2007-10-12, 11:09
Medlem
Arkhons avatar
Det var ju intressant med denna akademiska avhandling. Men den verkar inte särskilt objektiv, när han talar om "muslim youth bulge" som kommer ägna sig åt mord och terror. Liiite väl överdrivet kanske?
Det är inte så att varje liten arabpojke vill sticka kniven i en europé.

Nu förnekar jag inte invandrares överrepresentation vad gäller kriminalitet, men att vi skulle gå mot sådana tider i Europa tvivlar jag på. Däremot kommer vi givetvis se mer segregation, mer klasskillnader och mer våld, definitivt. Ghetton kommer bli ett faktum även i Sverige.
Citera
2007-10-12, 17:59
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Det var ju intressant med denna akademiska avhandling. Men den verkar inte särskilt objektiv, när han talar om "muslim youth bulge" som kommer ägna sig åt mord och terror. Liiite väl överdrivet kanske?
Det är inte så att varje liten arabpojke vill sticka kniven i en europé.

Nu förnekar jag inte invandrares överrepresentation vad gäller kriminalitet, men att vi skulle gå mot sådana tider i Europa tvivlar jag på. Däremot kommer vi givetvis se mer segregation, mer klasskillnader och mer våld, definitivt. Ghetton kommer bli ett faktum även i Sverige.

Jag anser att han gör en korrekt analys och att detta är något vi kommer att få se betydligt MER utav. Allt omkring oss pekar mot ökade våldsamheter och motsättningar. Både på micro och macro-nivå. Konfliktytorna går från gruppknullade tjejer och överfallsrånade ungdomar till terrordåd och krigsliknande handlingar. Det är tydligen en intressant dokumentärfilm på gång alldeles strax som det skall bli spännande att kolla upp. Jag hörde slutminuten av en intervju med regissören på P1 alldeles nyss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in