2009-01-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Järverup
Sötaktigt/ruttnande kött/ instängt gammalt varigt sår under ett fuktigt plåster är ungefär hur jag skulle beskriva lukten av en kropp som legat ett tag utan kyla. Svårt att beskriva en lukt, men när du en gång har känt den så glömmer du den INTE till nästa gång för den lukten är väldigt karakteristisk.

Så doften skiljer sig från andra djur?
Citera
2009-01-27, 11:21
Medlem
The Masters avatar
Jag skulle vilja mena att det luktar som kinesisk sötsur sås med en pikant touch av rumstempererat kött som legat en varm sommardag och liten liten touch av formaldehyd. Nu vet du.
Citera
2009-01-27, 11:58
Medlem
Herrn é en riktig finsmakare
Citera
2009-01-27, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Så doften skiljer sig från andra djur?
Ja, det gör den, åtminstone de få djur jag träffat på som har legat döda ett tag , men dom har iofs legat ute i friska luften..
Citera
2009-02-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
uppdatera oss vad det är om du lyckas.
Vet inte om det var som jag förutspådde, men det stod en likbil utanför hyreshuset idag när jag gick till jobbet och när jag kom hem så var lukten inte lika skarp. Så jag vet inte om det verkligen var någon hade dött och ruttnat, eller om det var sopor som blivit omhändertagna.

Får kolla i tidningen imorrn.
Citera
2009-02-04, 00:55
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Vet inte om det var som jag förutspådde, men det stod en likbil utanför hyreshuset idag när jag gick till jobbet och när jag kom hem så var lukten inte lika skarp. Så jag vet inte om det verkligen var någon hade dött och ruttnat, eller om det var sopor som blivit omhändertagna.

Får kolla i tidningen imorrn.

Jag tror det är olika bilar till olika ändamål. Och allt står inte i tidningen, skulle vara om någon granne vet mer. Men detta misstänkta händer oftare än vi tror, tyvärr. Alltför många ensamma människor.
Mvh
Citera
2023-10-18, 20:15
Moderator
Parongatans avatar
Om någon i Göteborgsområdet är nyfiken på hur lik luktar, så bege er till Killingholmen i Billdal.

Där ligger ett späckhuggarkadaver förtöjt i småbåtshamnen i väntan på bortforsling. Och hela nejden ligger tät i en riktigt intensiv och rälig liklukt.

Jag skulle säga att stanken åtminstone till 99 procent är densamma som den döda människokroppar avger under förruttnelse. I princip ingen skillnad - om ens någon skillnad.
Citera
2023-10-18, 21:48
Bannlyst
När personen dör luktar det kvavt o stickande, tänk muskotnöt blandat med lacknafta. Det e inte räligt som trådstartarn beskriver. Ligger en död ensam o förruttnelseprocessen inleds kan det nog lukta, kontakta hyresvärden ffs. Vi vill inte fler ska sluta som "Stockholms ensammaste man".
Citera
2023-10-30, 04:00
Medlem
När man var liten och lekte ute stötte man alltid på nå död igelkotte som blivit påkörd…

Har ingen gjort det?

Så luktar ungefär en död människa.

Kadaver
Citera
2023-11-01, 12:32
Moderator
Om det fortsätter lukta bör du ta kontakt med din hyresvärd och berätta så får de ta beslut om de ska gå in i lägenheten de lyckas identifiera som orsak till lukten. Om det är ett lik som du känner doften av så har de legat rätt länge. Har liket bara legat inne några timmar eller några dagar bör de inte lukta ut i trappuppgången (om det inte är en speciell miljö).
Citera
2023-11-03, 03:25
Medlem
Finns det verkligen nåt som kan lukta värre än surströmming?
Citera
2023-11-06, 00:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Finns det verkligen nåt som kan lukta värre än surströmming?

Döda människor luktar inte surströmming.

Som jag minns det var det en tung äcklig nästan söt doft.

Färsk lever luktar inte gott, men förstärker man den milda doften 10000 gånger så blir det något liknande lik.

Personer som precis dött luktar inget särskilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in