Citat:
Ursprungligen postat av
citymormor
Du får nog läsa på lite om fynden och forskningen som utmanar Man out of Africa teorin. Det är alltså inte MIN teori baserat på mina känslor att jag inte är neger utan forskning.
Googla lite så får du se.
Det är är teorier utan vetenskaplig grund skapad av rasister. DNA tekniken visar med all tydlighet att vi härstammar från Afrika, Kvinnan Lucy som hittades på 80-talet har DNA testats och sedan har DNA test gjorts på kvinnor över hela världen och alla dessa kvinnor har samma grund DNA som Lucy, alltså Lucy var stammoder till alla världens kvinnor.
Det gick två utvandringsvågor ut från Afrika, den ena vid Gibraltar, där hittades för 10 talet år sedan en hel grupp människor, DNA test visade att de kom från Afrika och var upphov till varenda Europé som lever i dagens Europa.
Den andra vågen gick via mellanöstern och de parade sig med Neanderthalare och sedan drog sig österut och sedan rörde sig många mot Finland och sedemera in i Sverige norrifrån, vi vet idag via DNA test att samerna och Berberna har samma ursprung, det vill säga folk i Marocko, tunisien vandrade med dessa grupperingar och gav upphov till det samiska folket i slutändan.