2023-11-07, 18:37
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
En tvist hade ju varit om de sista samtalen, från dolt nummer, var från hans fru!

Fniss, nä det vore väl ändå för kusligt!
Någon ska väl Felix ändå kunna lita på.
Men skämt åsido, jag hoppas han får tillbaka sin tillit till andra människor. Utan att vara naiv.
2023-11-07, 18:39
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Vart har du läst att Sabrin mådde dålig? Källa tack vore bra att se.

Det var ett antagande från min sida.
Hon framhöll väl själv under rättegången att allt var bra. Men jag tror hennes uppväxt satt spår och att ingen som gör så kan vara frisk.
2023-11-07, 19:03
Medlem
KockerSakas avatar
Finns det inte en risk att frugan råkar illa ut efter hon medverkat i det här? Kändes också för "krim-drama" att ha med det där om att någon ringt dom och bara andats, borde inte det trigga igång stalkern ännu mer... Om nu denna tjej är redo att fejka inbrott och våldtäkt känns det som att gränsen inte går vid våld precis, hoppas jag har fel.
2023-11-07, 19:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KockerSaka
Finns det inte en risk att frugan råkar illa ut efter hon medverkat i det här? Kändes också för "krim-drama" att ha med det där om att någon ringt dom och bara andats, borde inte det trigga igång stalkern ännu mer... Om nu denna tjej är redo att fejka inbrott och våldtäkt känns det som att gränsen inte går vid våld precis, hoppas jag har fel.

Det känns som om uppmärksamheten kring dokumentärserien säkert kan trigga en massa skit nu. Sabrin måste känna ett enormt hat mot Felix, frun och barnet. De har allt nu. Hon har ingenting.

Kan tänka mig det är så hon ser på det i sin skruvade hjärna för hon verkar ju vägra inse hon själv gjort något fel.

En för övrigt riktigt bra TV-produktion. Länge sen jag fastnade för något sånt här från SVT.
2023-11-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Systern menade att han var jättebra i kris eftersom han alltid blev helt lugn. Jo tjena. Hela avsnitt 1 visar ju hur värdelöst det ibland kan vara att behålla lugnet. Om man med lugn menar passiv.

Mycket synd om denna trevliga Felix måste jag ändå tillägga.

Ja herregud vilken handlingsförlamad betacuck, och han ska försvara Sverige mot ryssen...
2023-11-07, 19:17
Medlem
Synd att dom inte hände ut GM i serien. Hade ju velat ha namn och bild på henne där.

Jävla sate, hon borde sitta inspärrad på obestämd tid eftersom hon lider ju tydligt utav något psykiskt.
2023-11-07, 19:24
Medlem
Sjukt att hon inte bytt namn än. Lär hon säkert göra efter dokumentären.

Gissar att någon eventuellt hittat hennes facebook tidigare. Men om inte:
https://imgur.com/a/Ad75w4x
2023-11-07, 19:26
Medlem
Citat:

Man behöver inte vara ett geni för att fatta att en människa som håller på så är sjuk i huvudet och inte mår bra.
Källa - Normalt IQ med rimlig slutledningsförmåga.
2023-11-07, 19:26
Medlem
wicks avatar
Fattar inte detta riktigt då det omöjligen kan handla om upphovsrätt? Detta utspelade sig för flera år sedan varför väljer de som gör dokumentären att inte visa GM? Även fast hon inte vill delta i dokumentären så kan dom väl ändå göra som de vill?
2023-11-07, 19:31
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Fattar inte detta riktigt då det omöjligen kan handla om upphovsrätt? Detta utspelade sig för flera år sedan varför väljer de som gör dokumentären att inte visa GM? Även fast hon inte vill delta i dokumentären så kan dom väl ändå göra som de vill?

Hon är dömd i rätten och då anses det nog omoraliskt att hon ska dömas återigen av SVT´s publik. Dock kan ju SVT inte svara för allt som dykt upp här på flashback om henne.
2023-11-07, 19:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
I FUPen (s 63) finns en uppgift om att S vid något tillfälle skickat självmordsbrev till familjen och låst in sig i sin lägenhet, varpå de bröt sig in och fick henne inlagd på psyket. Orsaken var att kompisgänget tagit avstånd pga lögner. Verkar ha hänt 2019.
2023-11-07, 19:43
Avslutad
Citat:

Om man ska tro inläggen i den andra tråden om detta fall så ska hennes farsa skurit halsen av hennes morsa framför deras barn. Hon verkar ha vuxit upp i en bra fosterfamilj som sedan adopterade henne (enligt inlägg i den andra tråden), men tycker inte det är något vilt antagande att Sabrin inte verkar må helt bra efter allt som hon ställt till med mot Felix.

En snabb googling så hittar jag detta:

"Rasmiah Swadi Bashir Al Badry (1969-07-01 — 1996-08-09) misshandlades och knivhöggs till döds av sin man i Skellefteå 1996. Parets sex barn blev vittnen till dådet."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in