Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Föräldrarna gör säkert efter bästa förmåga att hålla henne kort - förutom att de curlar.
En vanlig reaktion i sig på sjukdomsvinst.
Hennes mor tror hon är skör.
Betäffande FUP och Majas mor så uppger hon följande:
"Hon har svårt med mycket människor runt i kring sig, svårt med press och behöver struktur.
Hon behöver veta vad som kommer hända. Om vi bjuder hem folk, behöver hon veta det i förväg. Det ligger inte för henne att vara spontan."
Detta behövs inte ihop med Johanna.
Maja är spontan, har snarare en överväxel än hypoaktivitet relaterat till ADD i två år.
Det är nyckfullt, kaotiskt och hon har inga problem med att ha folk omkring sig.
Noll behov av framförhållning och inte minsta tecken på skör.
Maja lever två parallella liv. Ett kriminellt med J som hon döljer och ett inrutat och sjukdomspassat i hemmet som hon rent otacksamt kallar fängelse och hon ljuger för föräldrarna.
När Maja kör sina snusförnuftiga lektioner i TR till CS - angående att hon ljugit för polis - så är det intet annat än ett försök att manipulera via sjukdomsvinst.
Hon uppvisar även en klart tydlig arrogans när hon högtravande ger lektioner om sin hjärna och låter mer än lovligt pinsam.
Förutom att hon byter röstläge och darren försvinner låter det väldigt väl inövat. Hon blir vass i tonen.
"Men det man måste ha i åtanke just det här att min hjärna.."
Vilket klart visar att jag förstår problematiken.
Jag är nämligen inte så korkad att jag inte ser vilken strategi hon försöker sig på och jag förmår skilja vad som härrör till sjukdomstillstånd.
Maja är falsk är sensmoralen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag tänker att Maja klarade utmärkt att gå på fester och krogen där det är fullt med folk så vad menade Majas mamma egentligen med det hon sa att Maja klarar inte av när det blir mycket folk?
Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Ja precis.
Jag tror också att Majas förädrar spelat på Majas diagnos och svårigheter som ett försvar för hennes även till HR
Visst hon har diagnos men tror de har överdrivit svårigheterna
Jag kan inte tro på att hennes svårigheter var så pass stora som det beskrivs i tråden för hon var acepterad av Vetlanda ungdomarna och ingen av dem har sagt att Maja var udda på något sätt
Dagens ungar brukar inte vara sena med att utycka sig om div udda betenden på andra barn/ungdomar
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Om man har diagnoser som gör att spärrar saknas och att mord som detta kunde begås så ska Maja naturligtvis stå under psykiatrisk vård. Det är väl brukligt om en människa är så pass farlig. Jag antar att det är pingstvänner som ställer diagnoserna för att det ska se lite bättre ut när Maja ska ut och roa sig med sekten? Det är ju riktigt drag under galoscherna på pngströrelsen kyrkomöten. Står att läsa om man googlar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Tänk om MH.s föräldrar ställt lite krav, hårt mot hårt, när hon började vara ute och "rumla" på nätterna.
Så länge du inte kan se till själv att komma upp på morgonen (ställa väckarklockan), sköta din medicin mm, så ska du vara hemma senast kl 20 på kvällarna.
Ni tror er veta att Maja manipulerat sina föräldrar, bup, psykologer, hovrätt, ja, alla som korsade hennes väg.
För att överhuvudtaget kunna diagnostisera en människa, krävs det att en lång utredning görs, med en fullständig anamnes, utlåtanden från förskola, skola, föräldrar/släkt och framförallt psykologer, tester, kuratorer. Det är ingenting som görs på två dagar.
I Majas fall så blev hon diagnostiserad med ADD med drag av autism, vilket mycket tyder på att hon lider av, det kan komma att göras ny utredning för sån bedömning.
Ni som påstår att Maja är manipulativ, så är det så långt ifrån man kan komma.
Det är inte ens lönt att försöka förklara då ni är fast beslutna i att ni minsann vet att hon är ond.
Titta istället på den nöjda teatraliska Johanna, som lismar, ställer sig in, gråter lite på beställning, får till lite darr på rösten. Där har ni en farlig människa, som inte blivit granskad för att se vad som felas henne.
Inställsam och sjukligt besatt av att hämnas oförrätter som hon själv skapat.
Johanna Leshem Jansson och Johanna Möll3r spelar i samma liga.
Hur kan ni fortsätta sparka och spy galla över Maja, som fått utstå så mycket vidrigt, tack vare sin "vänskap" med Johanna.