2023-11-06, 19:54
Avslutad
Fp
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-11-06 kl. 20:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är säkert på G, då kommer han fifflaren "Sillig" med kroppkaketrucken och kränger kroppisar i 30 minuter innan han drar vidare...

Tröttsamt med tjatet om hennes bröllopsdag och hur många dagar hon varit gift...

Blir det bryggtwist på onsdag?
Bubbelpimplande på torsdag?
Lägenhetsvisning på söndag

Läbge sen hon pratade om träbing och klinkers nu, senast ville hon bara bli lämnad ifred och få driva sin lilla butik. Inte ett ord om hennes övriga verksamheter, kanske PT-studion blivit för dammig nu?
😂😂
Citera
Avslutad
På tal om kroppkakor så har Arontorpet en annons på fb nu. Han åker neråt landet och säljer och han får gehör. Massor med folk beställer. Så att sälja kroppkakor verkar vara lönande.
Citera
2023-11-06, 20:06
Medlem
TPLs avatar
Och där dök fru Falsk upp igen, som på beställning. Och Jobas förnedrar sig med att leka fotograf/filmare när frun går på hundpromenad med sin enda vän för närvarande.
Har Jobas inga egna kompisar att hänga med eller har dom tröttnat?

Snart får vi se hela serien av bilder från provning av brudklänning och även hela Åre-jippo igen och på det säkert äta-ute-bilder när hon fyller år. Tur att hon har så många bilder att återanvända.
Citera
2023-11-07, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Så i princip kan mäklaren gått med på att visa upp lägenheten, ta bilder, svara på mail och hantera visningar och inte få ut en spänn?

Bara undrar hur hon kan spendera så mycket, kan omöjligt finnas så mycket kapital att spendera.
Noll samarbeten på sociala medier, tretorn var en adlink. Gymmet kostar lokalhyra, vilket hon säkert får in från nån som hyr en plats. Två hundar kostar inte lite heller.
Hum, undrar va Jobas taxerar..
Så många frågor.
Och det är så oroligt mycket utgifter..

Jag lyssnade på någon dokumentär podd med flera personer som låtsas vara rika. De har klarat sig länge på lån ,krediter och flera lån för att täcka upp de tidigare. Så nog går det att leva som att man har obegränsade tillgångar fast man egentligen inte har en krona.
Lite intressant att de också spenderade pengar som att det inte fanns någon botten på skattkistan, precis som vår kära My.
Citera
2023-11-07, 11:22
Medlem
TPLs avatar
"05 November 2023 22:53:16

Cymbidium Orchidee En vanlig fråga i butiken är om den verkligen är en Orchidee då den inte ser ut som de ””vanliga” De ”vanliga” orkidéerna är vad många förknippar med Brudorkidè phalaenopsis Men visst är Cymbidume en orkidé. Den växer kraftigt och behöver mycket vatten och näring för att utvecklas optimalt. Eftersom Cymbidium vill ha en luftfuktighet över 50 % för att trivas bör växten duschas ofta,gärna dagligen med sprayflaska 💦 Under vår - höst kan du skämma bort den med orkidénäring vid varje vattning. Cymbidium trivs mycket bra utomhus i kruka när det inte är risk för nattfrost och den bör stå utomhus från vår till hösten för att få nya knoppar och förbereda sig inför blomning För dig som vill ha den inomhus året runt så rekommenderar jag en sval plats med mycket ljus. Vattna den ofta och ge den näring! Så kommer den blomma en gång om året och stå sig vacker med ett frodigt bladverk mellan blomningarna 🙌🏻 Din cymbidium kan med fördel planteras om när växten har blivit för stor, men inte för ofta. Låt det gärna gå några år i mellan. Vid omplacering ska du använda orkidékompost. Finns i butiken och kan även tas hem på beställning ☺️
"

Många varianter när det gäller stavning. Intressant växling mellan akut och grav accent.
Orchidee
orkidéerna
Brudorkidè
orkidé
orkidénäring

Mest intressant är, men inte förvånande, att hon som vanligt klippt och klistrat från nätet. Det fetade är direkt kopierat från Plantagens sida om skötsel av den där orkidén. Säkert ännu mer, orkade inte jämföra mer än så där.
My briljerar med skötselråd... 🙄

Plantagen tar 299 kronor för den, My mycket, mycket mer. Såg att hon skrev tidigare om den att "den kostar en bra slant....." eller nåt i den stilen.

https://www.plantagen.se/cymbidium-orkid%C3%A9-hojd-60-cm-flera-farger-521226.html

årrrtjidee
Senast redigerad av TPL 2023-11-07 kl. 11:32. Anledning: Tillägg.
Citera
2023-11-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"05 November 2023 22:53:16

Cymbidium Orchidee En vanlig fråga i butiken är om den verkligen är en Orchidee då den inte ser ut som de ””vanliga” De ”vanliga” orkidéerna är vad många förknippar med Brudorkidè phalaenopsis Men visst är Cymbidume en orkidé. Den växer kraftigt och behöver mycket vatten och näring för att utvecklas optimalt. Eftersom Cymbidium vill ha en luftfuktighet över 50 % för att trivas bör växten duschas ofta,gärna dagligen med sprayflaska 💦 Under vår - höst kan du skämma bort den med orkidénäring vid varje vattning. Cymbidium trivs mycket bra utomhus i kruka när det inte är risk för nattfrost och den bör stå utomhus från vår till hösten för att få nya knoppar och förbereda sig inför blomning För dig som vill ha den inomhus året runt så rekommenderar jag en sval plats med mycket ljus. Vattna den ofta och ge den näring! Så kommer den blomma en gång om året och stå sig vacker med ett frodigt bladverk mellan blomningarna 🙌🏻 Din cymbidium kan med fördel planteras om när växten har blivit för stor, men inte för ofta. Låt det gärna gå några år i mellan. Vid omplacering ska du använda orkidékompost. Finns i butiken och kan även tas hem på beställning ☺️
"

Många varianter när det gäller stavning. Intressant växling mellan akut och grav accent.
Orchidee
orkidéerna
Brudorkidè
orkidé
orkidénäring

Mest intressant är, men inte förvånande, att hon som vanligt klippt och klistrat från nätet. Det fetade är direkt kopierat från Plantagens sida om skötsel av den där orkidén. Säkert ännu mer, orkade inte jämföra mer än så där.
My briljerar med skötselråd... 🙄

Plantagen tar 299 kronor för den, My mycket, mycket mer. Såg att hon skrev tidigare om den att "den kostar en bra slant....." eller nåt i den stilen.

https://www.plantagen.se/cymbidium-orkid%C3%A9-hojd-60-cm-flera-farger-521226.html

årrrtjidee
My Martens: En vanlig fråga i butiken.... stör mig som f*n på att hon skriver så. Det är ingen vanlig fråga. Sluta ljug! Och sluta sno texter från andra My.
Citera
2023-11-07, 12:45
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
My Martens: En vanlig fråga i butiken.... stör mig som f*n på att hon skriver så. Det är ingen vanlig fråga. Sluta ljug! Och sluta sno texter från andra My.
När man inget kan är man tvungen att "låna" från andra. Hon snor kost- och träningsråd rätt av och på ett så klantigt sätt att det syns direkt. Skulle hon knåpa ihop texter själv, utan möjlighet att korrigera i efterhand, skulle det bli i det närmaste oläsligt.

Kordinatorn (Jobas) är inte heller nån lysande ⭐ när det kommer till svenska språket. Det är lite som blind leder blind. Rätt ner i fördärvet.
#bostadskarriär #trygga_sin_pension #svisch
Citera
2023-11-07, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Vi stör oss på samma saker. Hon kan inte göra någonting utan att en, två eller tre lögner måste var med. Sno texter måste hon eftersom hon är helt tom i huvudet. Värsta var när hon snodde texter och uttryck från en döende person.
Citera
2023-11-07, 13:26
Medlem
TPLs avatar
Hon la upp samma (nästan identiskt om inte identiskt) inlägg först på kvällen 5/11 klockan 22:53:16, och igen 05:29:32 morgonen efter. Varför? 🤔
Men det måste vara hur enkelt som helst att spotta ur sig innehåll genom att använda gamla bilder om och om igen och kopiera texter från nätet. Jag kanske ska börja med det jag också. Verkar vara en lönsam bransch.
Citera
2023-11-07, 15:12
Medlem
Angående den pågående fsg/ kommande flytt, måste bara påminna om delar av vad hon skrev inför förra flytten, det var långt...
Hon är inte impulsiv. Hon analyserar och utforskar och analyserar igen.
Tänker igen saken innan köp både en o fem ggr.
"Jag vill bo såpass stort att vi kan slå oss till ro. Inte behöva känna att vi växer ur en lägenhet. Jag vill kunna landa och känna att här kan vi stanna och bo tills vi är gamla! Det är målet 💪🏻❤️ Vi ska vara den där fasta punkten! Dom första flyttarna jag gjorde när Ludvig var liten minns han inte 🙏🏻 Men jag vill inte att han ska behöva flytta en enda gång till förrän han är 25-30 år gammal och flyttar hemifrån! ( skoja bara 😂 Men ni fattar)"

Undrar vad som brast, blev det för lite analys eller utforskning månntro?
Citera
2023-11-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Angående den pågående fsg/ kommande flytt, måste bara påminna om delar av vad hon skrev inför förra flytten, det var långt...
Hon är inte impulsiv. Hon analyserar och utforskar och analyserar igen.
Tänker igen saken innan köp både en o fem ggr.
"Jag vill bo såpass stort att vi kan slå oss till ro. Inte behöva känna att vi växer ur en lägenhet. Jag vill kunna landa och känna att här kan vi stanna och bo tills vi är gamla! Det är målet 💪🏻❤️ Vi ska vara den där fasta punkten! Dom första flyttarna jag gjorde när Ludvig var liten minns han inte 🙏🏻 Men jag vill inte att han ska behöva flytta en enda gång till förrän han är 25-30 år gammal och flyttar hemifrån! ( skoja bara 😂 Men ni fattar)"

Undrar vad som brast, blev det för lite analys eller utforskning månntro?
Min mamma var en rejäl flyttfågel när jag var ett litet barn och i tidiga tonåren. Lilleman kommer minnas alla flyttar och all fördärv som My har löst till sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in