Hade priset på Youtube Premium varit rimligt hade ju detta varit ett icke-problem.
Nu är priset helt åt helvete - det kostar två gånger Amazon Prime, med vilket man både får en videoströmningstjänst och gratis leverans av fysiska varor. För EN användare. Vill man att övriga i familjen ska kunna använda Youtube Premium så kostar det 3 ggr Amazon Prime. Nästan lika mycket som Netflix + Prime tillsammans.
Nej, det blir till att fortsätta fuska och/eller gå över till internetradio, gammelradio och liknande. 90% av det jag använder Youtube till är bakgrundsmusik. Det är helt enkelt inte i närheten av att vara värt 119 kr/månad.
Man hade förut en Premium Lite som kostade 69 kr/mån och tog bort reklamen, men den lade man "av en slump" ner just nu när man började attackera folk med aggressiva tvångsmatningsförsök av reklam.
Senast redigerad av GrillTekniker 2023-11-04 kl. 09:02.
Jag ser detta som ett heligt krig mot det fria och öppna internet. Hur kommer det sig sidan fungerade för 5-10-15 år sen t.ex.?
Så till ämnet med tråden. Hur rundar vi på bästa sätt dessa äckliga teknokrater som endast vill suga ut varenda jävla krona vi har? Snart ska vi fan ibte få äga nåt längre, inte ens vår privacy och freedom
Vilka metoder finns för att bypass youtube's dumma anti-adblock? (Mod får gärna flytta till rätt forum om fel)
Verkar som att rutan försvinner för att sedan komma tillbaka, har iaf varit så för mig under några veckors tid nu.
Men är ingen större youtube-användare så har inte riktigt orkat ta tag i problemet.
Däremot testade jag att slå av ad-blockern för att se en video men fick ett reklamavbrott efter typ 10 sekunder (vet inte om "kreatören" själv bestämmer när reklamen ska visas men det verkar ju helt idiotiskt att klämma in ett reklamavbrott så pass tätt inpå, dvs innan man har hunnit fastna för innehållet).
Jag slog givetvis av videon illa kvickt i ren protest.
För mig har allt fungerat fram till förra veckan när det började dyka upp dessa irriterande rutor. Men det gick ändå att köra på nån vecka till, fram till igår. Men då avaktiverade jag bara adblockern för youtube och sen funkade det igen och har ännu inte fått nån reklam.
Mycket skumt, verkar vara olika upplevelse för alla. Jag tror ju att detta kommer lösas med tiden. Antingen genom att de själva slutar med va de nu håller på med, eller att det börjar dyka upp ny funktionalitet hos adblockers som rundar detta på nått annat sätt. Jag kan köra med adblockern avstängd ett tag till, använder youtube bara på jobbet för bakgrundsmusik ändå.
I värsta fall skiter jag i youtube helt och strömmar från telefonen till lurarna.
Ett sätt att komma runt det är att ha två webbläsare, en där man är inloggad på sitt YouTube-konto så att man kan se sina prenumerationer, samt en där man är utloggad men fortfarande med en ABP (AdBlockerPlus) installerad. Man kan då kopiera sina prenumerationers adresser och klistra in dem i den sekundära webbläsaren och på så sätt runda reklamen. Det är absolut värt krånglet om man tittar på en längre video.
Ett tips.
YT får skylla sig själva när de sysslar med politisk censurering.
Senast redigerad av RobRoys 2023-11-07 kl. 01:05.