2023-11-04, 17:23
Medlem
Masingas avatar
Tycker ni att denna turnering har riktigt pissig publik? De skriker och leker med ficklampor mm stör spelarna och omgivningen.
Citera
2023-11-04, 18:23
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tycker ni att denna turnering har riktigt pissig publik? De skriker och leker med ficklampor mm stör spelarna och omgivningen.

De är på gränsen. Roligt med lite griserier, gränsen för mig går om de börjar låta vid uppkast och mitt i bollen vilket jag inte har sett än. Att publiken har lampor är nog mer för att det är någon gamling som är inkompetent och ska filma eller ta en bild.
Citera
2023-11-04, 19:03
Medlem
Plötsligt känns Stockholm Open mer high tech än Paris masters. Hur kan de inte ha live hawkeye?
Citera
2023-11-04, 20:17
Medlem
Moridin2002s avatar
Helvete vad stört. Matchboll mot sig och andraserve. Då är det någon som bygger om så att det kommer en jävla smäll mitt i uppkastet vilket resulterar i dubbelfel och vinst för Djoko. Galenskaper.
Citera
2023-11-04, 20:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Inte bara Dimitrov utan även jag ser fram emot finalen. Kan bli riktigt ögongodis. 11-1 i H2H till Djokovic? Äsch, det är bara siffror.
Citera
2023-11-04, 21:35
Avslutad
Någon som vet om det går att se finalen på någon annan kanal än discovery eller Eurosport? Har alla sportkanaler typ utom dessa haha
Citera
2023-11-05, 15:00
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte bara Dimitrov utan även jag ser fram emot finalen. Kan bli riktigt ögongodis. 11-1 i H2H till Djokovic? Äsch, det är bara siffror.
Ska Dimitrov ta karriärens 9:e titel ( jag vet, det är verkligen i underkant) eller ska Djokovic ta sin 7:e Paris Masters titel?

När vann en oseedad en Masters senast?
Senast redigerad av Masinga 2023-11-05 kl. 15:09.
Citera
2023-11-06, 11:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Såg finalen i efterhand och hade därför inte möjlighet att kommentera här under matchen. Det verkar som om fler gjorde det. Eller så var det så självklart - eller blev självklart rätt snart - att Djokovic skulle vinna att det inte fanns nåt att skriva om. Synd att Dimitrov inte kom upp i samma klass som tidigare, för då hade han definitivt kunnat rubba serben, som inte var på topp han heller - men bara 80 procent Gioco räcker ju rätt långt det också.
Citera
2023-11-06, 19:54
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Såg finalen i efterhand och hade därför inte möjlighet att kommentera här under matchen. Det verkar som om fler gjorde det. Eller så var det så självklart - eller blev självklart rätt snart - att Djokovic skulle vinna att det inte fanns nåt att skriva om. Synd att Dimitrov inte kom upp i samma klass som tidigare, för då hade han definitivt kunnat rubba serben, som inte var på topp han heller - men bara 80 procent Gioco räcker ju rätt långt det också.

Det är väl därför folk är så trötta på Djokovic och även en anledning till att han inte är en favorit bland fansen. Det är inget flashy över hans spel. Ingen monsterforehand med dräpande vinnare som Nadal eller Federers elegans. Djokovic gör Dimitrov dålig vilket gör att man blir deppig och vill slå av sändningen.
Citera
2023-11-07, 01:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moridin2002
Det är väl därför folk är så trötta på Djokovic och även en anledning till att han inte är en favorit bland fansen. Det är inget flashy över hans spel. Ingen monsterforehand med dräpande vinnare som Nadal eller Federers elegans. Djokovic gör Dimitrov dålig vilket gör att man blir deppig och vill slå av sändningen.

Jag vet inte om folk är trötta på Djokovic, de som är intresserade av tennis beundrar (eller åtminstone respekterar) honom nog samtidigt som man gärna vill se honom åka på stryk ibland. Ungefär som jag med Nadal, eller varför inte Alcaraz som jag redan nu känner så inför eftersom jag ser hans enorma potential och risken att han blir dominant på ett sätt som varken Djokovic, Nadal eller Federer varit - eftersom de haft varandra att tampas med.

Djokovic är så oerhört komplett, utöver den tekniska briljansen, att han kan vinna såna här finaler fast han spelar på 80 procent av sin kapacitet. Och han är smart - han och hans team hittar nycklarna till att bryta ner motståndet och få motståndarna att se mediokra ut. Jag får medge att mina tenniskunskaper inte alltid räcker till för att se exakt vad han gör så bra, bara att han gör det. Men visst, bollsnålheten och precisionen i slagen är två konkreta saker. "First he takes your legs, then he takes your soul", som Andy Roddick sa häromåret, ett citat som redan blivit klassiskt.

Apropå att hitta motståndarnas svagheter och utnyttja det så brukar jag ofta hänvisa till Mats Wilander, som verkligen inte var nån "flashy" spelare men oerhört smart och taktiskt skicklig. Han kunde verkligen få högklassiga motståndare att se ut som juniorer emellanåt. Inte så kul att titta på som neutral, men effektivt - och som svensk klagade man ju inte
Senast redigerad av ingetbranick 2023-11-07 kl. 01:26.
Citera
2023-11-12, 14:39
Avslutad
Tittar på Billie Jean King Cup nu, svenskorna spelar typiskt svenskt spel, hårda grundslag till och från kombinerat med stabbigt fotarbete. Löpträning är tråkigt?
Citera
2023-11-12, 15:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Tittar på Billie Jean King Cup nu, svenskorna spelar typiskt svenskt spel, hårda grundslag till och från kombinerat med stabbigt fotarbete. Löpträning är tråkigt?
Ehh, vänd till Nitto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in