Vems agenda är det vi modererar efter undrar jag, då vi är en tämligen spretig samling folk vars största gemensamma nämnare är att vi gillar forumet och inte har något emot att lägga en del av vår fritid på att jobba gratis för det. Det vi har gemensamt är att vi tycker att även de som inte tycker lika ska få komma till tals.
På många sätt står vi i rakt motsatta ringhörnor i fråga om politik, religion etc, det finns flera moderatorer som står för saker jag inte vill ta i med tång, men det är även det som är vår styrka. Det går liksom inte att köra sitt eget race och tro att man kommer undan med det.
Om en användare tar upp i Klagomål och kritik att den anser sig varit felbehandlad så kommer det ju upp till ytan snabbt om någon gjort en enstaka felbedöming eller om det rör sig om någon agenda.
I slutänden tycker jag snarare att det är många som inte hänger med på begreppet "yttrandefrihet" på forumet utan tror att det betyder att det betyder att man kan skriva vad som helst var som helst, det stämmer givetvis inte. Man får diskutera precis allt men på rätt ställe och man måste följa forumets regler. Detta finns diskuterat i andra
trådar så det behövs inte tas upp just här men det är ändå en viktig poäng då den frasen ofta blivit feltolkad.