Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Det är väl ungefär vad jag skriver, föräldrarna var manipulerade av MH. Hade de ställt krav på sin dotter när hon började vara ute i "svängen", kräva att hon skulle vara hemma kl 20 på kvällarna så hade hon inte haft möjligheten att vara med på några tokigheter.
Nu valde de inte den vägen utan trampade på äggskal i stället för att ställa krav.
MH blev som hon blev, behövde inte ta något ansvar, den ena lögnen efter den andra gick hem.
Det slutade med förskräckelse... MGM för mord, bärande av lik och lögner/tystnad i förhör efter förhör.
Jo, men jag är tveksam till att det gjort mån som sagt.
För hennes lössäppta beteende pågick redan under pågående behandling med KBT (innan J) och vissa beteende sitter mer i reptilhjärnan.
Jag har brist på empati i åtanke, hennes extrema nonchalans att folk kunde brunnit inne och kalla beteende utan ånger ang Tove.
Hennes kapacitet att vara normal efter att ha burit ett lik.
Detta dök inte upp över en natt även om det nu blir påtagligt via FUP.
Inget rimmar heller med en normal tonåring eller de sjukdomar hon har.
Mamman verkar mer insnöad på sjukdom och hon pratar om henne som om hon fortfarande vore sjuk och skör som porslin.
Medberoende (äggskal) ger ett ambivalent beteende och de verkar inte helt veta vilket ben de ska stå på.
Hon minimerar likaväl.
När hon får veta att Maja ljugit om efterfest så kallar hon det en vit lögn.
Det är en så drypande kolsvart lögn det kan vara - dottern sitter liksom häktad för misstänkt människorov.