2023-11-08, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Exemplen blir svåra att få fram, därför att de är raderade. Både mina och andras.
Du hade alltså inga exempel? Vad oväntat.

Moderatorerna sköter sitt jobb med bravur i de absolut flesta fall. Sedan kan den mänskliga faktorn ibland spela in men det är trots allt människor vi har att göra med. Moderatorerna är inte ofelbara men håller misstagen till ett absolut minimum. Mångårig erfarenhet spelar säkert in här.
Citera
2023-11-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Du hade alltså inga exempel? Vad oväntat.

Du vill att jag ska ge dig inlägg som är raderade. Jag kan inte se dem i min posthistorik ens. Inte mina och inte andras. Så snälla rara, ge dig.
Citera
2023-11-08, 02:11
Avslutad
Citat:
Du vill att jag ska ge dig inlägg som är raderade. Jag kan inte se dem i min posthistorik ens. Inte mina och inte andras. Så snälla rara, ge dig.
Jag ser bara en konspirationsteori som åtföljs av ursäkter när du inte kan styrka den.
Citera
2023-11-08, 02:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
jag informerades inte ens att de tog bort inlägget. d.v.s. moderering som sker i det fördolda. alla andra relaterade inlägg om autism och aluminium fick vara kvar med inte en direktlänk till en vetenskaplig artikel.

för vems skull? tänk på att det inte är 'mainstream' att ifrågasätta vaccinering så varför tycker 'moderatorer' att det inte ska ifrågasättas ytterligare på flashback?

vem försöker man bespara information med källhänvisningar från i en tråd specifikt om vaccinskador? är det att man tänker på annonsintäkter främst?
Du är inte ensam! Kan tala om för dig att ingen någonsin meddelas att deras inlägg raderas, om det inte är så att just en specifik moderator har en massa tid över och är på bra humör, då kanske du kan få ett mess i inkorgen.
Citera
2023-11-08, 02:30
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:

Du kanske inte minns inlägget/inläggen in i minsta detalj, men på ett ungefär?
Citera
2023-11-08, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi

Det här är kedjor av svar som tas bort. Inte oneliners. Återigen, jag informerar, vilket är skillnad jämfört med att bevisa. Du får välja själv vad du vill tro på.
Citera
2023-11-08, 03:11
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Det här är kedjor av svar som tas bort. Inte oneliners. Återigen, jag informerar, vilket är skillnad jämfört med att bevisa. Du får välja själv vad du vill tro på.

Är du helt hundra på att dina inlägg eller svaren inte bröt mot någon regel ? Annars lycka till.
Citera
2023-11-08, 03:32
Medlem
Citat:
Just det forumet är ju ett av de mer felmodererade forum på Flashback. Där kan man garantera att så fort guldgossarna hamnar på fel fot och "förlorar diskussionen" får de lite hjälp på traven i modereringen. Det vet nog de flesta som postar där. Det hjälper alltså inte ett dugg att konspirationsteoretiker hänvisas dit. Det är ingen fristad där asylanter från andra delforum får komma under vingarna.
Ja jag kan skriva under på att det är så, jag har sett det massor med gånger.
Citera
2023-11-08, 03:33
Bannlyst
Jo allt fler klagar och modsen raderar (se censurerar) all kritik gentemot hur modereringen går till här.

Godtyckliga, subjetiva tolkningar av regelverket som passar den enskilde moderatorns åsikter.

Klagar man tas tråden bort av svepskäl, ibland är det inte svepskäl men en mindre detalj eller petitess och det ser ut som att mod bara letar första bästa anledning att ta bort tråden. Jag har är knappt aktiv här längre orkar inte mer. Forumet var roligare när modsen var mindre Stalin och gav mer utrymme åt skribenterna. Snart sitter bara modsen själva är i ett circle jerk och då får de maktutöva och moderera över varandra. Aktiviteten här inne är mycket mindre än förr i tiden, trådar växer knappt mer utan står sig på sin höjd på ett par sidor.

Gick in och skrev bara för att jag såg den här tråden. Har gjort många trådar om detta alla har tagits bort. Gjorde en tråd där jag föreslog att vi tillsammans kunde komma på ett helt nytt sätt att moderera forumet och ta bort moderatorerna. Då kom en moderator in och ansåg att tråden "inte ger upphov till konstruktiv diskussion" och tog bort den...Visste inte att en regel på flashback var att trådarna enligt en enskild moderators tycke måste ge upphov till konstruktiv diskussion.

"Trams och off topic" används som en ren gummiparagraf och allt modsen inte håller med om politiskt tas bort med hänvisning till detta.

Det håller inte längre.

Förövrigt så är det ganska talande att de användare här inne som är vänster, går ut till moderatorernas försvar och alla andra klagar.
Senast redigerad av Brawndo 2023-11-08 kl. 03:43.
Citera
2023-11-08, 04:17
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Jag håller med i mycket av det som skrivs angående moderering på senare tid, och även om du inte frågade mig så kan jag ge exempel på vad jag anser har blivit sämre.

Ta exempelvis trådar om Markinvasionen av Gaza eller kriget i Ukraina. Två trådar med massor av troll och politska aktivister som förpestar och förstör. Jag har dock sett många bra och argumenterande poster försvunnit med motivationen Trams eller offtopic.
Problemet är ju att för att kunna föra en bra argumentation kan man ibland behöva gå lite offtopic, man kanske vill ställa en retorisk fråga till någon man diskuterar med, peka på orsakssamband som nödvändigtvis inte har med just trådens ämne att göra eller visa på händelser i ett större perspektiv.

Jag får ibland känslan att mod antingen tar bort poster för att folk sitter och massrapporterar saker de inte håller med om, och mod tröttnar på skiten, eller att mod kanske inte helt håller med politiskt om den diskussion som förs. Och jag upplever inte att det var så uppenbart tidigera.
Citera
2023-11-08, 04:19
Moderator
evilhoneys avatar
Vems agenda är det vi modererar efter undrar jag, då vi är en tämligen spretig samling folk vars största gemensamma nämnare är att vi gillar forumet och inte har något emot att lägga en del av vår fritid på att jobba gratis för det. Det vi har gemensamt är att vi tycker att även de som inte tycker lika ska få komma till tals.

På många sätt står vi i rakt motsatta ringhörnor i fråga om politik, religion etc, det finns flera moderatorer som står för saker jag inte vill ta i med tång, men det är även det som är vår styrka. Det går liksom inte att köra sitt eget race och tro att man kommer undan med det.
Om en användare tar upp i Klagomål och kritik att den anser sig varit felbehandlad så kommer det ju upp till ytan snabbt om någon gjort en enstaka felbedöming eller om det rör sig om någon agenda.

I slutänden tycker jag snarare att det är många som inte hänger med på begreppet "yttrandefrihet" på forumet utan tror att det betyder att det betyder att man kan skriva vad som helst var som helst, det stämmer givetvis inte. Man får diskutera precis allt men på rätt ställe och man måste följa forumets regler. Detta finns diskuterat i andra trådar så det behövs inte tas upp just här men det är ändå en viktig poäng då den frasen ofta blivit feltolkad.
Citera
2023-11-08, 04:45
Bannlyst
Har lite samma känsla och att forumet inte var så förut.

Förutom att modereringen blivit politiserad så ser man även att modsen har ett behov av att hävda sig och visa sin makt. Förmodligen arbetslösa förlorare kanske mobbade i skolan som misslyckats med de mesta i livet. Då kanske det är ett plåster på såren att kunna sitta på ett anonymt forum och bossa över användare. Sorgligt och patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in