2023-11-07, 00:08
Medlem
Lillreds avatar
Vattensäng sedan över 40 år och som det känns idag kommer jag aldrig överge det konceptet.
Citera
2023-11-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
inte så ovanligt o lägga några hundra lakan på en bra o hållbar kvalitets säng. vet flera som gjort de inklusive mig själv. dels så håller den livet ut o man spar pengar eftersom man slipper köpa ny säng varje år. tänk oxå på att vi spenderar i snitt 8 timmar om dygnet sovandes vilket e en tredje del av våra liv i de långa loppet. helt klart värt o maximera sin komfort o sömn kvalitet som dessutom enligt forskning förlänger livet o sparar kroppen från krämpor. e man fattig så finns de väl billigare alternativ men för oss som har råd så e de en kanon investering =)

Huh?
Även OM du hade köpt en normalprisad säng varje år hela livet så hade du aldrig kommit upp i ens hälften utav kostnaden utav en hästenssäng, så hur är det en kanon investering?
Citera
2023-11-07, 00:18
Medlem
flashmaners avatar
Ställer man tiden man spenderar i sin säng i relation till tiden man spenderar i sin bil, så förefaller 650 papp för en säng riktigt billigt. Håller längre gör den också.
Citera
2023-11-07, 00:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Räknar du stål som ett naturmaterial?

räknar du stål som ett syntetmaterial?

I en hästens för 650 papp kan man nog förvänta sig att allt stål är av högsta kvalitet.
Citera
2023-11-07, 00:25
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Huh?
Även OM du hade köpt en normalprisad säng varje år hela livet så hade du aldrig kommit upp i ens hälften utav kostnaden utav en hästenssäng, så hur är det en kanon investering?
de beror på hur man räknar. men de e en bra investering för hälsan =)
Citera
2023-11-07, 00:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Älskar min Hästens säng! Känns lika bra idag som för 10 år sedan!

Sen har vi lite andra sängar också...typ Ikeas på landet den funkar också men är lite för mjuk för att sova fler dagar I sträck!

Jag kan nog hålla med att man inte behöver lägga hundratusentals kronor på en säng även om jag gjort det själv men sängen är viktigt så några tiotusentals kronor får man nog offra för en bra och hållbar säng!
Kan du förklara lite vad som är så speciellt med en Hästens säng?

Jag pyntade 11 000 för vår säng för en sex år sen, exkl sänggavel, den tillkom. Det var det värt, MIO mellanklass med rabatt just då. Kändes som jävligt mycket kosing. Betala en nolla till känns helt sjukt. Sängen är dock helt fantastisk...
.
Citera
2023-11-07, 00:42
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Jag var inne i en sängaffär idag för att byta ut våra 20 år gamla IKEA-sängar. Inte för att det är nåt fel på dem men efter 20 år kan man väl unna sig nya.

Ja som norrbottning lär du väl anse att 20 år är en lagom livslängd för en säng. Ser den gamla sängen ut som en hängmatta?

Citat:
fucking

Tönt

Citat:
Frågeställning 1: Hur många sängar i 300 000-650 000 kronorsklassen säljer en sängaffär om året i en svensk mellanstor stad (ca 50 000 invånare)?

Ring Sovkoncept i Luleå och fråga själv.

Citat:
Frågeställning 2: Har du/skulle du kunna tänka dig att slanta upp 300-700 lakan för en dubbelsäng?

Ja

Citat:
Frågeställning 3: Om ja, varför?

Ja, för att jag spenderar mer än mitt halva liv i den. Min nuvarande säng kostade ~80k.
Dock är jag själv men skulle jag bo med någon partner så skulle jag lätt lägga minst det dubbla.

Bonde.
Citera
2023-11-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
räknar du stål som ett syntetmaterial?

I en hästens för 650 papp kan man nog förvänta sig att allt stål är av högsta kvalitet.

Men med grönt stål kanske det blir 700'-800' istället
Citera
2023-11-07, 00:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
inte så ovanligt o lägga några hundra lakan på en bra o hållbar kvalitets säng. vet flera som gjort de inklusive mig själv. dels så håller den livet ut o man spar pengar eftersom man slipper köpa ny säng varje år. tänk oxå på att vi spenderar i snitt 8 timmar om dygnet sovandes vilket e en tredje del av våra liv i de långa loppet. helt klart värt o maximera sin komfort o sömn kvalitet som dessutom enligt forskning förlänger livet o sparar kroppen från krämpor. e man fattig så finns de väl billigare alternativ men för oss som har råd så e de en kanon investering =)
Hahaha! Nej du, sparar pengar gör du inte. Det hade du gjort om du hade köpt en ny säng på IKEA varje år istället för en Hästens för 400 000 en gång i livet (beräknat på att IKEA-sängen kostar mindre än 5000 kr i gebomsnitt och att man lever i 80 år).
Citera
2023-11-07, 00:50
Medlem
Inte ens om det ingick en fjärrstyrd avsugningsanordning hade jag betalat dessa summor för en jävla säng.
Om folk bara kunde arbeta sig trötta på dagarna så hade de kunnat sova på golvet.
Folk som köper dessa sängar har något problem i huvudet, inte med sömnen.
Citera
2023-11-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Deras Hästen Vividus kostar väl tre-fyra miljoner, så den du såg kanske var för hunden. // Jag rättar, över fem.

Herredjävlar!
"The world is crazy" haha..
Citera
2023-11-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittfinten
Inte ens om det ingick en fjärrstyrd avsugningsanordning hade jag betalat dessa summor för en jävla säng.
Om folk bara kunde arbeta sig trötta på dagarna så hade de kunnat sova på golvet.
Folk som köper dessa sängar har något problem i huvudet, inte med sömnen.
Tror du får en bra fjärrstyrd avsugningsanordning för några tusen dessutom.

Jag vet inte vad som skulle krävas för att jag skulle lägga 250 000. Kanske att jag skulle sova? Lär ändå inte hända.
Skulle vara som att köpa en bil utan körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in