Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Vad gjorde polisen i ditt fall?
I mitt, gjorde de inte ett skit. Detta skedde i mitten av 80-talet, när Sverige var hyfsat "friskt".
Felix var snärjd i sin stalkers nät, hon var hans bästa vän och fiende i en och samma person. Hon isolerade honom och sa att hon fixar biffen, lita på mig. Typ.
Det här är ingen vanlig stalker. De brukar vara idioter.
Den här Sabrin är något annat.
Jag vill inte gå in på detaljer men det handlade om teknisk bevisning fast det tog flera anmälningar innan polisen valde att lägga resurser på mitt ärende. Då hade det dessutom drabbat flera i min omgivning.
Jag skulle inte säga att stalkers överlag är idiotier. Ofta är de noga med att inte lämna spår och det kräver en del eftertanke.
En fördel som störda människor har över normala är att de tänker på ett helt annat sätt så vi har svårt att förutse och förstå deras agerande.
Det gör också att andra normala människor inte förstår när man berättar. Det är för sjukt så de försöker bortförklara det, som polisen när Felix ville anmäla. I stället kan de börja misstänkliggöra offret som Felix chefer.
Stalkers är varken idioter eller intelligenta utan sjuka. Det är därför det är så viktigt att polisen får bättre kunskaper om vad stalking är.
Fast det är klart att en korkad stalker lättare åker dit.