2023-11-04, 01:44
Medlem
Tänkte att någon vill veta om och yrket, och kanske ställa fråga om yrket.
jag ser gärna också att få lite sociaialtjändsdilemman, så ska jag göra mitt bästa att ge tips och råd.
Feel free att fråga på så får jag också en chans att testa hur mycket av vad jag kommer ihåg sedan jag utbildade mig.
Senast redigerad av Rally-gunnar 2023-11-04 kl. 01:48.
Citera
2023-11-04, 02:12
Bannlyst
Hur mycket ångrar du ditt yrkesval?
Citera
2023-11-04, 02:12
Medlem
Fanns det någon på utbildningen som sympatiserade med högerblocket?
Citera
2023-11-04, 02:31
Medlem
goyUprising1488s avatar
Varför säger ni ”jag vet inte” ”jag kan inte svara på din fråga nu nästa gång” .

Hur känns att både barn och föräldrar hatar dig och ditt yrke?

Varför låser ni in flickor som blivit sexuellt utnyttjade / våldtaga på sis fängelse? När dem aldrog begått brott?

Vad tycker ni om alla protester mot er?
Citera
2023-11-04, 03:09
Medlem
pn222jws avatar
Gick du på "SOPIS" (Norrtull) ?
Citera
2023-11-04, 07:59
Medlem
Vad heter systemet som skickas ifrån biståndshandläggare till utförare?
Citera
2023-11-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Vad heter systemet som skickas ifrån biståndshandläggare till utförare?

Det varierar mellan kommuner. Combine är ett sådant exempel.
Citera
2023-11-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonySoprano01
Det varierar mellan kommuner. Combine är ett sådant exempel.
Hur ser det ut i Stockholm stad? Det var väl Rally-Gunnar som skulle svara också? Han lovade ...men det var nog mest snack.
Citera
2023-11-05, 16:15
Medlem
S0cialsekreterares avatar
Citat:
Hur ser det ut i Stockholm stad? Det var väl Rally-Gunnar som skulle svara också? Han lovade ...men det var nog mest snack.
De använder ett verksamhetssystem som heter Paraplyet. Systemet skapades på tidigt 90-tal och är totalt värdelöst. Endast Treserva är värre än Paraplyet. Det finns 6 verksamhetssystem i Sverige som socialtjänsten använder sig av.

edit: sorry, menade SOCIONOOOOOOOOOOMER
Citera
2023-11-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0cialsekreterare
De använder ett verksamhetssystem som heter Paraplyet. Systemet skapades på tidigt 90-tal och är totalt värdelöst. Endast Treserva är värre än Paraplyet. Det finns 6 verksamhetssystem i Sverige som socialtjänsten använder sig av.

edit: sorry, menade SOCIONOOOOOOOOOOMER
Ok intressant tack för info. Varför används ett system som skapades på 90-talet? Är det inte dags att uppgradera? Berätta mer.
Citera
2023-11-05, 16:22
Medlem
S0cialsekreterares avatar
Citat:
Ok intressant tack för info. Varför används ett system som skapade på 90-talet? Är det inte dags att uppgradera?

Stockholm stad lanserade för några år sedan ett stort projekt som gick ut på att uppdatera Paraplyet. Projektet höll på i flera år och kostade tiotals miljoner av skattebetalarnas pengar. I slutändan kom programmerarna fram till slutsatsen att det inte går att uppdatera skitsystemet, så projektet avslutades.

Nu lär Stockholm stad använda skiten i 5-10 år till innan man genuint tvingas att svälja sin stolthet och köpa in ett bättre system. Problemet är att Stockholm är så stolta över Paraplyet eftersom systemet utvecklades i Stockholm stad specifikt för Stockholm stad och ingen annan kommun använder det.
Citera
2023-11-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rally-gunnar
Tänkte att någon vill veta om och yrket, och kanske ställa fråga om yrket.
jag ser gärna också att få lite sociaialtjändsdilemman, så ska jag göra mitt bästa att ge tips och råd.
Feel free att fråga på så får jag också en chans att testa hur mycket av vad jag kommer ihåg sedan jag utbildade mig.

Vad har du jobbat med och vad jobbar du med just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in