2023-11-07, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vad vet vi hur Maja hade det egentligen hemma och varför Maja tidigare mått psykiskt dåligt?.
Hade du inte läst personutredningarna, förundersökningen mm?
Du hade inte ställt en sån fråga om du hade bemödat dig om att göra det.
Citera
2023-11-07, 14:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag tror inte du förstår varför polisen häktade Maja och du pratar bort det Maja är skyldig till med att prata ner andra i fallet

Att skylla allt på alla andra för att ens egna teori ska stämma är precis det du gör

Alla förstår varför polisen grep Johanna och Maja, men det är bara de som är lite mer intelligenta som förstår varför polisen inte borde låtit häkta Maja.

Alingsås-fallet är ett bra exempel på det.
Citera
2023-11-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hade du inte läst personutredningarna, förundersökningen mm?
Du hade inte ställt en sån fråga om du hade bemödat dig om att göra det.

Jag har läst Majas P7-undersökning och där stod inget om hur hon hade det hemma. Stod bara att hon var diagnostiserad med ADHD sommaren 2022.
Citera
2023-11-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Alla förstår varför polisen grep Johanna och Maja, men det är bara de som är lite mer intelligenta som förstår varför polisen inte borde låtit häkta Maja.

Alingsås-fallet är ett bra exempel på det.

Har du sett bilderna i FUP om hur illa Tove var bränd? Och vad säger de bilderna i så fall? Har du någon bra förklaring i så fall till detta? Maja var ju med och forslade bort kroppen till den plats där Tove blev hittad.
Citera
2023-11-07, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Nej! Det är uppenbarligen inte omöjligt. Man behöver inte ljuga för att komma undan. Maja ljög dessutom riiiiktigt dåligt! Hovrätten trodde henne inte alls och antog att hon ljög om vad hon gjorde både innan, undertiden och efter Tove mördades. De prövade det som Åklagaren lade fram och vad TR bedömde sin dom på.
Rekonstruktion, en eldad kropp där man inte kunde se alla skador som tex blåmärken osv, en underarm borta på Tove, ingen kroppsundersökning på Maja var det som fick Maja friad. INTE hennes uppenbara lögner!
Möjligtvis också en jävligt mesig frågeställning från nya åklagaren om ens någon. Alla vet att Maja var med som läst FUP, alla förhör och hört henne svara på rättegången innan.
Verkar mer och mer så att Maja faktiskt inte vet och kan inte svara på de frågor som ställts till henne - det gör inte Maja varken till lögnare eller bedragare.
Maja är helt vanlig tonåring - som har hela sitt liv framför sig.

Tänk på att Maja varit under hård kontroll i ett år - ingenting har hon blivit beskylld för.
(Hon är ju så vansinnigt go och trevlig ung kvinna).
Senast redigerad av Massonite 2023-11-07 kl. 14:33.
Citera
2023-11-07, 14:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Du verkar ha noll koll på både hur M funkar och hur någon med npf fungerar .
Vilken forskning relaterar du mina kunskaper till?

M känner jag inte utan har endast FUP att gå efter.
Om du känner henne, så rätta mig gärna.
Citera
2023-11-07, 14:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du sett bilderna i FUP om hur illa Tove var bränd? Och vad säger de bilderna i så fall? Har du någon bra förklaring i så fall till detta? Maja var ju med och forslade bort kroppen till den plats där Tove blev hittad.

Tycker du att polisen skall ta hänsyn till saker och ting som de ännu inte upptäckt?
Ja, en del av er Majahatare har väldigt stora förväntningar på andra i er omgivning, det har vi noterat många gånger.
Citera
2023-11-07, 14:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så en läkare skriver ett intyg om att Majas diagnos inte är ett hinder för att köra bil trots att Maja säger själv att hennes hjärna stänger av när det blir för mycket att ta in. Hur fungerar hon då vid rusningstrafik när folk tutar och hon blir stressad? Hur fungerar hon då om hon hamnar mitt i en olycka efter vägen? Bevisligen så lägger hennes hjärna av vid skarpt läge och i tillägg så lider hon dessutom av minnesproblem i tillägg till att hjärnan stänger ner. Inte någon jag vill möta efter vägen, men det är ju jag det.

Det blir väl lite som Rainman. Han utgjorde ingen större trafikfara, det är galningarna runt omkring som bara gasar på och kör, som utgör faran.

Säkert likadant med Maja, hon stannar, vänder sig inåt, och stänger av omvärlden. Precis som Rainman gjorde. Och precis så gjorde Maja, säkert så mycket hon kunde under natten och säkert också i häktet och förhören. Det tog förhörsledarna över en månad att fatta att de behövde "låsa upp" sitt förhörsobjekt. Inte ett skit imponerande faktiskt. Förhörsledare bör bara människokännare och en sådan grej är något de borde märka under de första förhören.
Citera
2023-11-07, 15:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
https://www.svd.se/a/p6j0xo/unga-pa-adhd-medicin-varnas-for-cannabisbruk
Att många, framför allt odiagnosticerade, "självmedicinerar" med alkohol visste jag, men THC-inverkan var nytt. Tack för det!

Kanske det var en bidragande orsak till Ms snedtändning?
Citera
2023-11-07, 15:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vad vet vi hur Maja hade det egentligen hemma och varför Maja tidigare mått psykiskt dåligt?.
All den omsorg och energi hennes föräldrar lagt på att tillägna sig kunskap, ombesörja att hon fått hjälp och stöttat efter bästa förmåga tyder inte på några brister i föräldraskapet, tvärt om.
Citera
2023-11-07, 16:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag frågade vad du anser om vad bilderna säger och inte vad Polisen har gjort och inte gjort.

Du svarade på ett inlägg där jag diskuterade häktningen av Maja.

Om du vill diskutera något helt annat, så visst. Maja var inte med och eldade på Tove. Det gjorde Johanna dels när Maja satt i bilen, och dels dagen efter när Maja inte var där.

Maja kan på inget vis skuldbeläggas för att Johanna har försökt elda upp Toves kropp.

Maja är oskyldig till mordet på Tove likväl som till skändningen av Toves kropp genom eldning.
Citera
2023-11-07, 16:57
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att många, framför allt odiagnosticerade, "självmedicinerar" med alkohol visste jag, men THC-inverkan var nytt. Tack för det!

Kanske det var en bidragande orsak till Ms snedtändning?

Eftersom cannabis är en hallucinogen drog så inverkar det givetvis illa tillsammans med alkohol. Ibland väldigt mycket, särskilt när det gäller ilska som lätt kan koka över.

Någon skrev tidigare idag om Flunitrazepam (t.ex Rohypnol). Tidigare kallades den för "våldtäktsdrogen", vilket säger en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in