2023-11-06, 09:15
Medlem
StoreSvartes avatar
De senaste dagarna har min kost bestått av rökt lax, sushi, proteinpulver, rå tortilla (dvs råa ägg) och energidrycker. Det har blivit en jävla fart på magen.

Men saken är den att jag har inte ätit något pikant eller starkt kryddat alls. Men ändå så bränner det som fan på toaletten att jag måste sitta och låta arslet kylas ner ett tag efter utskick. Det känns som jag verkligen använt chilisås senaste dagarna.

Det här är något jag märkt många gånger. En viss typ av diarré (guldbrun, väldigt lös, luktar hemskt) bränner utav bara fan.

Varför är det på detta vis?
Citera
2023-11-06, 09:20
Medlem
Glostrups avatar
Kanske din kost, och den påverkan på din matsmältning som den har, kan ha med din avföring att göra?
Citera
2023-11-06, 09:30
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Kanske din kost, och den påverkan på din matsmältning som den har, kan ha med din avföring att göra?

Uppenbarligen så är det så. Men finns det en vetenskaplig förklaring? Vad är det som bränner så förjävligt? Rövsyra?
Citera
2023-11-06, 09:36
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Uppenbarligen så är det så. Men finns det en vetenskaplig förklaring? Vad är det som bränner så förjävligt? Rövsyra?

Ingen aning, men med den dieten så är det inte så konstigt om matsmältningen inte fungerar som den ska. Svedan kan ju även bero på att du har gått på toaletten ofta. Sjukvårdsupplysningen lär dessutom ge dig bättre svar än Flashback.
Citera
2023-11-06, 09:38
Medlem
oiiihs avatar
det kankse är magsyra..byt mat det låter inte friskt. har du otur kan det bli svårt att ställa till rätta.
Citera
2023-11-06, 09:38
Medlem
Negreritvs avatar
Detta fenomen med att dricka så jävla mycket energidryck nu för tiden? Vad fan är det med folk, har man slutat att träna så att man behöver energidrycker för att kunna funka som en vanlig människa gjorde för 20 år sedan?
Citera
2023-11-06, 09:39
Medlem
Citat:
Du har antagligen fått någon parasit eftersom du äter rå fisk.
Citera
2023-11-06, 09:50
Medlem
Både wasabi och ingefära som är brukligt till sushi har hetta.
Citera
2023-11-06, 10:21
Medlem
Kan vara vad som helst. Spontant låter det som brist på mat och för mycket koffein.
Citera
2023-11-06, 10:24
Medlem
Citat:

Jag TROR att det är galla man bajsar ut, det har gått fort genom tarmarna osv. Det är väldigt surt med andra ord.

Precis som de kan bränna i halsen när man spytt galla
Citera
2023-11-06, 11:27
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sophora
Både wasabi och ingefära som är brukligt till sushi har hetta.

Jag har ätit varken wasabi eller ingefära. Sojasås har jag ätit men den är inte pikant.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag TROR att det är galla man bajsar ut, det har gått fort genom tarmarna osv. Det är väldigt surt med andra ord.

Precis som de kan bränna i halsen när man spytt galla

Det där låter som en vettig förklaring.
Senast redigerad av StoreSvarte 2023-11-06 kl. 11:30.
Citera
2023-11-06, 12:54
Medlem
Väldigt många har Corona nu. Cirka 18% får magproblem. Nya Corona-varianter sprids hela tiden. Tack snälla Kina! *ironi*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in