2023-11-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Pedofili är också en störning om du inte visste det. Jag är emot uthängning och folkdomstol. Det hör inte till ett civiliserat samhälle. Då kan man flytta ner till mellanöstern om man gillar en sån mentalitet.
I Sverige har vi och tillämpar offentlighetsprincipen, här kan du läsa mer om det https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/offentlighetsprincipen/

Att vi får reda på vilka som begår brott och diskuterar det och att konsekvensen blir att folk blir förbannade över saker som skett och är eniga i det, varför hotas du av det? Du verkar tro att bara för att dom har fallit är allt över. Är det tror du hos brottsoffret? Ska inte folk få tycka och reagera på brottet? Nej fyyyyy då är det uthängning och folkdomstol.
Jag tycker att det är bra att vi alla får veta vem som är förövare.
2023-11-07, 15:44
Medlem
Fittmagnetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Enligen domen som länkats säger både Felix och Sabrin att dom haft en kortare sexuell relation. Sen tycker jag inte bildkollaget som länkats här ovanför gör henne rättvisa, tycker hon ser bra ut på andra bilder.

Perfekt! Där har vi triggerhändelsen. Skulle för övrigt inte lita på ett ord som kvinnan säger i det här fallet. Ska läsa domen strax.

Gällande bilderna så är det en sak hur man ser ut på stillbild i rätt vinkel osv. Har också sett Fb-bilden och bloggbilden som såg bättre ut. Felix har vi sett ur massa vinklar genom dokumentären så därför står jag nog fast vid min åsikt gällande olika ligor. Tycker själv inte att Felix ser ut som en tia, men vissa kvinnor kanske tycker han ser gullig ut.
2023-11-07, 15:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
Perfekt! Där har vi triggerhändelsen. Skulle för övrigt inte lita på ett ord som kvinnan säger i det här fallet. Ska läsa domen strax.

Gällande bilderna så är det en sak hur man ser ut på stillbild i rätt vinkel osv. Har också sett Fb-bilden och bloggbilden som såg bättre ut. Felix har vi sett ur massa vinklar genom dokumentären så därför står jag nog fast vid min åsikt gällande olika ligor. Tycker själv inte att Felix ser ut som en tia, men vissa kvinnor kanske tycker han ser gullig ut.
Då tar jag det igen.
Bilderna som har länkats på Sabrin är troligen från den tiden när dom började känna varandra 2016, över 7 år sedan och då var Sabrin 23 år, nu är hon 30.
Hur hon ser ut 3,5 år efter att utredningen började våren 2020 är en annan sak.

När det gäller Felix tror jag inte han hade det där skägget och den fula mustaschen för över 7 år sedan.
Han såg bra ut och var trevlig.
Han är nog än i dag betydligt snyggare utan både skägg och mustasch.
2023-11-07, 16:06
Medlem
Fittmagnetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då tar jag det igen.
Bilderna som har länkats på Sabrin är troligen från den tiden när dom började känna varandra 2016, över 7 år sedan och då var Sabrin 23 år, nu är hon 30.
Hur hon ser ut 3,5 år efter att utredningen började våren 2020 är en annan sak.

När det gäller Felix tror jag inte han hade det där skägget och den fula mustaschen för över 7 år sedan.
Han såg bra ut och var trevlig.
Han är nog än i dag betydligt snyggare utan både skägg och mustasch.

Vill du att jag ska hålla med om att Sabrin är vacker, eller att Felix ser ful ut? Lugnar du dig då?
2023-11-07, 16:09
Avslutad
Citat:
Du har inte läst domen förstår jag. Bara ladda ner och läs. Det finns sökfunktion i pdf filen.
Ingen av dom ville ha ett förhållande.
Länk till domen https://gofile.io/d/JnIUSN
Hon ville uppenbarligen mer än han. Klart hon höll med honom om att de bara skulle vara vänner, hon kunde ju inte tvinga honom till ett förhållande. Så hon gick med på det näst bästa, i hennes huvud. Dvs. snärja honom för att kunna isolera och kontrollera honom, samt bli hans "bästa vän".
2023-11-07, 16:48
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon ville uppenbarligen mer än han. Klart hon höll med honom om att de bara skulle vara vänner, hon kunde ju inte tvinga honom till ett förhållande. Så hon gick med på det näst bästa, i hennes huvud. Dvs. snärja honom för att kunna isolera och kontrollera honom, samt bli hans "bästa vän".

Undrar vem som skriver en thriller om detta.
2023-11-07, 17:15
Medlem
wicks avatar
Rättegången bör väl finnas redan?
2023-11-07, 17:30
Avslutad
Citat:
Undrar vem som skriver en thriller om detta.
En tvist hade ju varit om de sista samtalen, från dolt nummer, var från hans fru!
2023-11-07, 17:39
Medlem
Citat:
Tror dom flesta inte vill det...
Bilder https://imgur.com/ilQpEnL
Oh fy f-n , boxare?
2023-11-07, 18:09
Medlem
Citat:
I elakhet är du och många här inte ett dugg bättre än S*brin. Men hon mådde i alla fall dåligt och vad är din anledning?
Vart har du läst att Sabrin mådde dålig? Källa tack vore bra att se.
2023-11-07, 18:14
Medlem
Citat:
Du har inte läst domen förstår jag. Bara ladda ner och läs. Det finns sökfunktion i pdf filen.
Ingen av dom ville ha ett förhållande.
Länk till domen https://gofile.io/d/JnIUSN

Det säger hon ju bara för att hon skäms över att bli avvisad och inte vill erkänna att hon ville mer. Han satt ju i samma rum när hon nekade till alla anklagelser i förhöret, varför skulle hon då erkänna att hon ville ha honom för sig själv och se dum ut? Hennes handlingar visar MER än tydligt hur besatt hon var av honom!
2023-11-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
Jag är lite förvånad över att det uppenbara motivet inte nämns i dokumentären. Denna "vännen" har givetvis varit intresserad av Felix och ballat ur när det inte gått som hon vill.

Har Felix legat eller liknande med henne men inte velat ha ett förhållande, det frågas det inte om heller. När man ser bildcollaget som nyss länkades så syns det på en gång att de är i helt olika ligor. Vad gör man när man är en psykopat som inser att drömkillen inte går att få? Det är mycket hämnd inblandat som är oförklarligt om de bara skulle varit vänner.
Det kanske är så att det inte framkommit något motiv till Sabrins agerande? Hon nekar i rättegången, knappast troligt att hon lättat sitt hjärta för någon vän om hon har det som sedan i sin tur berättat om det så det framkommit. Människors motiv kan vara dunkla med då de kan ljuga för sig själva och för andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in