2011-08-11, 01:37
Medlem
LarsFoxs avatar
Jag blir riktigt förbryllad när jag tänker på Rysslands flagga. Hur pass historisk förankring har den och hur har de ryska flaggorna tidigare sett ut? De enda jag kan på rak arm är den nuvarande och sovjetflaggan, men det borde ju varit fler tycker man.
Citera
2011-08-11, 01:45
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Har varit några stycken!

http://www.rbvex.it/russia.html
Citera
2011-08-11, 02:22
Medlem
ganglere2s avatar
Den gamla ryska flottflaggan.
En gång i tiden var flaggorna ämnade att användas ombord på respektive lands fartyg. Senare på t.ex. slotten också. Att ha en hemma på gården är ett väldigt nytt påfund.
Citera
2023-11-04, 12:23
Medlem
de har haft många flaggor. Jag gillar den ryska kejserliga flaggan mest (svart, vit och gul) och jag tycker att Ryssland borde byta flagga till något nytt (gillar inte den nuvarande) som ser bra ut och känns starkt. men nu använder många länder den färgkombinationen så jag skulle också vilja ha några nya emblem osv på den och stil och namn. Dom har inga historiska betydelser tror jag heller.
Senast redigerad av ForumsHack 2023-11-04 kl. 12:35.
Citera
2023-11-18, 11:59
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
de har haft många flaggor. Jag gillar den ryska kejserliga flaggan mest (svart, vit och gul) och jag tycker att Ryssland borde byta flagga till något nytt (gillar inte den nuvarande) som ser bra ut och känns starkt. men nu använder många länder den färgkombinationen så jag skulle också vilja ha några nya emblem osv på den och stil och namn. Dom har inga historiska betydelser tror jag heller.
Att många flaggor har samma färg är ibland delvis med flit. T.ex. bytte Thailand till sin nuvarande flagga under första världskriget för att visa samhörighet med Ententen (Storbritannien, Frankrike, Ryssland, USA).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in