2023-11-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Hej!

I april detta året tog polisen 1 brev med tapentadol i beslag på poste restante skrivet i mitt namn. Samma dag hämtade jag även ut ett paket innehållande Benzo och eftersom man måste hämta ut posten med ID på deras kontor visste dom vem jag var och jag kunde därför inte komma undan med att säga att jag inte beställt något. Dom hade mig på kamera och dom anställda var vittnen på att jag hämtat ut ett brev som innehöll droger.

Skit samma, jag åkte fast i alla fall och fick betala böter. Har efter det såklart inte beställt något varken hem till min egna adress eller till poste restante.

Min fråga är om det är säkert att beställa till min EGNA adress eller har dom span på den också? Min andra tanke var att beställa till min granne som jobbar dag och jag kan därför kolla hans brevlåda innan han kommer hem, ta mitt paket och sedan gå hem. Skulle det funka?

Skulle inte beställa till mim egen adress
Ta grannen
Citera
2023-11-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Testa att posta mjöl till dig själv i en zipbag förpackat som ett "knarkpaket" och se om det kommer fram utan problem.

Genialiskt!

Inrikes post till egen adress verkar dock vara väldigt safe vad jag hört.
Citera
2023-11-05, 21:22
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Skulle inte beställa till mim egen adress
Ta grannen

Men visst! Väldigt liten risk att han hinner kolla brevlådan innan mig.
Citera
2023-11-05, 21:22
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Kanske inte. Vet att det är en väldigt dum idé egentligen men är så rädd att polisen har span på min hemadress också
Tänk om din granne inte håller på med droger, brevet fastnar och får en massa misstankar mot sig med allt vad det innebär. Oschysst. Tänk om din granne också håller på med droger och får en massa misstankar mot sig med allt vad det kan innebära, husis och hela köret. Ännu värre. Visst är säkert risken liten men att göra det på risk av någon annans bekostnad är bara inte rätt. Bara vad jag tycker...
Senast redigerad av Room531 2023-11-05 kl. 21:25.
Citera
2023-11-05, 23:07
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Min andra tanke var att beställa till min granne som jobbar dag och jag kan därför kolla hans brevlåda innan han kommer hem, ta mitt paket och sedan gå hem. Skulle det funka?

Det har inte slagit dig att sluta knarka istället för att överväga att dra in din granne i dina narkotikaproblem? Tycker du att det verkar vettigt att utsätta din oskldige granne för det här? Hur hade du reagerat om någon gjorde så mot dig?

För mig är det underligt att du inte vänder blicken inåt i det här läget. Vad håller du på med?
Citera
2023-11-05, 23:47
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Testa att posta mjöl till dig själv i en zipbag förpackat som ett "knarkpaket" och se om det kommer fram utan problem.

Citat:
Det här var faktiskt väldigt smart. Tack för tipset!

Inte alls smart. Om dom tar den leveransen och hittar mjölet så fattar dom direkt varför det har skickats. Det gör bara att dom vill kolla dig ännu mer.
Citera
2023-11-05, 23:56
Medlem
Beställ knark till dig själv. Anmäl till polisen när du får det, att du fått knark hemskickat. Då blir du kanske grönad av polisen för du är en hederlig medborgare som anmäler knarkfynd. Sen kan du beställa som vanligt, alla dina paket kommer hem eftersom de vet att du är grön.

Tror dock inte den är säker. Säkert säkrare att knalla ner på gatan och handla av någon gatulangare.
Citera
2023-11-06, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det har inte slagit dig att sluta knarka istället för att överväga att dra in din granne i dina narkotikaproblem? Tycker du att det verkar vettigt att utsätta din oskldige granne för det här? Hur hade du reagerat om någon gjorde så mot dig?

För mig är det underligt att du inte vänder blicken inåt i det här läget. Vad håller du på med?

Helt rätt, tänkte skriva något liknande själv. Vad är det som händer med vårt samhälle? Hur många knarkande idioter finns det egentligen? Verkar vara oerhört vanligt.

Skall det vara så svårt att ta tag i sitt liv och sluta med missbruket?
Citera
2023-11-06, 03:26
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Men visst! Väldigt liten risk att han hinner kolla brevlådan innan mig.

Hej, måste först påtala att jag har ingen erfarenhet av att beställa droger på nätet. Men som god medmänniska så ska jag försöka hjälpa.

Ditt namn kan ju flaggas om din försändelse har ett sändningsnummer som varubrev eller paket har. Då kommer det in i en databas. Högst oklart om ens polisen får lov att göra det. Få tillgång till postnords databas.

Annars är det lugnt om inte just din brevbärare fått en instruktion av sin chef för polisens räkning. Känns också långsökt.

Fördelen med brevet med mjöl är att du kan konstatera huruvida polisens påstående stämmer. Kommer det ett brev med droger till din hemadress har de inga bevis att du beställt. Du ska beställa från typ en dator på biblioteket. Dina egna enheter lämnar ju spår (nu kanske en superhacker säger att Tor med Linux is the shit).

Kanske lättare att skita i det?
Citera
2023-11-06, 09:05
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Hej, måste först påtala att jag har ingen erfarenhet av att beställa droger på nätet. Men som god medmänniska så ska jag försöka hjälpa.

Ditt namn kan ju flaggas om din försändelse har ett sändningsnummer som varubrev eller paket har. Då kommer det in i en databas. Högst oklart om ens polisen får lov att göra det. Få tillgång till postnords databas.

Annars är det lugnt om inte just din brevbärare fått en instruktion av sin chef för polisens räkning. Känns också långsökt.

Fördelen med brevet med mjöl är att du kan konstatera huruvida polisens påstående stämmer. Kommer det ett brev med droger till din hemadress har de inga bevis att du beställt. Du ska beställa från typ en dator på biblioteket. Dina egna enheter lämnar ju spår (nu kanske en superhacker säger att Tor med Linux is the shit).

Kanske lättare att skita i det?

Tack för svaret!

Om det är så så kanske det är lugnt. Små vanliga kuvert kommer väl inte in i databasen då om jag förstod dig rätt. Ska fundera lite på det gör ett tag innan jag beställer.

Men jag kan uppdatera er hur det går och vilket sätt jag valde
Citera
2023-11-06, 09:30
Medlem
paskharens avatar
Kör på för tusan! När man beställer över nätet är ju halva grejen att gå ner och se att det ligger ett knarkbrev i lådan. Den känslan är oslagbar och sedan som grädde på moset öppna det och proppa i sig en redig dos. Oslagbart!!

Du skulle varit med när man hade brevlådor rakt i dörren på lght. Vakna till av att det rassla till vid dörren och man fått leverat 2-3 knarkbrev rakt in i hallen. Those were the times!!!

Hade t.o.m riggat en en webkamera som jag hade kopplat till min telefon. Den reagera på rörelse. Så kunde gå in och se och zooma in brevhögen som nyss anlänt från distans. Så när man lyckades zooma in så man såg att det låg ett knarkbrev där och vänta på en. Jag blev helt vild!
Citera
2023-11-06, 10:44
Medlem
Vartifrån beställer folk knarkbrev ens nuförtiden ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in