Citat:
Ursprungligen postat av
ReflektivInsikt
I alla tider har har de funnits de som tror på domedagen och predikar om hur jordens undergång är nära.
Precis mina tankebanor när folk farit runt med alla möjliga konstiga och långsökta teorier och förutsägelser, men allt ändrades efter covid. Det bevisade svart på vitt hur snabbt det kan gå när stater vill kontrollera folk och hur snabbt ett sånt system kan sättas på plats, och inte minst hur jävla okritiska folk är.
Tror inte en sekund på att bankerna kommer fallera men det där om virtuella valutor och att staten/banken ska ha större kontroll över ens egna pengar och kunna bestämma vad man får köpa och inte tror jag inte ligger långt bort alls. Finns inget annat syfte för att allt ska skötas elektroniskt förutom kontroll. Om några år (hur många låter jag vara osagt) vore det inte konstigt alls om man fick en köttbudget, bensinbudget, klädbudget, co2 budget osv. Oj nu har du köpt 1kg kött, nu är det slut med det för den här månaden. Oj, du har köpt 2 plagg den här månaden, nöj dig med det. Oj, vill du köpa bensin? Du har redan spenderat upp 70% av din co2 budget genom köp på kött och kläder, så du får bara tanka 5 liter den här månaden. Vill du inte vaccinera dig, eller stödjer du en åsikt som staten inte bedömer som ok? Synd, dina pengar är nu blockerade från användning (se truckers som protesterade mot covid restriktionerna i Kanada). Osv...