2023-11-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, visst är det intressant?
När hon kom till komback - och i centrum för sex vänner - blev det rena tag-din-säng-och-gå och fester.

Sen beskrivs hon och Johanna som stamkunder, nästintill varenda helg. Det är förfester, efterfester och vimmel bland folk i Gtbg och på Öland.
Hon har en energi i två år utan dess like med tanke på ADD.
För parallellt klarar hon även av skola, musik, sång, uppträdande och körkort.

Maja behöver framförhållning. Måste veta innan de ska få besök?

Beskrivningen "skör" påminner mer om att vandra på äggskal när nån ägnar sig åt sjukdomsvinst för det stämmer öht inte med hennes parallella leverne och beteende.
Iaf inte på fyllan.
Det luktar faktiskt mer som om damen styr och ställer hemma, att hon utnyttjar all marktjänst och en sjukdomsbild.
MAJA får dem att dansa.

Precis som när hon drar sina valser i rätten om sin hjärna och går all-in på sjukdomsfronten när hon hamnar i trängt läge.
Som om hon måste visas respekt.
Hon manipulerar å det grövsta och använder en offerroll.

Tänk om MH.s föräldrar ställt lite krav, hårt mot hårt, när hon började vara ute och "rumla" på nätterna.

Så länge du inte kan se till själv att komma upp på morgonen (ställa väckarklockan), sköta din medicin mm, så ska du vara hemma senast kl 20 på kvällarna.

Upps... blev avbruten i mitt skrivande.

Fortsätter lite i mitt tänkande...

Kanske hade MH i så fall blivit varse att var och en får ta ansvar för sina handlingar i livet. MH och brorsan kom inte bra överens... kan det bero på att han såg hur föräldrarna curlade och ställde inte några krav på MH. Han kanske visste att hon kan om bara viljan fanns där.
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-11-05 kl. 08:49.
Citera
2023-11-05, 09:09
Avslutad
Citat:
Föräldrarna gör säkert efter bästa förmåga att hålla henne kort - förutom att de curlar.
En vanlig reaktion i sig på sjukdomsvinst.
Hennes mor tror hon är skör.

Betäffande FUP och Majas mor så uppger hon följande:

"Hon har svårt med mycket människor runt i kring sig, svårt med press och behöver struktur.
Hon behöver veta vad som kommer hända. Om vi bjuder hem folk, behöver hon veta det i förväg. Det ligger inte för henne att vara spontan."

Detta behövs inte ihop med Johanna.
Maja är spontan, har snarare en överväxel än hypoaktivitet relaterat till ADD i två år.
Det är nyckfullt, kaotiskt och hon har inga problem med att ha folk omkring sig.
Noll behov av framförhållning och inte minsta tecken på skör.

Maja lever två parallella liv. Ett kriminellt med J som hon döljer och ett inrutat och sjukdomspassat i hemmet som hon rent otacksamt kallar fängelse och hon ljuger för föräldrarna.

När Maja kör sina snusförnuftiga lektioner i TR till CS - angående att hon ljugit för polis - så är det intet annat än ett försök att manipulera via sjukdomsvinst.

Hon uppvisar även en klart tydlig arrogans när hon högtravande ger lektioner om sin hjärna och låter mer än lovligt pinsam.

Förutom att hon byter röstläge och darren försvinner låter det väldigt väl inövat. Hon blir vass i tonen.

"Men det man måste ha i åtanke just det här att min hjärna.."

Vilket klart visar att jag förstår problematiken.

Jag är nämligen inte så korkad att jag inte ser vilken strategi hon försöker sig på och jag förmår skilja vad som härrör till sjukdomstillstånd.

Maja är falsk är sensmoralen.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tänker att Maja klarade utmärkt att gå på fester och krogen där det är fullt med folk så vad menade Majas mamma egentligen med det hon sa att Maja klarar inte av när det blir mycket folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis.
Jag tror också att Majas förädrar spelat på Majas diagnos och svårigheter som ett försvar för hennes även till HR
Visst hon har diagnos men tror de har överdrivit svårigheterna
Jag kan inte tro på att hennes svårigheter var så pass stora som det beskrivs i tråden för hon var acepterad av Vetlanda ungdomarna och ingen av dem har sagt att Maja var udda på något sätt
Dagens ungar brukar inte vara sena med att utycka sig om div udda betenden på andra barn/ungdomar

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Om man har diagnoser som gör att spärrar saknas och att mord som detta kunde begås så ska Maja naturligtvis stå under psykiatrisk vård. Det är väl brukligt om en människa är så pass farlig. Jag antar att det är pingstvänner som ställer diagnoserna för att det ska se lite bättre ut när Maja ska ut och roa sig med sekten? Det är ju riktigt drag under galoscherna på pngströrelsen kyrkomöten. Står att läsa om man googlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Tänk om MH.s föräldrar ställt lite krav, hårt mot hårt, när hon började vara ute och "rumla" på nätterna.

Så länge du inte kan se till själv att komma upp på morgonen (ställa väckarklockan), sköta din medicin mm, så ska du vara hemma senast kl 20 på kvällarna.
Ni tror er veta att Maja manipulerat sina föräldrar, bup, psykologer, hovrätt, ja, alla som korsade hennes väg.

För att överhuvudtaget kunna diagnostisera en människa, krävs det att en lång utredning görs, med en fullständig anamnes, utlåtanden från förskola, skola, föräldrar/släkt och framförallt psykologer, tester, kuratorer. Det är ingenting som görs på två dagar.
I Majas fall så blev hon diagnostiserad med ADD med drag av autism, vilket mycket tyder på att hon lider av, det kan komma att göras ny utredning för sån bedömning.

Ni som påstår att Maja är manipulativ, så är det så långt ifrån man kan komma.

Det är inte ens lönt att försöka förklara då ni är fast beslutna i att ni minsann vet att hon är ond.

Titta istället på den nöjda teatraliska Johanna, som lismar, ställer sig in, gråter lite på beställning, får till lite darr på rösten. Där har ni en farlig människa, som inte blivit granskad för att se vad som felas henne.
Inställsam och sjukligt besatt av att hämnas oförrätter som hon själv skapat.
Johanna Leshem Jansson och Johanna Möll3r spelar i samma liga.

Hur kan ni fortsätta sparka och spy galla över Maja, som fått utstå så mycket vidrigt, tack vare sin "vänskap" med Johanna.
Citera
2023-11-05, 09:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ni tror er veta att Maja manipulerat sina föräldrar, bup, psykologer, hovrätt, ja, alla som korsade hennes väg.
Japp.
Citat:
För att överhuvudtaget kunna diagnostisera en människa, krävs det att en lång utredning görs, med en fullständig anamnes, utlåtanden från förskola, skola, föräldrar/släkt och framförallt psykologer, tester, kuratorer. Det är ingenting som görs på två dagar.
Gäsp.
Citat:
I Majas fall så blev hon diagnostiserad med ADD med drag av autism, vilket mycket tyder på att hon lider av, det kan komma att göras ny utredning för sån bedömning.
Tyvärr matchar inte Maja den bilden så det är nog nåt mer som felar.
Du fattar väl att ADD och drag av autism inte är det samma som manipulativ, lögnaktig, falsk, känslokall?
Citat:
Bullshit. Hon M A N I P U L E R A R mer än övertydligt i förhör..
Citat:
Det är inte ens lönt att försöka förklara då ni är fast beslutna i att ni minsann vet att hon är ond.
Ja hon är ond. Det är ondskefullt att vara med på mordbränder som alibi.
Det är lika ondskefullt att låta Tove ligga under en gran och ljuga om att inte veta vad som hänt.
Citat:
Titta istället på den nöjda teatraliska Johanna, som lismar, ställer sig in, gråter lite på beställning, får till lite darr på rösten. Där har ni en farlig människa, som inte blivit granskad för att se vad som felas henne.
Varför skulle jag undlåta att granska Maja för att Johanna är farlig?
Citat:
Hur kan ni fortsätta sparka och spy galla över Maja, som fått utstå så mycket vidrigt, tack vare sin "vänskap" med Johanna.
Dina referensramar är något skeva.
Bilden av lögnaktiga Maja framträder mer än uppenbart i FUP.

Du är även en hycklare av rang om du ska leka förebild utifrån dina engagemang på fb eller försöka styra vad som ska skrivas.

Så lägg ner. Det lönar inte.
Senast redigerad av develi 2023-11-05 kl. 09:40.
Citera
2023-11-05, 09:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Ingen av dom diagnoser du räknar upp legaliserar mord och likskändning. Vem är det du ska övertyga? Att skylla Majas lustmördande på Johanna är inget som någon köper. Dom 2 var kära i varandra och tyckte livet var på topp. Johanna har ingen skuld i att Maja höll fast Toves armar. En 19-årig kvinna har 100% ansvar för sina egna handlingar. Går inte att skylla på någon annan om man tar livet av en människa.

Maja är så pass manipulativ så hon skulle kunna sälja sand i öknen. Har nog aldrig varit med om en människa som ljuger så ihärdigt. Det är detta som gjort henne känd i hela landet. Maja verkar till lyckats med att lura i hela Pingströrelsen att hon är oskyldig.

Observera att Hovrätten inte trodde på någonting som Maja berättade och att ingenting hon sa stämde. Det Johanna sa var trovädigt enligt HR. Det du inte fattar är att Maja har lurat skiten ur dig också.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-05 kl. 09:48.
Citera
2023-11-05, 09:42
Medlem
Citat:
Så Tove sov i sängen, det hade jag ingen aning om...

Det är väl högst relevant att ta reda på hur mycket som saknas eller avviker i lägenheten? Hade det tex legat en badrumsmatta i badrummet, eller handduk, morgonrock, matta i hallen, det är potentiella förflyttningshjälpmedel, det borde väl tillochmed du förstå?
Johanna köpte tex ett sänglakan, för att återställa ordningen i lägenheten...vad mer hann hon göra? Det var någonting med mattorna som förändrades mellan polisens första och andra besök

Var framkommer det att JJ överhuvudtaget var i lgh mellan polisens första och andra besök i lägenheten?
Citera
2023-11-05, 09:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vadå "är inte hennes diagnos"? Det är ett vanligt förekommande beteende. Det kan vara en fysiskt handikappad som får hjälp i vardagen och överdriver sina svårigheter för att få mer hjälp i vardagen. Allt möjligt.
Jag efterfrågar underlag för påståendet att M manipulativt utnyttjar sina föräldrar.
Citera
2023-11-05, 09:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag efterfrågar underlag för påståendet att M manipulativt utnyttjar sina föräldrar.
Föräldrarna har nog utnyttjat Maja och låtsas vara godhjärtade. Om dom nu var så pingstliga så borde dom inte accepterat att jäntan kom hemdragandes på fyllan var och varannan dag. Dessutom knarkade Maja och sprang omkring på porrklubbar. Sobrilen har rätt.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-05 kl. 09:59.
Citera
2023-11-05, 10:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan

Upps... blev avbruten i mitt skrivande.

Fortsätter lite i mitt tänkande...

Kanske hade MH i så fall blivit varse att var och en får ta ansvar för sina handlingar i livet. MH och brorsan kom inte bra överens... kan det bero på att han såg hur föräldrarna curlade och ställde inte några krav på MH. Han kanske visste att hon kan om bara viljan fanns där.
Ja, men samtidigt anser jag dem manipulerade av Maja. Det ses en ambivalens i deras försök att gränssätta och främst via Majas mor.
Hon beskriver en bild som inte överensstämmer och när hon upprepat nämner skör i förhöret så lever hon kvar i det förflutna när M gick i sjuan.
Hon går på äggskal av rädsla att M ska braka ihop igen.

Vilket jag är helt övertygad beror på att Maja ser till att bejaka just den bilden hemmavid.
Hon är nämligen raketsnabb att ta offerrollen och ägna sig åt sjukdomsvinst i förhör och TR.

Med tanke på den empatilöshet och brist på moral som M uppvisar i förhör så betvivlar jag att det ens hade bitit på henne.
Hon är fullständigt störd när hon åker till J och ser på film - när Tove helst ska brinna upp bara timmar senare.
Noterar brännbart material på bordet och undrar sen hur det gick.

Ang sin bror som hon också pratat skit om så flyttade han hem 2022 och han blev nog obekväm.
jag tror han sågs som ett hot mot relationen med J. Det är nämligen han som uppdaterar föräldrarna om att J är bad company.
Senast redigerad av develi 2023-11-05 kl. 10:10.
Citera
2023-11-05, 10:08
Medlem
ziggarillens avatar
Jag tror det är en tidsfråga innan pingstvännerna vänder och inser att dom inte vill ha Majas sort inom sin fina rörelse. Det snackas nog runt köksbordet och Maja står för allt det som pingstkyrkan ratar. Droger, sex utanför äktenskapet, lesbiska aktiviteter och sen mord på detta. Kan ha fel men då har ju hela den kyrkans ideal raserats och frågan är om deras Gud kan förlåta Majas bisarra handlingar.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-05 kl. 10:51.
Citera
2023-11-05, 10:29
Medlem
Citat:
Ja, men samtidigt anser jag dem manipulerade av Maja. Det ses en ambivalens i deras försök att gränssätta och främst via Majas mor.
Hon beskriver en bild som inte överensstämmer och när hon upprepat nämner skör i förhöret så lever hon kvar i det förflutna när M gick i sjuan.
Hon går på äggskal av rädsla att M ska braka ihop igen.

Vilket jag är helt övertygad beror på att Maja ser till att bejaka just den bilden hemmavid.
Hon är nämligen raketsnabb att ta offerrollen och ägna sig åt sjukdomsvinst i förhör och TR.

Med tanke på den empatilöshet och brist på moral som M uppvisar i förhör så betvivlar jag att det ens hade bitit på henne.
Hon är fullständigt störd när hon åker till J och ser på film - när Tove helst ska brinna upp bara timmar senare.
Noterar brännbart material på bordet och undrar sen hur det gick.

Ang sin bror som hon också pratat skit om så flyttade han hem 2022 och han blev nog obekväm.
jag tror han sågs som ett hot mot relationen med J. Det är nämligen han som uppdaterar föräldrarna om att J är bad company.

Det är väl ungefär vad jag skriver, föräldrarna var manipulerade av MH. Hade de ställt krav på sin dotter när hon började vara ute i "svängen", kräva att hon skulle vara hemma kl 20 på kvällarna så hade hon inte haft möjligheten att vara med på några tokigheter.

Nu valde de inte den vägen utan trampade på äggskal i stället för att ställa krav.
MH blev som hon blev, behövde inte ta något ansvar, den ena lögnen efter den andra gick hem.
Det slutade med förskräckelse... MGM för mord, bärande av lik och lögner/tystnad i förhör efter förhör.
Citera
2023-11-05, 10:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Det finns tre grader av ADD. Lindrig, måttlig och svår. Om man inte vet vilken grad säger diagnosen i princip ingenting. Du vet inte vilken grad hon har, eller hur? Utan att förstå det själv har du blivit manipulerad. Hovrätten kanske inte heller visste vilken grad hon har. Om hon har lindrig ADD och Hovrätten inte visste det så har hon, medvetet eller omedvetet, manipulerat Hovrätten - och därigenom fått mildare straff. Varför den diagnosen påverkar straffet, även om det är svår ADD, är för mig helt obegripligt. Jag tror faktiskt inte att det finns någon förklaring, det är nog bara något som har beslutats.

Lindrig ADD innebär vissa svårigheter, det är inte handikappande och påverkar inte livet nämnvärt.

Drag av autism, vet du vad det innebär? Du förklarar att utredningen är omfattande, som om det skulle betyda att diagnosen nödvändigtvis är allvarlig. Drag av autism kan yttra sig på lite olika sätt men oftast handlar det om svårigheter i socialt samspel. Man kan t ex ha svårt att småprata spontant, ibland misstolka folks kroppsspråk, ha svårt för förändringar. Sådana saker.

Det brott som Maja begick, det hon dömdes för, beror inte på att hon har de där diagnoserna.
Senast redigerad av Sobrilbil 2023-11-05 kl. 10:47.
Citera
2023-11-05, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det finns tre grader av ADD. Lindrig, måttlig och svår. Om man inte vet vilken grad säger diagnosen i princip ingenting. Du vet inte vilken grad hon har, eller hur? Utan att förstå det själv har du blivit manipulerad. Hovrätten kanske inte heller visste vilken grad hon har. Om hon har lindrig ADD och Hovrätten inte visste det så har hon, medvetet eller omedvetet, manipulerat Hovrätten - och därigenom fått mildare straff. Varför den diagnosen påverkar straffet, även om det är svår ADD, är för mig helt obegripligt. Jag tror faktiskt inte att det finns någon förklaring, det är nog bara något som har beslutats.

Lindrig ADD innebär vissa svårigheter, det är inte handikappande och påverkar inte livet nämnvärt.

Drag av autism, vet du vad det innebär? Du förklarar att utredningen är omfattande, som om det skulle betyda att diagnosen nödvändigtvis är allvarlig. Drag av autism kan yttra sig på lite olika sätt men oftast handlar det om svårigheter i socialt samspel. Man kan t ex ha svårt att småprata spontant, ibland misstolka folks kroppsspråk, ha svårt för förändringar. Sådana saker.

Det brott som Maja begick, det hon dömdes för, beror inte på att hon har de där diagnoserna.
Jag är mycket väl medveten om innebörden av npf-diagnoser och hur olika det kan yttra sig.

Det är uppenbart att ni som hävdar er veta om vad det innebär, vet just ingenting.

Det baserar jag på era svar, som visar på ert oförstånd.
Ni är lika fast beslutna som Rullman var gällande Maja och att tingsrättens stolpskott dömde henne utan några som helst bevis, annat än Johannas diffusa uttalande om att Maja höll i, men hon kunde inte säga hur...

Johanna har utnyttjat Maja på ett oerhört vidrigt sätt.

Hur kommer det sig att ni riktar hat mot en redan utsatt tjej, när den vidriga människan är bevisat störd, men saknar diagnos, trots att det är uppenbart att hon är farlig.

Maja är inte farlig, hon har svårigheter.

Tänker inte besvara alla påhopp, detta gäller även @develi, @tuffsankatt, @sobrili @firebird @ziggarill
Och fan och hans moster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in