild.
Årets Metmask - Vem har den mest groteska, avskräckande eller missbildade kuken?
Årets Fallhöjd - Vilken gädda förlorade mest på sin uthängning?
Årets Hedersgädda - Bubblarkategori. Som hedersgädda kan någon nomineras som varit en riktigt framstående pedofilkramare under året. Bör inte vara någon av gäddorna utan kan t.ex. vara en journalist som värnat lite väl mycket om gäddornas rätt i samhället. Måste vara en riktig person, så man kan inte nominera en annan Flashback-medlem.
Nomineringar tas emot tills midnatt kring årsskiftet genom att man citerar detta inlägg eller skickar PM och nominerar max tre gäddor per kategori. Jag löser sen pollar där man kommer kunna rösta på en av de fyra som fått flest nomineringar i varje kategori. Om någon kategori inte får minst tre nomineringar totalt så hoppar jag över den kategorin.
OBS! Jag noterar bara nomineringar som innehåller nummer och namn på gäddan. Vi håller oss i denna tråd som är avsedd för gäddsnack.
Jag länkar detta inlägg i min signatur. Om fler gör det så är det positivt.
Här är mina nomineringar. Hoppade över "årets hedersgädda" eftersom jag inte har någon bra kandidat till den.
Guldgäddan: Bajs-Hank #292
Motivering: Behövs det ens?
Årets Gäddflykt: CoachJanne från TikTok #246
Motivering: Den här sticker ut i och med att han är i sitt hem och flyr under en livesändning.
Årets Pervogädda: Trehundrade gäddan #300
Motivering: Blir äcklad på riktigt när jag ser och hör den här gäddan.
Årets Bortförklaring: PappaStor #289
Motivering: Bortförklaringar från start till slut i videon. Har ingen specifik favorit.
Årets Farligaste Gädda: Cashanddrugz från Rosengård #239
Motivering: Aggressiv jävel. Kan föreställa mig vad som skulle kunna hända om han hade träffat ett barn.
Årets Chatgädda: Hongädda i skolmiljö #291
Motivering: Riktigt sjuka fantasier alternativt sanna historier.
Årets Gäddbild: Tuppen #290
Motivering: Skrattretande bilder. Hans jäkla pussmunsbilder asså..
Årets Metmask: Bad hairday #277
Motivering: Ni som vet, ni vet.
Årets Fallhöjd: Vacuumgäddan #293
Motivering: VD