2023-11-06, 11:14
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
??????????
Tror du har lite dålig koll på tidshorisonterna.

Jag rekommenderar starkt att du tittar på det program som tråden handlar om. Där förklaras det väldigt bra hur Sverige befolkades och NÄR. Du ligger bra jävla många tusen år fel om du blandar in Romarriket 😁😁😁😁

Du kanske borde titta på fler dokumentärer.
Citera
2023-11-06, 11:22
Medlem
Trailern visar att alla "svenskar" var svarta. De vill så gärna radera all historia som är kopplad till vita människor, och det är helt sjukt att det är vita människor som bla ligger bakom det. Hur kan man ha så låg självrespekt?

Med tanke på att svenskar snart kommer att vara ett minoritets-folk i Sverige kanske det är dags för svenskar att producera egna dokumentärer om Sveriges historia. Det finns idag bra kameror som inte är så dyra. Framtidens svenskar måste veta att fram tills 1960 var alla i Sverige etniska svenskar med vit hudfärg och blont hår.

Det är helt uppenbart att ett folkmord på vita äger rum över hela väst, och det är också uppenbart att många judar ligger bakom det. Det är därför jag inte bryr mig ett skit om antisemitism från muslimer. Judar ville ha hit dem, och i framtiden kommer de att få konsekvenserna av det.
Citera
2023-11-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Trailern visar att alla "svenskar" var svarta. De vill så gärna radera all historia som är kopplad till vita människor, och det är helt sjukt att det är vita människor som bla ligger bakom det. Hur kan man ha så låg självrespekt?

Med tanke på att svenskar snart kommer att vara ett minoritets-folk i Sverige kanske det är dags för svenskar att producera egna dokumentärer om Sveriges historia. Det finns idag bra kameror som inte är så dyra. Framtidens svenskar måste veta att fram tills 1960 var alla i Sverige etniska svenskar med vit hudfärg och blont hår.

Det är helt uppenbart att ett folkmord på vita äger rum över hela väst, och det är också uppenbart att många judar ligger bakom det. Det är därför jag inte bryr mig ett skit om antisemitism från muslimer. Judar ville ha hit dem, och i framtiden kommer de att få konsekvenserna av det.
hade du tittat på programmet så hade du snabbt sett hur otroligt idiotiskt och obildat ditt inlägg är
Citera
2023-11-06, 11:38
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali

Judar åker snålskjuts på sin etnicitet och vägrar ta avstånd från den falska historieskrivningen med bla holohoaxen så varför bry sig om muslimers judehat.
Citera
2023-11-06, 11:40
Medlem
irishrages avatar
Jag tror inte ett dugg på SVT historiebeskrivning.
Citera
2023-11-06, 11:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har du fortfarande inte fattat att det är en svår kostnadsfråga, det är därför du ser det så sällan att de försöker efterlikna exakt i såna här alsters.
Och huvudsyftet är att visa 15000 historia, inte 15000 års smuts, hur kan du inte förstå en så enkel sak?
Vi intelligenta förstår detta, och förbiser detta och istället kollar på 15000 års historia och lär oss något istället.
Och om de hade smetat på smuts och ruffat håret eller inte, ändrar inget om denna historia.

Jag misstänker du är helt ointresserad av 15000 års historia och med tanke på det du skriver.
För om du hade varit intresserad, så hade du istället diskuterat denna ihärdigt, än diskutera något som helt saknar betydelse.
Återigen, beslutar man sig för att göra en ambitiös faktabaserad dokumentär så bör man se till så att materialet som spelas in är så sanningsenligt som möjligt. Varför var tillexempel veden som syntes runt min 08:00 sågad med fogsvans? Så jävla svårt kan det inte vara att se till så att veden blir kluven på rätt sätt... Och nej, det är inte en fråga om budget och kostnad.

Och att mörkhyade nydushade Balenciaga-modeller krälar in i Sverige, i fint läder och plädar från Royal Design, utan att få en smutsfläck på sig, bidrar då inte heller till realismen. Många bäckar små.
Citera
2023-11-06, 11:47
Medlem
different_trips avatar
Givetvis stortrams som hade lett till fängelsestraff i andra länder.

Faktum är väldigt enkelt - svarta hade inte kunnat få starka barn i norden under istiden.

Varför?
Svarta har redan idag svårare att få friska barn eftersom solen inte räcker till att bilda tillräckligt med d-vitamin. Vit hy har en evolutionär fördel.
Citera
2023-11-06, 11:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Skandinaver ha ljus hy eftersom vi härstammar från indoeuropéer som kom hit för cirka femtusen år sedan.

Därmed inte sagt att det var blånegerer här innan.
Ingen som lever som samlare och jägare på våra breddgrader överlever i negerkostym. Tveksamt om de människor som vandrare ut från Afrika ens var så mörka som dagens bantunegrer.
Citera
2023-11-06, 11:56
Medlem
Tradens avatar
Hehe så gulligt av SVT att försöka placera in afrikaner och tro att ingen skall lägga märke till deras deras uppenbara historierevisionism.

Som de flesta redan listat ut; nej det fanns ingen svensk urneger

Bra försök SVT!
Citera
2023-11-06, 12:00
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen som lever som samlare och jägare på våra breddgrader överlever i negerkostym. Tveksamt om de människor som vandrare ut från Afrika ens var så mörka som dagens bantunegrer.
Jo. Det är just som jägare/samlare en mörkhyad kan överleva på våra breddgrader. Man får i sig tillräckligt med D-vitamin genom kosten. En tugga rå sällever räcker långt. Kolla eskimåerna, de är inte bleka.

Men människorna här bleknade ändå av. Det var en evolutionär fördel att inte vara beroende av D-vitaminrik kost. Kunde man överleva en vinter på rötter vann man i det långa loppet.
Citera
2023-11-06, 12:05
Medlem
MyJustices avatar
Om SVT var ett AB .
Så hade de fått göra en SAS för länge sen
Citera
2023-11-06, 12:11
Medlem
otellos avatar
Hur blev serien, woke eller sevärd?
Citera