Citat:
Har nu sett första avsnittet. O jag måste säga att det är en riktigt välgjord serie svt gjort.
Men problemet jag har med serien o mina funderingar är om svt har en agenda med denna serie. Att man gör denna serie för att fylla på oss med än mer "pk" propaganda
Det jag reagerar på är varför det är så viktigt för svt att efter bara 2 min in i dokumentären berätta att dem första som kom hit var mörkhyade med blåa ögon. Sen märker man att dem vill få in kritik mot klimatet i serien.
Det är som sagt en riktigt intressant o välgjord serie som gjorde att jag satt fastklistrad; men som ändå gav mig en dålig smak i munnen. Jag tycker miljöfrågor o integration är två av våra viktigaste frågor så missförstå mig rätt här; men dem frågorna ska tas i andra program.
(Det ska sägas att det är min känsla o misstänksamhet mot svt att dem har klimat o milöfrågor i serien som syftar på någon sorts lobbying för miljöfrågor) Men här kan jag ju ha helt fel; men det är ju svt vi pratar om här...................
Jag tror tyvärr svt har en agenda med den här serien som jag skrivit ovan.
Man hade t.ex inte behövt att börja direkt med att beskriva att dem första var mörkhyade. Alla vet ju att svt är så politiskt pk-vridna till vänster att här kunde dem lagt in det typ 15-20 in i serien; här avslöjade dem sig själva tänker jag.
Summa summarum så sitter man med 2 olika känslor efter denna ändå välgjorda serie,
Men problemet jag har med serien o mina funderingar är om svt har en agenda med denna serie. Att man gör denna serie för att fylla på oss med än mer "pk" propaganda
Det jag reagerar på är varför det är så viktigt för svt att efter bara 2 min in i dokumentären berätta att dem första som kom hit var mörkhyade med blåa ögon. Sen märker man att dem vill få in kritik mot klimatet i serien.
Det är som sagt en riktigt intressant o välgjord serie som gjorde att jag satt fastklistrad; men som ändå gav mig en dålig smak i munnen. Jag tycker miljöfrågor o integration är två av våra viktigaste frågor så missförstå mig rätt här; men dem frågorna ska tas i andra program.
(Det ska sägas att det är min känsla o misstänksamhet mot svt att dem har klimat o milöfrågor i serien som syftar på någon sorts lobbying för miljöfrågor) Men här kan jag ju ha helt fel; men det är ju svt vi pratar om här...................
Jag tror tyvärr svt har en agenda med den här serien som jag skrivit ovan.
Man hade t.ex inte behövt att börja direkt med att beskriva att dem första var mörkhyade. Alla vet ju att svt är så politiskt pk-vridna till vänster att här kunde dem lagt in det typ 15-20 in i serien; här avslöjade dem sig själva tänker jag.
Summa summarum så sitter man med 2 olika känslor efter denna ändå välgjorda serie,

De har börjat fatta att syftet med SVT är att utbilda sin befolkning. Tyvärr med PK woke agenda i vanlig ordning men vi med en hjärna (alla som läst något på universitet) ser ju igenom dimridåerna hela tiden. Det här är ett indoktrineringssätt att förmå oss att acceptera att vi alla är homosapiens med samma genetik (vilket inte stämmer).
Utöver hudvårdspolemiken jag framför som naturligtvis inte stämmer eftersom gener tar lånt längre än några ynka tusen år att förändras så mycket (om inte den vita mannen då dödat alla svarta i hela skandinavien???) så är det en sekvens i serien om en serie av olika skallar som hittats spetsade i en sjö.
Här säger SVT att man antar, lägg märke till Antar eftersom nästan allting i en sån här serie är ett pussel man lägger där hälften av pusslet är ANTAGANDEN, så antog man att detta var människor som dött på en annan plats av naturliga skäl och sedan förts hit som en ritual för att hedra de omkomna.
Det här menar jag är direkt historieförfalskning eftersom man inte kan anta en sån sak baserat på att man inte hittar märken från strid på deras huvuden. Det är mycket märkligt då ritualer med mänskliga liv har funnits överallt. Det här hade lika gärna kunnat vara en blodshämnd där man avlägsnat huvudet från kroppar på en svuren fiende och sedan markerat sitt hat ytterliggare.