Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureplan08
Hemskt och vilket trauma för en liten flicka att få bevittna detta i så ung ålder.

Vilken hopplöshet och uppgivenhet inför världen hon måste ha känt.

En sådan händelse måste ha bidragit till att hon måste ha skapat mycket hat inom sig och skapa tillit till människor.

Man formas utifrån miljö och uppväxt...

Jag försvarar ej hennes handlingar, men for every action there is a reaction.

En sak ska hon ha kredd för, hon har då ett jävla driv i sig.

Synd hon använde det till idiotsaker.

Felix verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan som inte kunde lägga ihop 1 + 1 från start och verkar vara en manlig giggalo som belägrar nya luder hejdvilt.

Att media skapar en dokumentär av detta är helt jävla bedrövligt, låt henne ta sitt straff och bygga upp sitt liv igen för bövelen...
Sluta försvara henne och skuldbelägga honom. Du verkar inte frisk i huvudet. Hon förtjänar att drivas till galenskap och förhoppningsvis dö i förtid. Finns noll sympatier för henne
Citera
2023-11-04, 21:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Sluta försvara henne och skuldbelägga honom. Du verkar inte frisk i huvudet. Hon förtjänar att drivas till galenskap och förhoppningsvis dö i förtid. Finns noll sympatier för henne
Det har skrivits tidigare i tråden att Sabrin var 6 år när mamman mördades.
Hon var bara 2 år och 10 månader och hon minns det troligen inte ens i det undermedvetna så det är troligen inte en orsak till hennes sjuka beteende.
Men folk vill ju hitta en orsak till att folk beter sig sjukt. Men narcissist/psykopat kan vem som helst bli utan trauman.
Man föds med en personlighetsstörning. Det är ärftligt, kanske från hennes dåre till pappa.

Rasmiah Swadi Bashir Al Badry (1969-07-01 — 1996-08-09) misshandlades och knivhöggs till döds av sin man i Skellefteå 1996. Parets sex barn blev vittnen till dådet. Föräldrarna kom från Irak.
Sabrin är född 1993-10-17 så hon var knappt 3 år då.

Undrar hur många det är som verkligen läser första sidan i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Ellsworth
Vad vet folket om detta? Utpressningsförsök, vräkningar m.m?

” Kvinna förföljde ungt par – skickade tusentals sms
En kvinna i sena 20-årsåldern skickade närmare 2 000 sms och ringde upprepade gånger till en man i Skellefteå. Hon spred också lögner om mannen och hans flickvän – som hon även försökte vräka. Nu döms hon av Skellefteå tingsrätt.” Skriver Norran.se under gårdagen.
Senast redigerad av Timeout 2023-11-04 kl. 21:57.
Citera
2023-11-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yolof
Någon som kan skicka bild på personen ?

(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.
Citera
2023-11-04, 22:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Sabrin var bara 2 år och 10 månader när det hände och det har hon knappast något minne av och det ursäktar inte hennes beteende.
Såna trauman kan man bearbeta.
Hon kan ju skylla på att hon ärvt pappans gener och därför inte kan rå för att hon också beter sig illa mot de som står henne nära. Antar att personlighetsdrag som psykopati, maktlystnad och kontrollbehov har en genetisk komponent.
Citera
2023-11-04, 23:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Vad motiverar dig att producera alla dessa ord i detta ämne egentligen?

Katastrofala erfarenheter pga människor med personlighetsstörningar och/eller psykisk ohälsa?

Eller är du de facto insatt i fallet personligen?
Jag har varit reggad här i 13 år och har snart 7.000 inlägg och brukar hålla till i krimtrådar eller kriminalhistoria.
I den första tråden jag startade har jag 1122 inlägg. Jag trodde en kvinna kört av vägen och behövde hjälp och hamnade i ett fullkomligt vidrigt styckmord (FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden)

I en annan tråd har jag 1026 inlägg (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Du reggade dig för 20 år sedan, oct 2003 och har 254 inlägg. Vad motiverar dig att inte skriva mer?

Sen har jag ju den som är ingift i släkten där 3 generationer är narcissister med med drag av psykopati som har gjort livet till ett helvete för många. Jag kan dom väl... tyvärr.

En typ av fall gör mig extra förbannad och det är stalking. Du kan ju kolla vilka trådar jag har startat.
Och insatt är jag i Sabrins fall för jag har läst domen och lite till. Jag är rätt bra på att söka info och brukar få en hel del info i pm.
Sabrin är en klassisk stalker, men extra djävulsk

Det gör mig så förbannad när folk skriver ner BO och sprider skit om honom. Då svarar jag och rättar.
Jag kan snart domen mot Sabrin utantill och har den hela tiden öppen i en pdf fil på min dator så jag kan söka och kopiera för att rätta när det blir dårskaper eller frågor.
I såna här trådar kommer det in mycket felaktigheter för folk är för lata för att läsa domen.
Citera
2023-11-04, 23:18
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Jag har varit reggad här i 13 år och har snart 7.000 inlägg och brukar hålla till i krimtrådar eller kriminalhistoria.
I den första tråden jag startade har jag 1122 inlägg. Jag trodde en kvinna kört av vägen och behövde hjälp och hamnade i ett fullkomligt vidrigt styckmord (FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden)

I en annan tråd har jag 1026 inlägg (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Du reggade dig för 20 år sedan, oct 2003 och har 254 inlägg. Vad motiverar dig att inte skriva mer?

Sen har jag ju den som är ingift i släkten där 3 generationer är narcissister med med drag av psykopati som har gjort livet till ett helvete för många. Jag kan dom väl... tyvärr.

En typ av fall gör mig extra förbannad och det är stalking. Du kan ju kolla vilka trådar jag har startat.
Och insatt är jag i Sabrins fall för jag har läst domen och lite till. Jag är rätt bra på att söka info och brukar få en hel del info i pm.
Sabrin är en klassisk stalker, men extra djävulsk

Det gör mig så förbannad när folk skriver ner BO och sprider skit om honom. Då svarar jag och rättar.
Jag kan snart domen mot Sabrin utantill och har den hela tiden öppen i en pdf fil på min dator så jag kan söka och kopiera för att rätta när det blir dårskaper eller frågor.
I såna här trådar kommer det in mycket felaktigheter för folk är för lata för att läsa domen.

Okej, tack för svar. Förstår.

Vad som motiverar mig att inte skriva mycket är väl att jag inte alltid har tid för eller vill göra det.
Senast redigerad av Iagh 2023-11-04 kl. 23:45.
Citera
2023-11-04, 23:18
Medlem
Folk är totalt tappade som sitter och försvarar denna människa och rättfärdigar hennes handlingar, okej hennes mor dog i tidig ålder, ska vi börja sympatisera för henne nu istället då eller? Sanna mina ord när jag säger detta, hade det varit en manlig stalker hade ni aldrig sympatiserat som ni gör just nu. Ni är helt sjuka i huvudet som tycker det är orättvist och elakt att man valt att göra en dokumentär på en så sjuk människa som fortfarande är ett samhällshot och ännu inte fått någon typ av psykiatrisk vård. Breivik hade också en trasig uppväxt, ska vi börja tycka dokumentärer på honom är orättvisa också isåfall? Borde inte han också få chans att starta ett nytt liv enligt er mentalitet? Ni är obehagligt störda.
Citera
2023-11-04, 23:23
Medlem
Citat:
Jag har flera barn och barnbarn och har läst mycket psykologi speciellt om personlighetsstörningar då jag har det i min närhet, en ingift släkting.

Du missade tydligen det om ärftlighet. Jag redigerade mitt inlägg.
"Men folk vill ju hitta en orsak till att folk beter sig sjukt. Men narcissist/psykopat kan vem som helst bli utan trauman.
Man föds med en personlighetsstörning. Det är ärftligt, kanske från hennes dåre till pappa."

Det finns i 3 generationer i den släkten, narcissism med drag av psykopati.
Hur det var längre bak vet jag inte då personen var död långt innan jag lärde känna den familjen.

Bra ”kunskap” du har när du påstår att man föds med en personlighetsstörning
Citera
2023-11-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Sjuk människa detta, kommer alltid vara ett problem för sin omgivning skulle jag tro.
Blir intressant och se upplösningen.

FUP är ganska tråkig med tusentals sms och hundratals screenshots och några förhör, domen ger all info man behöver.

Kan du inte lägga upp FUP:en här, snälla?
Citera
2023-11-04, 23:33
Medlem
Iaghs avatar
Har inte sett en enda som sympatiserar med kvinnan i fråga.

Jag själv känner en sån otrolig sympati för Felix efter att ha kollat SVT och läst här.

Kvinnor kan bete sig så vidrigt illa och orsaka så mycket skada genom psykopatintrigerande som det här.
Citera
2023-11-04, 23:49
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Kan du inte lägga upp FUP:en här, snälla?

Domen är bättre, sök i början av forumet så hittar du!
Citera
2023-11-04, 23:50
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Felix framstår ju inte direkt som ett geni när man kollar dokumentären eller läser domen.

Men alltså på riktigt! Han blev ju helt knäckt och hamnade nog ner i en ensam desperat spiral där han till slut inte såg någon väg ut. Han försökte ju dessutom skona sin familj hela tiden, därför han inte berättade. Så han kände sig sig nog sjukt ensam, samt skulle man nog bli rätt deprimerad och paranoid..
Jag tycker inte du sak uttala dig förrän du utstått exakt samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in