2023-11-07, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
MH hade reagerat en timme tidigare till JJs försvar (på Nöjet) även tidigare hade hon tagit på sig att försvara sin kompis, vad är det som säger att hon skulle undvika att göra det i lägenheten? Att hon visste att det skulle utmynna i ett mord där och då om hon hjälpte till att hålla i TT.s hand/händer är en annan fråga.
Hur kommer det sig att du så gärna vill att Maja ska varit delaktig?
Lägg skiten där den hör hemma, på Johanna.
Hur fan har hon behandlat människor genom livet?
Citera
2023-11-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åter igen så nämner du J simpla beteende
Vi vet att J är en typ psykopat eller åt det hållet
Men det betyder inte att Maja är oskyldig
Håll isär de här två damerna och deras beteenden och handlingar
Citera
2023-11-07, 10:19
Medlem
Citat:

Var har jag skrivit att jag vill att Maja ska varit delaktig? Det är en lögn från dig precis som att JJ satt och kollade på porrfilm efter mordet.

Vad jag skrev var att det är ett faktum att MH la sig i bråket på Nöjet någon timme innan mordet utspelade sig i lgh (förutom andra tillfällen då hon lagt sig i bråk).

MH har själv bäddat för att inte vara trovärdig genom sina konstanta lögner.
Citera
2023-11-07, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Åter igen så nämner du J simpla beteende
Vi vet att J är en typ psykopat eller åt det hållet
Men det betyder inte att Maja är oskyldig
Håll isär de här två damerna och deras beteenden och handlingar
Exakt, varför ska då Maja dömas för Johannas handlingar eller anklagas för delaktighet.
Låt Maja vara och sluta sprid dynga, hon är inte skyldig till Johannas brott.
Citera
2023-11-07, 10:48
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Åtskilliga skribenter har försökt förklara hur olika samma diagnos kan yttra sig i vardagen.
Läs på lite och återkom sen, istället för att skjuta från höften, det blir bara så dumt.
Det blir som att säga att ALLA schäfrar är exakt likadana, beter sig lika, reagerar precis som övriga eftersom dom är schäfrar, så ÄR det.

Det stämmer ju inte, eftersom hundarna växer upp i olika hem, upplever olika trauman, fostras enligt olika läror.
Ger inte mycket för vissa skribenters (bort-) förklaringar då jag har god insikt i vad en ADD-diagnos innefattar för svårigheter.

Din jämförelse med schäfrar säger mycket om din okunskap i vad som egentligen krävs för att öht få en ADD-diagnos.

Majas diagnos har egentligen mindre betydelse då hon mycket väl var medveten om sin medverkan i brott, hon är ju inte retarderad som en del vill framställa henne.
Citera
2023-11-07, 10:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Om hon inte haft MH som bekräftat hennes hat mot deras fiender så hade JJ varit tvungen att anpassa sig för att ha några vänner överhuvudtaget. Hon hade lärt sig vad som var acceptabelt beteende och inte. Men Maja accepterade allt och bekräftade hennes hat. Hon var en möjliggörare.
Citera
2023-11-07, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ger inte mycket för vissa skribenters (bort-) förklaringar då jag har god insikt i vad en ADD-diagnos innefattar för svårigheter.

Din jämförelse med schäfrar säger mycket om din okunskap i vad som egentligen krävs för att öht få en ADD-diagnos.

Majas diagnos har egentligen mindre betydelse då hon mycket väl var medveten om sin medverkan i brott, hon är ju inte retarderad som en del vill framställa henne.
Du har väl ingen vetskap om mina kunskaper eller erfarenheter.

Att du inte kan förstå liknelsen med att alla hundar är olika, trots samma ras, säger allt om hur lite kunskap du besitter gällande npf.

Det går inte att påstå att man vet hur någon funger bara för att man känner en med samma diagnos och den reagerar sisåhär...
Citera
2023-11-07, 11:23
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Du har väl ingen vetskap om mina kunskaper eller erfarenheter.

Att du inte kan förstå liknelsen med att alla hundar är olika, trots samma ras, säger allt om hur lite kunskap du besitter gällande npf.

Det går inte att påstå att man vet hur någon funger bara för att man känner en med samma diagnos och den reagerar sisåhär...
Haha!
Du kritiserar alltså mig för att inte ha vetskap om dina (o)kunskaper för att sedan ge dig på mig för detsamma, pajas!

Majas ADD är inte orsaken till hennes fruktansvärda beteende varken före eller efter brottet, hon är bara rakt igenom en usel person, as simple as that.
Citera
2023-11-07, 11:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
+100 👍
Jag har själv ADHD och några i tråden tror på riktigt att folk med ADD eller ADHD är dumma i huvudet och inte kan tänka själva, sån okunskap så man själv börjar tänka att det är dom "några" som är lite bakom flötet..😅
Om du syftar på mina inlägg så handlar de inte om tankeförmåga över huvud taget utan enbart om att komma igång och göra verklighet av sina tankar. Det gäller de som är hypoaktiva, dvs motsatsen till hyperaktiva som ofta har mycket på gång samtidigt.

Hög intelligens kan alla ha eller sakna, med eller utan adhddiagnos.
Men då M har kognitiva och logiska svårigheter är tankeverksamheten därefter. Det berör dock inte add.
Citera
2023-11-07, 11:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om du syftar på mina inlägg så handlar de inte om tankeförmåga över huvud taget utan enbart om att komma igång och göra verklighet av sina tankar. Det gäller de som är hypoaktiva, dvs motsatsen till hyperaktiva som ofta har mycket på gång samtidigt.

Hög intelligens kan alla ha eller sakna, med eller utan adhddiagnos.
Men då M har kognitiva och logiska svårigheter är tankeverksamheten därefter. Det berör dock inte add.

Men att festa och ta droger tillsammans med hennes ADD-medicin klarar hon av att få gjort i alla fall.

Hur påverkas hennes ADD-medicin av alkohol och andra droger hon tagit?
Citera
2023-11-07, 11:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
MH hade reagerat en timme tidigare till JJs försvar (på Nöjet) även tidigare hade hon tagit på sig att försvara sin kompis, vad är det som säger att hon skulle undvika att göra det i lägenheten? Att hon visste att det skulle utmynna i ett mord där och då om hon hjälpte till att hålla i TT.s hand/händer är en annan fråga.
Behövde J försvaras?
Vi vet inte vad som utspelade sig i lgn före J tryckte av all kraft mot Ts hals och mördade henne.
Citera
2023-11-07, 11:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men att festa och ta droger tillsammans med hennes ADD-medicin klarar hon av att få gjort i alla fall.

Hur påverkas hennes ADD-medicin av alkohol och andra droger hon tagit?
Ingen aning! Troligtvis är det individuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in