2023-11-08, 00:53
Medlem
peterZiipens avatar
Nintendo gick precis ut med att de kommer att göra en live-action film om The Legend of Zelda: https://www.nintendo.co.jp

Regissör är Wes Ball, vars främsta projekt är Maze runner-trilogin. Producerar gör bland annat Avi Arad, som har storfilmer som Venom och Morbius i bagaget.

Hur fan ska det här gå? Link kommer alltså att spelas av en skådis. Mario-filmen var åtminstone animerad...

Blir det Chris Pratt igen? Eller kanske Tom Holland? Oavsett vad så blir det en väldigt spännande resa att följa.
Citera
2023-11-08, 09:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Spännande.
Ska produceras av Shigeru Miyamoto och Avi Arad.
Wes Ball är regissör.
Nintendo och Sony står för ekonomin.
Citera
2023-11-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nintendo gick precis ut med att de kommer att göra en live-action film om The Legend of Zelda: https://www.nintendo.co.jp

Regissör är Wes Ball, vars främsta projekt är Maze runner-trilogin. Producerar gör bland annat Avi Arad, som har storfilmer som Venom och Morbius i bagaget.

Hur fan ska det här gå? Link kommer alltså att spelas av en skådis. Mario-filmen var åtminstone animerad...

Blir det Chris Pratt igen? Eller kanske Tom Holland? Oavsett vad så blir det en väldigt spännande resa att följa.

Du kanske har missat att det gjordes en live action-film om Super Mario på 90-talet? Närmare bestämt 1993, med Bob Hoskins som Mario.
Citera
2023-11-10, 20:06
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro-Katt
Du kanske har missat att det gjordes en live action-film om Super Mario på 90-talet? Närmare bestämt 1993, med Bob Hoskins som Mario.
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt(?)
Citera
2023-11-10, 20:48
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt(?)

Du skrev att Mario-filmen åtminstone var animerad och jag förstår givetvis att du syftar på filmen som kom häromåret. Men det lät som att du inte kände till spelfilmen som kom för 30 år sedan? Det var i alla fall intrycket jag fick, varför jag poängterade att den filmen finns.
Citera
2023-11-10, 21:53
Avslutad
för fan rör inte zelda…. nintendo spårar ur
Citera
2023-11-13, 20:02
Medlem
psaks avatar
Det konstiga är väl att det inte gjorts redan?
Ser bara att det gjorts en animerad tv-serie förut, sent 80-tal.
Citera
2023-11-13, 20:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Det konstiga är väl att det inte gjorts redan?
Ser bara att det gjorts en animerad tv-serie förut, sent 80-tal.

En film har också lagats.
https://m.youtube.com/watch?v=GuXwMHF9y1Y
Citera
2023-11-13, 20:11
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En film har också lagats.
https://m.youtube.com/watch?v=GuXwMHF9y1Y
Super Mario?
Citera
2023-11-13, 21:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tror Haley Lu Richardson hade kunnat bli en bra Zelda.

Antar att det blir amerikanskt och äldre skådisar som spelar tonåringar (yngre än så som exempelvis unga Link i OoT lär man inte göra) Tycker hon skulle passa om man sminkade henne snyggt och gör håret knallblont. Link? Ingen aning där.

Hoppas vi slipper massa woke. Men har en känsla att vi kommer slippa det. Inte sett Mario men inte hört gnäll om att den var woke, förvisso animerad men ändå.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-11-13 kl. 21:52.
Citera
2023-11-13, 21:53
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror Haley Lu Richardson hade kunnat bli en bra Zelda.

Antar att det blir amerikanskt och äldre skådisar som spelar tonåringar (yngre än så som exempelvis unga Link i OoT lär man inte göra) Tycker hon skulle passa om man sminkade henne snyggt och gör håret knallblont. Link? Ingen aning där.

Hoppas vi slipper massa woke. Men har en känsla att vi kommer slippa det. Inte sett Mario men inte hört gnäll om att den var woke, förvisso animerad men ändå.

Bra förslag med Haley! Måste erkänna att det har varit lite av en crush sedan White Lotus.
Citera
2023-11-13, 21:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Bra förslag med Haley! Måste erkänna att det har varit lite av en crush sedan White Lotus.
Jag tycker inte hon är så snygg i just White Lotus (kanske näsringen som förstör?) men ser bra ut i några filmer jag sett med henne. Men det mest viktiga är att jag gillar hennes skådespel och så skulle det lätt gå att få henne att likna Zelda från spelen trots att hon är 28år idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in