2023-11-06, 20:17
Avslutad
Har man liksom som tävlande behövt upprepa en hel scen och utföra teater över hur man kände sig vid vissa tillfällen efter att de redan tävlat? Hur går detta till egentligen?
Ibland så kommer de tävlande i rutan plötsligt upp i en dialog med kameramannen och "ja! Det här vinner jag. Nu ska ni få se!"
Är det bara jag som finner det märkligt?
Kanske är hela showen verkligen riggad med skådespelare trots allt?
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-06 kl. 20:32. Anledning: Mods! Ta gärna ner den andra meningen i titeln till den andra raden.
Citera
2023-11-06, 20:22
Medlem
Har haft samma fundering vid något kocktävlingsprogram, vilket kommer jag inte ihåg.

Plötsligt, mitt i den tidspressade matlagningen filmas kocken och berättar hur situationen var då, och som hen inte visste hur det skulle gå.

Såklart spelas det in efteråt, och antagligen ber producenten den tävlande att sätta sin in i hur den kände just då. Kanske det diskuteras till ett klipp den tävlande får se.

Vad skulle vitsen vara med att fejka och använda sig av skådespelare?
Citera
2023-11-06, 20:24
Medlem
Som även i alla dokusåpor är ju inte "live"
Citera
2023-11-06, 20:27
Medlem
Jordgubbes avatar
Detta måste du ju gå till botten med, bevaka detta (och rapportera till oss sen).
Citera
2023-11-06, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har haft samma fundering vid något kocktävlingsprogram, vilket kommer jag inte ihåg.

Plötsligt, mitt i den tidspressade matlagningen filmas kocken och berättar hur situationen var då, och som hen inte visste hur det skulle gå.

Såklart spelas det in efteråt, och antagligen ber producenten den tävlande att sätta sin in i hur den kände just då. Kanske det diskuteras till ett klipp den tävlande får se.

Vad skulle vitsen vara med att fejka och använda sig av skådespelare?

Vad skulle vara vitsen med att behöva ens skådespela efter att man fått chansen att tävla ändå? Det är obegripligt. Jag vill ju tävla i Jeopardy en dag om tillfället ges men inte ska jag obligatorisk stå och säga "Åh jag är så nervös nu, håll i er därhemma!! " vad i helvete?
Citera
2023-11-06, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Detta måste du ju gå till botten med, bevaka detta (och rapportera till oss sen).
Mycket intressant.
Citera
2023-11-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Vad skulle vara vitsen med att behöva ens skådespela efter att man fått chansen att tävla ändå? Det är obegripligt.
Det kanske ingår om man vill vara med.
Citat:
Jag vill ju tävla i Jeopardy en dag om tillfället ges men inte ska jag obligatorisk stå och säga "Åh jag är så nervös nu, håll i er därhemma!! " vad i helvete?
Då kanske du inte kommer med. Tror inte det är konstigare än så. Ingen konspiration, inget parallellt universum, ingen hypnos. Bara vanlig teve - Vill du vara med så följer du uppsatta regler.
Citera
2023-11-06, 20:36
Avslutad
Citat:
Det kanske ingår om man vill vara med.
Då kanske du inte kommer med. Tror inte det är konstigare än så. Ingen konspiration, inget parallellt universum, ingen hypnos. Bara vanlig teve - Vill du vara med så följer du uppsatta regler.
Vill man vinna i Postkodlotteriet och få ett helt tv-team att dela ut checken vid julafton så får man inte helt enkelt ta emot vad man har rätt till eftersom man ville skrika på de falska programledarna att ge fan i verandan, ungarna kanske precis blivit nattade när de kommer dessutom?
Hur kommer det sig att Patrick Sjögren aldrig behövt gå fram till en läskig trappuppgång i Rinkeby? Var de helt enkelt ovilliga att lägga till ett kol till tv programmet och jubla annorlunda?
Jag tror Triss får varna oss dessutom ifall vi vinner TV-triss va?
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-06 kl. 20:40.
Citera
2023-11-06, 20:39
Medlem
Citat:
Vill man vinna i Postkodlotteriet och få ett helt tv-team att dela ut checken vid julafton så får man inte helt enkelt ta emot vad man har rätt till och skrika på de falska programledarna att ge fan i verandan, ungarna kanske precis blev nattade?
Jag tror Triss får varna oss dessutom ifall vi vinner TV-triss va?
Ursäkta, men jag förstod ingenting av vad du skrev. Förstår dock att det handlar om Postkodlotteriet och att natta barnen.
Citera
2023-11-06, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursäkta, men jag förstod ingenting av vad du skrev. Förstår dock att det handlar om Postkodlotteriet och att natta barnen.
Du talar ju faktiskt om uppsatta regler som ändå inte har sagts. Det är ju syftet med tråden. Varför är det självklart att man ska vara röstskådespelare åt sig själv i Jeopardy?
Du får ursäkta mig eller vi alla som undrar. Men det är faktiskt du som får förklara för oss oförstående eller vanliga dödliga. Varför ska dessa regler vara "självklart"?
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-06 kl. 20:44.
Citera
2023-11-06, 20:46
Medlem
Citat:
Du talar ju faktiskt om uppsatta regler som ändå inte har sagts. Det är ju syftet med tråden. Varför är det självklart att man ska vara röstskådespelare åt sig själv i Jeopardy?
Hur vet du att de tävlande inte tecknar ett avtal där man ska deltaga i dessa intervjuer efteråt? Och vad har röstskådespelare med något i tråden att göra?
Citat:
Du får ursäkta mig eller vi alla som undrar, men det är faktiskt du som får förklara för oss oförstående. Herregud!
Ditt inlägg ( (FB) När de tävlande i Jeopardy pratar framför kameran emellanåt. Hur är det möjligt? ) gick helt enkelt inte att förstå.

Om någon fattar vad hen menar, så får den gärna transkribera till förståelig svenska.
Citera
2023-11-06, 20:53
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Har man liksom som tävlande behövt upprepa en hel scen och utföra teater över hur man kände sig vid vissa tillfällen efter att de redan tävlat? Hur går detta till egentligen?
Ibland så kommer de tävlande i rutan plötsligt upp i en dialog med kameramannen och "ja! Det här vinner jag. Nu ska ni få se!"
Är det bara jag som finner det märkligt?
Kanske är hela showen verkligen riggad med skådespelare trots allt?

I det här klippet får du en bra inblick om hur dessa s.k. synkar (som det heter på tv-språk) går till.
https://www.youtube.com/watch?v=2i_EmiQdkzc&t=429s
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in