Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Så en läkare skriver ett intyg om att Majas diagnos inte är ett hinder för att köra bil trots att Maja säger själv att hennes hjärna stänger av när det blir för mycket att ta in. Hur fungerar hon då vid rusningstrafik när folk tutar och hon blir stressad? Hur fungerar hon då om hon hamnar mitt i en olycka efter vägen? Bevisligen så lägger hennes hjärna av vid skarpt läge och i tillägg så lider hon dessutom av minnesproblem i tillägg till att hjärnan stänger ner. Inte någon jag vill möta efter vägen, men det är ju jag det.
Det blir väl lite som Rainman. Han utgjorde ingen större trafikfara, det är galningarna runt omkring som bara gasar på och kör, som utgör faran.
Säkert likadant med Maja, hon stannar, vänder sig inåt, och stänger av omvärlden. Precis som Rainman gjorde. Och precis så gjorde Maja, säkert så mycket hon kunde under natten och säkert också i häktet och förhören. Det tog förhörsledarna över en månad att fatta att de behövde "låsa upp" sitt förhörsobjekt. Inte ett skit imponerande faktiskt. Förhörsledare bör bara människokännare och en sådan grej är något de borde märka under de första förhören.