Citat:
Ursprungligen postat av
Kuuuuk
Kineser manliga? 🤣 Javisst.
1.65 lång, glasögon, hopsjunkna axlar och en övrig kroppsbyggnad som en genomsnittlig arisk 15åring. Mmm manligt.
Jag tror att du har många fördomar mot män som råkar vara dina motståndare/eller kan tävla med dig om kvinnor som är traditionella. Jag har mött japaner, kineser och koreaner som ser mycket bättre ut än europeiska män.
För min del som traditionell kvinna så spelar hans intelligens, personlighet och sociala kompetens mer roll. Hur en man beter sig, hur mogen han är och hur han skulle kunna försörja en familj. Vem hans familj är och vad dessa skulle kunna bidra till våra barn.
Väldigt synd att se dessa fördomar som du har. Den jag var ute på dejt med hade 2 magisterexamen inom IT. Hans pappa var högt uppsatt i Kina och mamman var välutbildad.
Med det vill jag säga att jag hade aldrig tyckt som jag gör för 10-15 år sen men sett att den traditionella familjen inte ses som högt hos svenska män. Svenska män värderar inte heller att få egna barn/eller vill ha egna barn. Många ångrar sig vid 40 + men då är det sent medan den kinesiska mannen lever för att föra sitt arv vidare. Det är vad hans familj önskar
Dessutom värderar en asiatisk man en kvinna som mig väldigt högt. Han tycker om intelligens, kvinnlighet och en kvinna som är återhållsam.
För min del så har jag sett att jag har mer gemensamt med den asiatiska mannen än vad jag har någonsin haft med en man ifrån Europa. På gott och ont..
Det är absolut inte för att vara taskig/nedvärdera någon men en mer kulturfråga tror jag
Allt kan inte handla om utseende eller sex i livet men det kanske gör det för den svenska kvinnan men för utländska kvinnor som diskuteras här så är det annat som är viktigt och för oss traditionella så spelar mannens roll en stor del i våra liv.
Den asiatiska mannen har dessutom mindre hat, mindervärdeskomplex och mer förstånd för allt i livet.
Det är bara att se hur deras ledare förhåller sig till det mesta i livet och hur vi förhåller oss till livet.
Kan dock tycka att japanska män ser lite bättre ut än kinesiska män men kinesiska män är mer intelligenta än japanska.
Jag tycker inte längre om livet i det destruktiva samhället med att europeiska män uppfostras med att tro att man ska leva ensam/aldrig få egna barn eller ligga runt hela livet.