2023-11-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Om internet stängs ner och övervakas så fungerar fortfarande Bitcoin. Jag har alla mina tillgångar sparade i Bitcoin, och jag har plånboken i min hjärna. Allt jag behöver är en pappersbit så kan jag genomföra en transaktion.

Tänker du att du går in på ICA och rabblar din bitcoin wallet adress och får en oxfile då?

Ooookej.
Citera
2023-11-05, 12:18
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja, när räntorna ökar tjänar bankerna mer pengar...dvs fram till kreditförlusterna kommer. Då faller hela systemet.

Ja, det är inbakat i själva systemet. Det är grundskole-ekonomi. Vi har ett banksystem som fungerar när solen skiner och fallerar när det regnar.

Vi får väl se hur djup denna recession blir, kanske rent av depression. Men ingen vet.
Citera
2023-11-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
I alla tider har har de funnits de som tror på domedagen och predikar om hur jordens undergång är nära.

Absolut.

Men i detta fallet så är CBDC (e-krona) en faktiskt sak som inte bara diskuterats, det är verklighet i Kina.

Och detta har även att göra med vaccinpasset. Det hade självklart inget med hälsa att göra, det handlade om att införa infrastrukturen som krävs för digital övervakning. Precis som i Kina.

Så frågan har varit länge hur ska man få folk att acceptera en digital valuta som kan styras, dvs du får bara köpa en viss mängd kött, alkohol, bensin osv.

Bankkrasch låter som det troligaste alternativet
Citera
2023-11-05, 13:58
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Om internet stängs ner och övervakas så fungerar fortfarande Bitcoin. Jag har alla mina tillgångar sparade i Bitcoin, och jag har plånboken i min hjärna. Allt jag behöver är en pappersbit så kan jag genomföra en transaktion.

Bitcoin fungerar inte utan internet. Internet är ju infrastrukturen som gör att blockkedjan fungerar och kan upprätthålla säkerheten.
Citera
2023-11-05, 14:05
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Hallå alla glada själar. Jag såg precis en intervju med Whitney Webb där hon väldigt detaljerat förklarar en plan för hur bankerna kommer krascha innan 2025 och att detta kommer vara steget in till CBDC (e-krona). Denna e-kronan kommer vara bunden till ett digitalt id som spårar allt du gör i realtid både ekonomiskt och alla aktiviteter online.

Först och främst ville jag bara starta denna tråd för att se vad som faktiskt händer vid slutet av 2024.

Men självklart också, vad ska man göra med sina pengar om man tror att bankerna kommer krascha?

Om internet stängs ner och övervakas så borde inte Bitcoin hjälpa något heller.

Vad är era tankar

Tack för länk med intressant diskussion. Angående årtal kan 2025 mycket väl visa sig bli signifikant. Av någon anledning har det senaste decenniets avgörande event inträffat med 5 års mellanrum. Jag tänker då på flyktingkrisen 2015 och covid 2020. Varför inte en kombinerad cyber- och bankkrasch 2025?

Bör tillägga att det inte handlar om någon siffermagi utan om att Agenda 2030 är en mänsklig agenda och att människor föredrar jämna årtal i sin politiska planering.
Citera
2023-11-05, 15:29
Medlem
Ännu en domedagsprofet som ser allt i en glaskula.

Personligen har jag väldigt svårt att se bankerna gå omkull.
Dom är nog för stora för att misslyckas.
Eller bankerna kan gå omkull, men dom kommer fortfarande kunna bestämma över pengar och ha miljoners, miljarders av dollar.

Bankerna är inte dumma.
Dom vet mycket väl att pengar är makt och att dom kan styra och ställa.
Om inte dom bestämmer så kommer någon annan ta över.

Det enda ot jag kan se är om större länder börjar överge dollarn och skapar sin egen valuta, som det ju varit tal om nu ett tag.
Faller dollarn och länder blir less på usa kan det nog ta hus i helvette, leda till krig och så.
Citera
2023-11-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Eller bankerna kan gå omkull, men dom kommer fortfarande kunna bestämma över pengar och ha miljoners, miljarders av dollar.
Riksbanken bör ta över ansvaret för transaktionssystemen så bankerna kan vara affärsbanker och gå omkull om deras affär inte håller.
Citera
2023-11-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Riksbanken bör ta över ansvaret för transaktionssystemen så bankerna kan vara affärsbanker och gå omkull om deras affär inte håller.

Du tror riksbanken är bättre?
Även dom förstår ju at tkonsumenten inte ska tillåtas kontrollera sina egna pengar.
Citera
2023-11-05, 16:32
Medlem
Citat:
Hur hade du tänkte att det skulle gå till? Ska du sitta och göra transaktioner över radio med morsekod eller? Även om man på något sätt håller bitcoin vid liv så kommer ju värdet fortfarande dyka till i stort sätt 0 så fort det blir svårt och opraktiskt att använda.
Citera
2023-11-05, 16:36
Moderator
HelgeBuks avatar
Privatekonomi --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2023-11-05, 16:37
Medlem
Citat:

Så om du råkar ut för en olycka så försvinner alla pengarna? Eller om du får en stroke
Citera
2023-11-05, 17:01
Medlem
Cjk92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Intressant. Vad menar du med att du har plånboken i din hjärna ?
😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in