Citat:
Ursprungligen postat av
Sverige888
Min upplevelse är samma..
Mycket tabletter och även bältning där man fick sprutor så fort folk blev aggresiva sen släpptes man ut på avdelningen hög som ett hus..
Citat:
Ursprungligen postat av
SchizoingLife
Jag blev en gång hotad med bältning när jag var psykotisk, blev arg på läkaren och en av skötarna lugnade ner mig och sa att om jag blir arg igen kommer de att bälta mig. Då kändes det verkligen som att de använder bältning som ett hot vilket är helt sjukt.
Ni menar alltså att personalen faktiskt jobbar där ni varit inlagda?!
Där jag varit inlagd använder dom
enbart lågaffektivt bemötande.
Vi hade tex en stor kille, ca 2m 110kg, som gick bärsärk på avdelningen varenda dag och det enda personalen gjorde var att stå 2-3m ifrån honom och säga "lugn och fin nu". Finns inte en chans i världen att de skulle ingripa fysiskt mot honom. Lyssnar man inte på personalen kan man göra i princip vad man vill inne på avdelningen, det kommer inte få några konsekvenser.
Den enda gången jag sett bältessängen användas på totalt 4 månader var när en fullständigt rabiat kvinna gick till attack mot personalen. De försökte backa undan men hon slutade aldrig komma mot dom med nåt slags tillhygge, de kunde inte ens injicera henne så rabiat som hon var. Den gången är enda gången de använde bältessäng.
Så om man inte attackerar personalen kan man göra precis vad man vill utan att det får några konsekvenser. I min värld är det värre än att de faktiskt agerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
klmnopq
Förvaring. Inte nåt för den som hoppas få prata med nån. Mindre resurser hela tiden, senaste gången jag var inlagd fanns det inga aktiviteter alls. Medicin på fasta tider fyra ggr/dag. Måltider på fasta tider, ofta det enda man hade att göra. Vänta på varje ny måltid/kaffe.
Jag satt mest på sängen. Inte eget rum.
Läkare en gång i veckan ungefär för att prata om medicinen de satt in.
Men - om man tänker ta livet av sig är inläggning absolut bättre!
Stämmer ganska exakt med min bild av psykiatrin.
Men du menar alltså att psykiatrin skulle hindra en från att ta sitt liv? Hur då?